Søgning på: matematik c hf 2018. Resultater: 18841 til 18860 af 86708
-
MAT a opgaver
ForumindlægHEJsa.. Nogen der kan hjælpe mig med nogle matematik a opgaver i morgen kl 10... Skal fremlægge kl 2... -
Nogen som har eksamensspørgsmålene fra maj 2023?
ForumindlægHej, jeg skal snart til terminsprøve i matematik, og vil gerne øve lidt på nogle eksamensopgaver. nogen der har en kopi af den? mvh jannik -
kemi-B niveau
ForumindlægHejKemiske egenskaber for alkaner og cykloalkaner er reaktionstræge bortset fra substitutionsreaktioner med chlor eller brom ved opvarmninig eller bestråling.Spørgsmålet er hvad det vil sige at de er reaktionstræge?? Ordet forklaret tak. -
hvorfor kan alkaner kun lave london??
ForumindlægHvorfor kan alkaner kun lave londonbindinger? Og hvilke type bindinger kan alkener og alkyner lave?? -
Organisk kemi
Forumindlægmit spørgsmål lyder: Opskriv et reaktionsskema for additionen af vand til til Pent-2-en. ? -
hjææælp mht. uddannelse til revisor
Forumindlægheej alle sammen :) ville lige høre om der er nogle som ved om en revisor uddannelse kræver matematik på a-niveau? Er på b-nivau, og ved ikke om jeg vil have det på a? Vil gerne være revisor, så hvis det er det som kræves, så bliver jeg vel nødt til det :) På forhånd tak :) -
en trekant
ForumindlægI en trekant ABC er vinkel C ret, siden b=3 og vinkelhalveringslinjen VA=4 hjælp!! -
isoler x
Forumindlægisoler x i udtrykket d+bx=ax+c. for hvilke værdier af a og b, kan dette ikke lade sig gøre? -
Navngivning og struktur
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at tegne strukturen for: a) Tetrachlorethen b) 3,4-dichlor-4,6-dimethyl-5-propylnonan c) 3-chlor-4-ethyl-2-methyl-hex-2-en Tak på forhånd :) -
Studieretningsskifte - hhx
ForumindlægHeej Studieportalen Jeg er lige begyndt på hhx og er kommet på linjen innovation m. Tysk. Men jeg vil gerne ind på linjen som hedder mikro- og makroøkonomi, da jeg finder økonomi samt matematik yderst interesant. Nu skal jeg så tage fat i studievejlederen angående skifte, og da jeg er overbevis... -
pKs og pKb-værdier
ForumindlægHej Er pKs for en syre eller pKb for en base noget, man bestemmer eksperimentielt, eller er det muligt at udregne det ved at kigge på stoffets opbygning e.l.? Kan man fx vurdere på baggrund af stoffets opbygning, om HNO2 eller HNO3 vil være den stærkeste syre? -
toppunktets x-kordinat (andengradspolynomie)
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at finde andengradspolynomiets toppunktets x-kordinat? -
Opgavehjælp
ForumindlægHej Jeg har en datter i 8. klasse, som har fået en opgave som følgende: Du har følgende tal, og må kun bruge dem en gang. Du må gange, plusse, minuse og dividere, men resultatet skal blive 46. 2,2,3,4,6 Hun har løst opgaven på følgende måde, men fået den som fejl: 2*3+6*4-2=46 Hendes lærer ... -
Hvornår er det + og hvornår skal der være minusset
ForumindlægHvordan skal man gøre dette? Den med 3*c? -
Valg af fag og sag! HJÆLP
ForumindlægVille lige hører jer om det er en dårlig ide at vælge to C-niveau fag.. Mine lærer siger forskellige ting nemlig.. Har overvejet at vælge noget om biologi og religion som jeg jo som sagt har på C niveau. Nogle der har nogen ideer til sager? PLEASE.. Heeh!! på forhånd TAK! -
konstanter....
ForumindlægHey jeg sidder med denne her opgave: Parablen med ligningen y= ax¨2+bx+c tangerer linien y= x i (0,0). desuden er y = 2x-3 tangent til parablen. beregn konstanterne a, b, og c .. nogen der kan give en hånd..? -
Let kemiopgave
ForumindlægHej! H2 + CO2 ⇔ H2O + CO Har en ligevægtskonstant på 1,6 ved 720 ºC - Reaktionsbrøken ved stuetemperatur er beregnet til 5,5 - BEHOLDEREN OPVARMES TIL 720 ºC hvorved ligevægten indtiller sig. her kommer spørgsmålet så; b) I hvilken retning forløber nettoreaktionen? Håber på lidt h... -
trigonometri
Forumindlæghej, jeg sidder lidt fast ved denne opgave. Den er ret enkelt, jeg ved at jeg skal bruge cosinusrelationen, men kan bare ikke lige få det til at passe med de cosinusrelationer der findes. Jeg har; A=43 c=12,6 a=10,1 -
At være gymnasielærer
ForumindlægAndre end mig der har overvejet at blive gymnasielærer? Jeg går stadigvæk i 1g, så meget kan ændre sig, men jeg hat altid gerne ville være lærer. Efter gymnasiet har jeg tænkt mig at tage et år som lærervikar på min gamle folkeskole, men jeg tror alligevel hellere jeg vil være gymnasielærer end f... -
Politik og økonomi - Studievalg
ForumindlægHej! Jeg overvejer at læse politik og økonomi på AU næste år, men er lidt i tvivl om matematikken. Jeg kan virkelig godt lide matematik, jeg er helt vild med det og syntes det er spændende. Det er en af de primære grunde til at jeg vil vælge studiet. Men jeg vil også være ærlig og sige at jeg ik...
