Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18741 til 18760 af 135324
-
sinus, cos, tan
Forumindlægnogle der ved hvordan man regner sinus og cos og tangent ud?? er det bare ved hjælp af at dividere de to vinkler der er angivet ? Sinus. Sin ( A ) = modstående katete / hypotunuse. = hosliggende eks; Modstående (4,5) / Hypotunuse (7) = 0,64 Tryk på lommeregneren1, sin-1 ( 0,64) = Sin... -
Ledelse og HR - hvad er bedst?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg går og tænker på hvad jeg skal læse, når jeg skal til at læse en videregående uddannelse. Jeg vil meget gerne beskæftige mig med ledelse og HR, og tænker derfor i to alternativer: Officersvejen i Hæren eller HA (Alm.) med speciale i HR. Men hvilke andre alternativer er d... -
Stamfunktion til f, der går gennem et punkt?? Hjælp:D
ForumindlægOpgaven lyder: f(x)=5/x+6x^2, x>0 Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet P(2,3) Please nogen der kan hjælpe:) -
Har det svært ved at regne denne ligning ud
Forumindlægt*(t-3)+5*(-2)=-1 Jeg har det svært ved at løse denne ligning. Nogen der kan hjælpe? -
Bestem skæringspunktet mellem de to linjer.
ForumindlægHej har lidt problemer her. normalt vil man bare sætte ligninger lig med hinanden, men hvordan gør man helt når man har med en ligning og en parameterfremstilling? Min opgave skal laves uden hjælpemidler, så en grundig forklaring vil jeg være meget tilfreds med. tak på forhånd :) -
Eksamensbevis - hvad for nogen karakterer kommer der til at stå..
ForumindlægHej Er der nogen som ved, hvad for nogen karakterer, der kommer til at stå på eksamensbeviset og kommer til at tælle i gennemsnittet..? hvad med fx. samfundsfag på C, kommer man op i en prøve eller er det bare ens sidste standpunktskarakter fra året, som kommer til at stå..? jeg har prøvet ... -
Dum ligning :(
ForumindlægJeg skal bestemme et integrale hvor S tan^2(x) * sec(x)dx . Er der nogen som kan hjælpe mig fordi jeg er tabt .. ? -
intregration
ForumindlægNogle der kan hjælpe med den her: -
udregning af ligning
ForumindlægNogen som kan hjælpe med denne ligning? med mellemregninger... 2(9+3) + 3(6*(-2) -2 / (6-2) ( -3) - 10 håber at nogen kan hjælpe hurtigst muligt.. -
Gået i STÅ tangent
ForumindlægHej allesammen, har altså lige nogle problemer med den nedenstående opgave peecee.dk/upload/view/193084 Jeg er noget hen til h(3) = 11^3 = 1331 Kan simpelthen ikke komme videre, eller ved faktisk ikke rigtigt hvordan jeg regner videre -
brøker
Forumindlæghej hvordan regner an denne brøk 2/3+5 tak -
Eksamen den17/5
Forumindlæghej !Jeg har lige været til eksamen i dag, og du vil jeg høre om jeg kan tage den om næste år selv om jeg ikke er dumpet? altså skriflig? Jeg skal havde høj niveau næste år, så den tækker kun 1/3 men kan man så tage den om? -
MatB turbokursus?
ForumindlægHej Alle, Jeg overvejer at tage et af disse turbo genopfriskningskursus i MatB i det nye år. Derfor vil jeg gerne vide følgende: Er der nogen her som tidligere har taget sådan et kursus? Og har en oversigt over hvad det typisk indeholder af emner? For jeg ved at der er nogle emner man springer... -
Platonisme (matematisk filosofi)
ForumindlægEr der nogen klogehoveder der kan forklarer mig, hvad platonismen er i matematisk sammenhæng? -Tak på forhånd -
Problemregning
ForumindlægEr seriøst en kegle til matematik, så vil meget gerne lige have lidt hjælp til dem jeg ikke forstår ud af maaange. 1) Konstruér en trekant ABC, hvor < A = 90°. AC = 7 cm og < B = 60°. Hvor mange grader er < C? jeg forstår det ikke rigtigt? og så er her et par opgaver mere; 2) Be... -
Ligning
ForumindlægLøs Ligning: 5(4x-3)+3(-5x-6)=3(-4x+4) -
Systematisk lektiesnyd på hjemmeside
ForumindlægTjek lige det her link. Selvom det ikke handler om studieportalen, mener jeg, at der er alt mulig grund til, at Studieportalen måske skal genoverveje sin opgaveoploading - princippet er trods alt det samme...http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307589 -
juleopgave igen..!
Forumindlæghey igen..!har lige en juleopgave til som jeg bare ikke kan finde ud af...: her kommer den..: tage 10 mønter, læg den på 5 rette linjer, med 4 mønter i hver....! på forhånd tak....!pirnsessepigen..! -
studieretning
Forumindlæghej jeg har valgt naturvidenskabelig studieretning, men jeg har hørt af så mange at det er SYGT svært. Nogen der har / haft naturvidenskablige studieretning der kan hjælpe mig lidt : / -
Spektralanalyse forsøg
ForumindlægHej, jeg sidder og skal udregne gitterkonstanten, bølgeængden og afbøjningsvinkelen til mit forsøg, men jeg er helt lost. Alle hjemmesider jeg har læst på siger jeg skal bruge en af de 3 ting for at kunne udregne de andre, hvilket jeg ikke har. Må indrømme jeg har kigget lidt for længe på de her ...
