Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18781 til 18800 af 135324
-
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej allesammenJeg ville såmænd bare gerne vide om nogle af Jer kan give mig nogle gode råd til at forberede mig bedst muligt til mat mundtlig eksamen på 1-årigt A-niveau. Er der nogle vigtige begreber, regler og formler etc. man bør huske?Hvad er muligvis den bedste metode til at forberede sig?Ka... -
Afledede funktion
ForumindlægBestem den afledede funktion samt f`(2) i: F(x)=(4)sqrt(x) og f(x)=4*(1/x)...Hvordan griber jeg sådan en opgave an?? -
Gangetegn i word
ForumindlægEr der nogen genvej til at skrive dette gangetegn · i word? Jeg plejer altid at finde det oppe i menuen, men det tager sin tid. Jeg gider ikke at bruge tegnet * -
Regler i elevens månedsopg.
ForumindlægHej med jer igen.Som sagt er mig og en ven ved at løse de tidligere månedskonkurrencer på emu.dk, men endnu engang er vi lidt i tvilv. Det er den her opg.:http://www.emu.dk/gym/fag/ma/elevkonkurrencer/maaned/opgaver/2005-51.pdfEftersom vi lige har lavet Pythagoras-beviset i dag tænkte vi på om ma... -
Beregn vinklen fra rumsonden
ForumindlægSe vedæftede fil for opgaven... Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået formuleringen af opgaven Er det vinklen jeg skal finde, eller noget helt andet? Jeg ved ikke om jeg må bruge de værdier der ligger på nettet omkring jordens radius/omkreds til at beregne opgaven. Findes der en måde ... -
Løsning af trigonometri opgave! hjælp
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal løse denne opgave.\n\nABC har arealet T = 15,96\n\nfølgende størrelser er kendte\na=5,97\nha=5,35 (a39;s højde)\nhc=4,64 (c39;s højde)\n\nbestem længden af siden AB -
Differentialregning.
ForumindlægHej. Jeg har fået en aflevering, hvor jeg skal først regne opgaver ud, først uden lommeregner og derefter med lommeregner. Jeg kan lige give et eksempel på en af opgaverne: 1.018. Hvordan skal jeg regne den ud uden lommeregner? Og hvordan med? Derefter er der en opgave med blandede opgaver. ... -
Isolering i varmekapacitet
ForumindlægDu har et system bestående af 10 kg glas og en ukendt mængde PVC ved 0 ºC og 101,3 kPa (dvs. atmosfæretryk). Den specifikke varmekapacitet for glas er 500 J/(kg·K) og for PVC 1670 J/(kg·K). Der er tilført systemet en varmeenergi på 257 kJ og systemet er opvarmet 20 K. Din ubekendte er nu mas... -
Populærvidenskabelig litteratur om kemi
ForumindlægNu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik. -
Lineære funktioner - ax+b
ForumindlægHej, jeg sidder med et spørgsmål hvor jeg siddder fast... y=5x+2 viser sammenhængen mellem to variable x og y. find ud af hvad der skal stå efter sidste lighedstegn. når x=t er y= ??? t er et tal vi ikke har fået endnu... og lad være med at skrive svaret, vil gerne have det... -
Fortrudt valg efter grundforløbet?
ForumindlægHej, jeg har længe gået og tænkt på dette. Lige nu går jeg i 1.g på STX med et naturvidenskabeligt forløb. I grundforløbet troede jeg at det var det rette valg for mig. Men jeg fandt først ud af at det ikke var det jeg ville have efter grundforløbet. Er der mulighed for at jeg kan tage 1.g om i... -
Eksamen! vigtig
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogen der ved om man må have downloadede opgaver/noter fra fx. studieportalen med til skriftlig eksamen, og bruge dem - selvom det ikke er eget navn der står derpå? -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX39;er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er... -
9.Klasses Eksamen 2009
ForumindlægHej Alle Jeg vil høre om der er nogen der har været oppe til 9.klasseseksamen i folkeskolen her i 2009. Da jeg selv skal op til eksamen (og er lidt nervøs), ønsker jeg kontakt til nogen der kan /vil hjælpe mig,jeg vil betale pr. time. -
Funktion
ForumindlægNogen der lige kan hjælpe med følgende opgavesæt:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/nat2003-17-1.pdfOpgave 3.Det ligner da en lineær funktion... men hvad mener de medat bestemme kordinatsættet? Hvor mange skal der være ? -
Pythagoras
ForumindlægOpgaven er vedhæftet. -
ligninger
Forumindlæghej jeg har en ligning som jeg gerne vil have beregnet ud håber i kan hjælpe den lyder følgene 3xy=54 2x=4+y håber i kan hjælpe med den og hvis i kan finde ud af så vil jeg være taknemmelig. Hvis i laver den så vil jeg være taknemmelig hvis i kan lave mellemregninger med brug enten ers... -
komplekse tal - eksponential
ForumindlægJeg har kigget mine noter igennem og kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal løse denne opgave, er der nogen der kan hjælpe? -
Kontinuitet og integralregning
ForumindlægHar et spørgsmål angående sammenhængen mellem kontinuerte funktioner og diverse beviser i integralregning. I de fleste sætninger angående sammenhæng mellem integrale og stamfunktion, f.eks. sætningerne om areal under graf eller om substitutionsmetoden, står der altid som forudsætning at: "Fu... -
Diffrentialligninger
ForumindlægHeyyy!!! Er der nogen der ved hvordan man laver opg c??
