Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18881 til 18900 af 47497
-
Forslag til emner og fagkombinationer
ForumindlægHej jeg skal have valgt fag til min SRP inden fredag. Det vil sige, at jeg ikke behøve at have valgt et emne endnu. Dog er det smart at have en idé om, hvilket emne man kan knytte til sin fagkombination. Derfor spørger jeg, om I kender nogle spændende emner til fagene Matematik, kemi, fysik... -
IQ
ForumindlægHvor meget siger en persons IQ om personen? Der er lavet amerikansk film om en person med meget lav IQ, men han havde et barn. De ville så fjerne hans barn, da de mente at han ikke var i stand til at opdrage det. Hvad mener I om det? Generelt bliver jeg nødt til at påpege at os mensanere samt h... -
Imperialisme........what!!
Forumindlæghejsa......er der nogen der kunne give mig en beskrivelse af hvad imperialismen helt konkret er???Kunne jeg være så heldig er der var nogen der havde noter til bogen Imperialismen 1870 - 1914 af Henrik Skovgaard??? Eller fortælle mig politikernes og oppositionens betydning for den europæiske impe... -
Sammentrækninger i tekster ?
ForumindlægHej alle Jeg er i gang med at skrive en engelsk stil hvor jeg er blevet i tvivl om, om man må bruge sammentrækninger som wasn't, didn't osv. når det er i tekst og ikke tale. Er også lidt i tvivl om hvordan man skal skrive can't uden sammentrækning da mit skrive program mener at de... -
Galileis faldlove! Hjælp!
ForumindlægHejsa! Jeg er igang med mine 24 timers forberedelse til fysik c eksamen, og bliver i tvivl om galileis faldlove. I mine noter har jeg disse 2 formler stående: S=k*t^2 S=1/2*g*t^2 Hvilken er 1. og 2. faldlov? Og hvad er forskellen på de 2? På forhånd taaaaak for svarene! :) -
Partiernes holdninger i DK
ForumindlægHvad er Socialdemokraterne, Radikale venstre, Venstre, Liberal Aliance, DF og SF's holdning til fordelingspolitikken, Lighed/ulighed og den offentlige sekrtor/velfærdsstaten... Hvad er partiets holdning til fordelingspolitikken? Hvad er partiets holdning til lighed/ulighed? Hvad er partiet... -
Hvad laver I??
ForumindlægGanske enkelt, hvad laver I i fritiden ud over at studere hårdt? Nogle former for sport eller andre spændende interesser eller hobbies? :). Forklar gerne hvorfor I går/laver det I nu gør. -
Engelske sætninger?
ForumindlægEn der vil lige tjekke disse sætninger igennem for fejl ? 1. Your mom says, that you have to clean the room 2. I don’t want you to come tonight 3. He has to do it in that way, if he wants to solve the problem, said the father. 4. He is specialist, so he must know it 5. Do you want t... -
Engelsk oversættelse
ForumindlægHej er der nogle der vil rette disse sætninger som jeg har oversat, altså det engelske? Og er der nogle der vil skrive de sidste 2 sætninger på engelsk? kan nemlig ikke finde ud af det - Politiet får masser af informationer fra borgerne, som ikke bliver brugt til noget. The police get a lot... -
Hjælp til latex
ForumindlægJeg skal starte på KU efter sommerferien og vil gerne lære at anvende latex inden. Jeg har behov for ca. 10 timers undervisning af en arfaren latexbruger. Jeg vil betale mellem 150 og 200 kr i timen. Undervisningen skal helst foregå efter 28 juli. Jeg bor i københavnsområdet, men er åben ... -
Differentialligning - frit fald
ForumindlægHej, Jeg skriver SRP i mat/fys omkring det frie fald, nærmere Felix Baumgartner. Til de som ikke ved hvem det er, lavede han et spring på 39 km. højde. I min opgave skal jeg analysere Felix' fald gennem atmosfæren og udregne terminalhastigheder under forskellige forhold. Helt præcist står... -
Salg af bøger til Århus Universitets
ForumindlægHej Starter du på Århus Universitet denne sommer, sælger jeg ud af mine studiebøger til naturvidenskab og få fag hos sundhedsvidenskab. Jeg har studeret molekylær medicin det sidste år, og sælger nu ud af mine brugte bøger. Calculus modul 1+2 (Matematik) Calculus Concepts & Contexts 3 af Ja... -
gymnasiet
ForumindlægMin klasse lære har kaldt mig til samtale om at spring 9 klasser over for derefter at gå direkte i gymnasiet. Hun er gjort opmærksom på at planen er at jeg vil tage 10 klasse for at få et år til at blive mere moden, så vælger hun at give mig sådan et tilbud. Må sige jeg for det blev meget forundr... -
Div. olympiader og konkurrencer
ForumindlægHejEr der nogle, der har erfaring med følgende:Olympiader som: biologi, datalogi, fysik, kemi og matematik.Konkurrencer som: Forskerspirer, Georg Mohr og Månedens Elevopgave.Ja? Fortæl venligst os andre om det. -
Skal kunne de 20 første grundstoffer?
ForumindlægJeg spørger på vegne af min ven, der har kemi A:Er det et krav, at man skal kunne de 20 første grundstoffer?Eller er det bare en _meget_ god ide at kunne? -
Hvad skal jeg!!!
ForumindlægHej jeg går i folkeskolen har lige fået mine eksamenskarakterer men de er ret dårlige har dumpet i dansk (jeg kan godt komme ind da mit snit ligger over 02)men jeg vil gerne på stx efter ferie og det kan jeg også fordi jeg er blevet ærklret uddannelses parat og der havde jeg faktisk fået 4 i dans... -
Geometri (plan) | Matematik formelsamling
KompendieGeometri er det emne indenfor matematik der omhandler former, figurer og størrelser.Geometri opdeles i to hovedtyper. Geometri (plan) i to dimensioner og geometri (rum) i tre dimensioner. Dette kapitel i Studieportalen.dk's Matematik Formelsamling omhandler geometri i planen. Det vil sige den... -
Studieretningsvalg, suk
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og om ca. 4 måneder skal jeg vælge studieretning. Næste skoleår skal jeg til USA på High School i et år, så jeg skal altså om 4 måneder vælge hvad jeg skal om over halvandet år, så det gør bare situationen endnu værre. :) Jeg står i den situation, at jeg på den ene side ... -
Dansk
ForumindlægHej alle sammen...Jeg vil gerne høre om der er en der har læst en roman, der hedder Tine af Herman Bang.Om der er en der har lavet opgave om det eller så´n noget, skrivet noter eller et eller andet...Eller som kender noget til bogen, så´n fortælle mig lidt om det ...HVIS I GIDER HAR LYST...PÅ FOR... -
God nok til HTX?
ForumindlægHejsa! Mit navn er Anders og jeg går i 8. klasse på en privatskole i Aarhus. Her for et par uger siden var min klasse og jeg (sammen med vores forældre) til et ret stort uddannelse-retnings-kursus (kan ikke huske hvad det hed) Vi fik fortalt om de forskellige studieretninger man kunne vælge. Je...
