Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 18761 til 18780 af 45491
-
MATEMATIK EKSAMEN - Forstørrelsesfaktor og areal.
ForumindlægJeg har brug for besvarelser på følgende opgaver: Vis, at det for to ensvinklede trekanter gælder, at hvis forstørrelsesfaktoren fra den lille trekant til den store er k så skal arealet af den lille ganges med k2 for at få arealet af den store. Kan jeg bare sætte tal ind så det passer (fx. 1 i de... -
opgave
Forumindlæghej jeg har en lille opgave som jeg ikke kan komme videre med en lille pige står ved foden af en kælkebakke. Forklar på baggrund af din fysik-viden, hvorfor det er bedre for pigen at blive ramt at sin bror der kommer farende på en slæde end af sin mor. vis vha. en regnstykke i din vurderin... -
Sidelængder i trekant
ForumindlægHej. Jeg har et problem med at løse en opgave! Opgaven lyder således: På figuren ses to retvinklede trekanter ABC og DEF, der er ensvinklede. Nogle af sidelængderne er angivet på figuren. Sidelængderne, som jeg har feåt oplyst på trekant ABC er: lille b = 6 og lille c = 10 ---------... -
Trekant
ForumindlægJeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe opgaven an og håber derfor på hjælp. Tak på forhånd : - ) I en trekant ABC er a= 6,7 vinklen til A= 56 grader og vinklen B= 43 grader C= 81 grader a) Bestem c samt arealet af trekanten b) Bestem længden af medianen ma Hvordan finder jeg lille c. Jeg kender g... -
Sinus, Cosinus, Tangens
ForumindlægJeg er lige forvirret over 1 opgave, hvor jeg enten skal bruge sinus, cosinus eller tangens formlen. Jeg har en retviklet trekant, den ser sådan ud B C A Lille a = 10 cm Lille c = 21 cm Så mangler jeg at finde lille b... ... -
slutning i resumé
ForumindlægSkal jeg lave en slutning af en historien i et resumé? Eksempel (Den lille pige med svovlstikkerne): ”Den lille pige med svovlstikkerne” handler om en lille fattig pige, der går rundt i gaderne og sælger svovlstikker, en kold nytårsaften, for at tjene penge til familien. Da hun ikke ... -
hjælp til mit eventyr :)
Forumindlæghej jeg vil bare lige spørge om at jeg ikke kan komme på nogle ideer til et folkeeventyr som vil skal skrive. hvis i har nogle ideer, vil det være super jeg er begyndt lidt: der var engang en gammel kone. hun boede i en lille hytte lidt væk fra en landsby. så en dag ringede det på hendes d... -
Tryk og en fakir
ForumindlægHej Er grunden til, at en fakir ikke tager skader, når han ligger på en sømplade, at hans masse fordeles ove et stort areal? Altså: den kraft, han udøver, fordeles over et stort areal=lille tryk fra manden Kan det formuleres således? Er det 'den kraft han udøver' eller ville man sige n... -
Jan Sonnergaard opgave - Polterabend.
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk opgave om Jan Sonnergaards POLTERABEND. Og er nået til spørgsmålet. Er der en skjult kritik af mennesket i teksten? Indtilvidrer er jeg nået frem til dette: Efter min analyse af jeg-fortælleren som døden, vil jeg umiddelbart sige at der ikke er en specifik kritik af ... -
Darwins evolutionsteori
ForumindlægHey folkens Jeg har valgt at snakke om Darwins evolutionsteori. Hvor jeg vil se på, i hvilken grad evolutionsteorien har ændret samfundet, og hvordan det bl.a. er blevet afspejlet i litteraturen. Jeg har som fag valgt: Biologi (C) og Engelsk (A). Hvor jeg i engelsk vil ind og analysere bogen &q... -
Indledning
ForumindlægEn indledning skal: - Interessere og fange læseren - Vise en vinkel/et fokus/en fortolkningshypotese for opgaven ("den røde tråd") - Tekst, genre, forfatter og årstal skal præsenteres - Flot sprog (varieret og fejlfrit). Jeg har mange gange fået at vide at jeg mangler noget i mine in... -
Oversættelse - sammentrækninger
ForumindlægJeg har lavet en lille oversættelse om sammentrækninger. Den skal vises på klassen så jeg vil gerne lige sikre mig at de væste fejl er væk!Håber der er nogle der er friske på at hjælpe mig ^_^PÅ forhånd tak!Paris er Frankrigs største by og turisternes foretrukne rejsemål. Pariserne har mange ting... -
Dansk-Engelsk
ForumindlægBrug af "the" eller udeladelse af "the"Oversæt følgende:(Jeg har skrevet hvad jeg selv mener under hver sætning, så hvis en kunne rette igennem ville det være skønt)1. Luften er lettere end vand1.The air is more light than wather.2.Luften er dårlig herinde.2.The air is foul in... -
Engelsk rettelse på ca 8 linjer - anyone? (Haster)
ForumindlægHey. Jeg har et lille stykke tekst fra mit brev (ikk særlig meget), som jeg skal aflevere i morgen. Jeg vil gerne spørge om I kunne rette den for evt kommafejl eller lignende? Eller måske omfulere det lidt? :D Det vil betyde utrolig meget.. ;) Dear Henry, Finally, I get the opportunity to answe... -
9 hurtige oversættelser
ForumindlægHej Jeg har oversat nogle sætninger fra dansk til tysk, som jeg håber nogle vil rette. Hovedpersonen er en pige, som skal besøge sin bedstemor. Die Hauptperson ist ein Mädchen, das sollt seiner Grossmutter besuchen. Moderen giver hende en kurv til bedstemoren. Die Mutter gibt ih... -
Hjælp til oversættelse af spansk.
ForumindlægHej. :) Nogen der har lyst til at kigge på følgende lille oversættelse?: Dansk: Willy sidder i fængslet i Ciudad Juárez. Han har slået en mand ihjel, og nu skal han tilbringe 15 år blandt hårde kriminelle. Hans lillesøster Lucy er kommet for at besøge ham: Lucy: Hvorfor gjorde du det? J... -
Religion: Notater og Eksamen generelt
ForumindlægVær hilset, O teologiske vidunderbørn!Jeg skal op i religion om nogle dage og ville være ENORMT taknemmelig hvis der var en venlig sjæl eller to iblandt Jer, der ville velsigne mig med nogle guldkorns notater i:1) Kristendom2) Jødedom3) IslamJeg har downloaded dem der er tilføjet her på studiepor... -
Hvilket spørgsmål trak I i historie?
ForumindlægHej!Jeg er så "heldig" at jeg skal op til eksamen i historie på fredag og forsvare et 11-tal :S Jeg har ikke rigtig nogen idé om hvordan spørgsmålene kan se ud, og hvordan de er formulerede.. Hvad er i kommet op i, hvordan var spørgsmålet i trak formuleret, og hvordan gik det? -
hvad er ''fortolkning'' haster!!
ForumindlægHej! Skal skrive fortolkning i min stil, men har svært ved at forstår hvad fortolkning betyder!! Kan i hjælp mig med det? -
Darwin/Naturalismen - søger andre der skriver om det!!!
ForumindlægSom overskriften søger jeg andre der skriver om naturalismen og evolutionsteorien.
