Søgning på: international økonomi a eksamen. Resultater: 18781 til 18800 af 169995
-
Har jeg dumpet?
ForumindlægHej! Jeg vil bare lige spørge om jeg har dumpet, hvis jeg har fået 02 i skriftlig engelsk b, og 00 i mundtlig (årskarakter), og samtidige fik jeg så 02 i engelsk mundtlig eksamen. har jeg så dumpet i engelsk? -
optagelse på videregående uddannelse
ForumindlægHej! Jeg har et par spørgsmål angående optagelse på videregående uddannelse.. Jeg sidder og læser om optagelseskrav på videregående uddannelser og falder over følgende krav : Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B eller samtidshistorie B. Desuden skal d... -
IB eller STX
ForumindlægHej, jeg er en 9. klasser, der er i tvivl. Jeg vil rigtig gerne til England og studere der efter en ungdomsuddannelse. IB er anerkendt, og jeg vil kunne tale bedre engelsk = større chance for at komme ind og klare sig bedre. Men jeg har hørt at IB er meget gammeldags, f.eks. at de bruger... -
Reducering af ligning
ForumindlægJeg har prøvet at finde ud af hvordan jeg skal reducere ligningen: (a+b)^2-(a-b)(a+b)-2ab Men har virkelig ingen ide om hvordan jeg skal gribe den an. Nogle der kan hjælpe? -
Bewistat
ForumindlægHey alle. Jeg skal til eksamen i statestik her den 13 juni og jeg har lidt problemer med at bruge programmet bewistat til excel. Er der nogen der har eller evt. kender en brugsanvisning eller en guide til hvordan man løser diverse problemer med programmet ? Ida -
Om at tage 3.g om?
ForumindlægHej alle. Jeg står i en ærgerlig situation, hvor har jeg har fået et gennemsnit, som jeg slet ikke kan bruge til at blive optaget i de uddannelser jeg overvejer, pga af de års- og eksamenskarakter jeg fået i 3.g. Mit karaktergennemsnit for 1. og 2.g, lå på 9,3 efter bonus (fra esktra A-fag). G... -
Fremskrivningsfaktoren i eksponentiel vækst
ForumindlægHej, Jeg skriver da jeg er blevet lidt forviret omkring det med fremskrivningsfaktoren, Er det blot a(det har jeg set regne eksempler på), eller er det som følgende Fy = ax2 - x1(set for beviset). Jeg håber meget I kan hjælpe da det ha gjort mig godt forvirret. Det er noget som jeg skal... -
naturlige eksponentialfunktion og eksponentialfunktionen - HJÆLP!
ForumindlægHej Skal til matematik eksamen og er i tvivl om dette Kan i forklare mig hvad sammenhængen mellem f(x)=b*a^x og f(x)=b*e^kx er? Det er den eksponentielle udvikling og naturlige eksponential.... vi snakker om ikke?? :-) Jeg er nemlig lidt i tvivl om forskellen på udviklinger, -funktioner os... -
Hvad søger man ind med?
ForumindlægHej. Jeg er en dreng med en drøm om at søge ind på CBS efter HHX. Lige nu går jeg i 1G, og har en del A fag. Men hvilke karakterer søger man egentlig ind med? Hvad danner det gennemsnit, man til sidst søger ind med? Er det alle karakternene, fra alle tre år? Eller er det de afsluttende kar... -
Konjunktiv...
ForumindlægJeg skal til spansk mundtlig eksamen her d. 16-17. Jeg synes faktisk selv jeg har ok styr på sproget og sådan, men en ting har jeg altid været ret dårlig til og det er konjunktiv. Her der ikke en eller anden hovedregel der gør det lidt nemmere a huske hvornår man skal bruge det? -har aldrig rig... -
DET GYLDNE SNIT - hjælp!!
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksamen på fredag!! Og jeg har svært ved at forstå noget vdr. det gyldne snit... Efter at ahr udført besviset, så har skal jeg forklarer, hvordan man kan finde ud af, hvor langt inde i billedet, det gyldne snit er. Derfor står der således: a+b %a = a%b = (1+√5)/2... -
onenote
Forumindlæghvordan kan man gør at man ikke synkronisere i onenote, fordi til eksamen må man ikke synkronisere. -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
arealet af trekant
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/MED_2002-8-6.pdf I opgave 4 skal vi gøre rede for at a(x)=21/4x - 1/84*x^3 hvordan gøres det? -
Ryge ud af studiet - hvornår ?
ForumindlægHejsa, jeg har en kæreste, der snart skal op til eksamen, men han er ikke sikker endnu, om han vil op til det allerede nu. Hvis han ikke dukker op til en eneste eksamen i første studieår, ryger han så ud af studiet ? Eller gælder reglen, at han, selvom han har været inaktiv i et helt år, ka... -
Bestem type af trekant.
ForumindlægNogen der kan hjælp !!.. Sidder med en opgave som jeg synes er ret svært at komme igang med. Det opgaven siger er: I en bestemt type af trekant ABC er ( AB) = 12 og <C = 25 grader. a) bestem ( AB) og arealet af trekant ABC, når ( BC) = 10 b) bestem ( BC), når arealet af t... -
IB
ForumindlægHej! Jeg går i 9. klasse, og skal nu til at søge videre. Jeg har seriøst overvejet IB (international baccalaureate) men vil gerne lige høre hvilke oplevelser andre har haft, og hvad I har hørt om uddannelsen? psssst efter vil jeg gerne studere noget samfundsfagligt såsom antropologi eller n... -
Medianen i en trekant
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i matematik i morgen og vil gerne vide om nogle kender til en formel hvor man "i ét hug" kan udregne medianen i en trekant. tak -
Sammenhængen mellem fremskrivningsfaktoren og renten?
ForumindlægNogen der kan forklare mig det, Sidder med eksamens spørgsmål og synes det er ret dumt formuleret, og aner simpelthen ikke hvordan det skal forklares... -
Multiplikator og accelerator
ForumindlægHvilke virkninger har de?
