Søgning på: naturgeografi vand. Resultater: 18741 til 18760 af 19366
-
HJÆLP
Forumindlæg1. Co-evolution er et udtryk for? - At en art pludselig udvikler sig markant i forhold til andre arter. - At arter ophører med at udvikle sig. - En gensidig evolutionær udvikling. - At en art udryddes. 2. Hvilket af følgende er IKKE co-evolution? - Rovdyrs angrebsstrategier og byttedyrenes undvi... -
HJÆLP TIL BIOLOGI
ForumindlægNogle der kender til svarene til en biologi prøve som jeg skal til i morn .. Min lærer har fortalt miig nogle af de spørgsmål som vi skal op i .. Ville høre om der var nogle, som ville hjælpe med spørgsmålene .. ? 1. Co-evolution er et udtryk for? - At en art pludselig udvikler sig markant i forh... -
Hjælp til biologi
ForumindlægEr der nogle, der vil hjælpe mig med nogle spørgsmål, som jeg skal besvares i Biologi.. 3. Hvilke af følgende udsagn passer IKKE på planteceller? Indeholder mitokondrier Kan lave respiration Kan lave fotosyntese 4. Hvilket af følgende udsagn passer IKKE på en dyrecelle? Kan lave fotosyntese Ka... -
Sandhed eller løgnen
ForumindlægHistorien om Sandheden og Løgnen "Det var en strålende varm dag, og Sandheden og Løgnen havde besluttet sig for at gå sammen ned til søen for at bade. Da de kom til bredden, smed de begge deres klæder og sprang ud i det dejlige kølende vand. De legede og pjaskede og morede sig rigtig fornøje... -
Sakramente?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og arbejder på en opgave i kristendom, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg prøver at finde ud af hvad ordet sakramente betyder. Når jeg slår det op på nettet står der det er en kirkelig handling. Jeg prøver nu at forstå en tekst på nettet for at få en sammenhæng, men da d... -
Tyske sætninger!...
ForumindlægHEJ! Jeg prøver lige igen og krydser fingre... Her er en oversættelse af forskellige sætninger... De fleste af sætningerne handler faktisk om filmen ''Napola'' som nok mange af jer har set. :-) Håber der er en sød sjæl som vil rette fejl igennem... 1) En vred far. 2) En blid mo... -
Tyske sætninger!
ForumindlægHEJ! Her er en oversættelse af forskellige sætninger... De fleste af sætningerne handler om filmen ''Napola'' som nok mange af jer har set.. Den skal afleveres i dag (23. jan) :-) Håber der er en sød sjæl som vil rette fejl igennem... 1) En vred far. 2) En blid mor. 3) Den hårde... -
nedbrydning af stivelse ved hjælp af amylase
ForumindlægHejsa jeg har været med til at at lave et forsøg omkring det her og skal nu lave en rapport, men det er længe siden vi lavede det og kan derfor ikke huske noget om det, så tænkte lidt om der var nogen der havde lavet den og ville hjælpe mig og min gruppe? www.biologitiltiden.dk/kapitel/8/ H... -
Hej. Er tegnsætningen rigtig, og hvis I godt kan lide historien må I gerne bedømme den med karakter ;-)
Forumindlæg(Opgave 14.) Camilla Lerner. 8.I/K De levende døde - Roman af Mette Thomsen. Jeg putter pencillien, ned i lommen. Jeg ligger min hånd ind til hver en kuvøse, og tjekker spædbørnenes puls, normale ikke for høje eller for lave. Jeg glider langsomt hånden ned i lommen, og tager pencillien op,... -
Gider nogen mon kigge den her igennem?? lidt lang, men kunne jo være der var en der gad give feed back.
ForumindlægFormål: Det er øvelsens formål at undersøge en dagskost indhold af energi og næringsstoffer. Herefter undersøges om denne opfylder kravene til en ernæringsrigtig kost. Teori: Mad er kroppens brændstof. Ligesom en bil behøver benzin for at kunne køre, er maden en nødvendighed for, at kroppen kan... -
Nogle som vil rette en stil fælles for alle.
ForumindlægHej, alle sammen. Jeg har lavet en stil hurtigt og tænkte på om i alle ville skrive hvad den manglede også give den en karakter til sidst, her er den: En drøm går i opfyldelse. >>”Drømme er uvirkelige i begyndelsen, og i fremtiden kan de opfyldes af De hårdtarbejdende.”<< En dejlig... -
En Sød SMS?
ForumindlægHejsa...Jeg sidder o tænker på om der mon er nogen derude et sted som kender nogle søde sms'er alla dem der vælter rundt.Et eks. hvis i nu ik er med på hvad jeg snakker om:Nu åbner jeg mit vindue ud til den stille vej. Stirrer ud i natten mens tankerne er hos dig. Ser du den samme måne så sto... -
Biologirapport
ForumindlægNogen som lige vil kigge det jeg har skrevet indtil videre igennem? Bare for de aller værste fejl?Biologi, AT - RusmidlerEn nervecelle/neuron, er en celletype i CNS (centralnervesystemet). De adskiller sig fra andre celler fordi de har dendritter og aksoner. En dendritte modtager signaler fra and... -
Bedømmelse og rettelse af dansk stil (:
Forumindlæghey, vil gerne lige høre jeres mening, og evt få nogen rettelser osv i den stil jeg lige har skrevet som jeg snart skal have afleveret (: opgaven lyder på at man skal skrive en novelle til et billede af en dukke på et håndklæde på en sten, som skal spille en væsentlig rolle, og den skal foregå på... -
3. års opgaven
ForumindlægHej allesammen...Så nærmer 3.årsopgaven sig langsomt med tunge skridt. Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive om.Jeg har dog hørt noget om at man kan skrive i historie, men om et emne der ligger indenfor samfundsfag?Da jeg har samfundsfag på A-niveau og historie på obligatorisk... -
Giv mig en god grund til ikke at snyde
ForumindlægHej. Jeg synes det er ret irriterende, at når jeg skal lave en samfundsfags aflevering (en aflevering baseret på tidligere eksamensopgaver) så kan man med et par klik finde opgaven på nettet --> og hapse guldnoterne og skrive dem ind i sin opgave. Er vi ikke enige om dette er forkert? ... -
Masseberegning
ForumindlægHalløj (: Mit spørgsmål er vedhæftet -
Drikker du og tager du til fester?
ForumindlægJa, overskriften siger sig selv: Drikker du og tager du til fester eller undgår du dette? Hvad er din begrundelse? Er det en religiøs, moralsk eller en tredje grund? -
Beregn pH
ForumindlægEn opløsning af p-cresol, har en formel koncentration på 0,00850 ?. p-cresols syrestyrkekonstant er 5,50 10-11M ved 25 C. -Beregn pH: Reagerer denne syre fuldstændigt, så det bare er -log(H3O+) = Cs og derved pH = -log(H3O+) ? -
Ide til biologiopgave i 3.g?
ForumindlægHej!Jeg vil gerne skrive min 3.g opgave i biologi! Jeg interesserer mig specielt for (molekylær) genetik og biokemi, men da jeg kun har kendskab til disse emner via gymnasiet er det lidt spagt med ideerne til et godt projekt. Måske nogle fra universitet kunne give mig nogle ideer? Jeg overvejer k...
