Søgning på: matematik ab1. Resultater: 18901 til 18920 af 31575
-
hjæææælp.
Forumindlæghej, jeg har brug for noget hjælp til en opgave i matematik. håber at en kan hjælpe mig. beskriv den punktmængde der har ligningen x^2 + 2x + y^2 + 4y + 8 = 0 på forhånd tak. -
Eksponentiele LIGNINGER! HJÆLP!
ForumindlægHej, har matematik aflevering for, og mangler sidste opgave. Hvordan løser jeg dette, som står skrevet under? Bestem ligningen for den eksponentielle udvikling gennem punkterne P(13; 7,39) og Q(14; 8,47). Sætter pris på din hjælp :) -
HURTIG HJÆLP!
ForumindlægHej folkens - har en matematik aflevering til imorgen; jeg er desværre helt Lost! Hvis jeg vedhæfter opgaven, vil I såå hjælpe mig? TAAK PÅ FORHÅND - HÅBER I VIL SVARER TILBAGE (Den Karakter jeg får kommer til, at stå på min karakter-blad) .. -
Hjælp!!
ForumindlægSidder og bøvler med en matematik aflevering, og er kommet i tvivl om differentialligninger. Opgaven lyder: Bestem en differentialligning dN/dt * N = 5*t+1 den løsning hvis graf går gennem (1,7). Håber der er nogen der kan hjælpe :) -
Tværprofil
ForumindlægHej folkens. Jeg har lige fået stillet et matematik projekt til opgave, hvor ting som tværsnit og integral kommer ind i billedet. Men nu dukker ordet tværprofil pludselig op, og jeg er usikker på hvad forskellen fra tværsnit og tværprofil er? Håber i kan hjælpe. -
Andengradsligninger
ForumindlægHej alle sammen Jeg har en opgave, hvor jeg skal løse en andengradsligning. Selv om jeg har haft matematik på B-niveau, har jeg aldrig lært, hvordan man gør uden lommeregneren. Er der nogen, som MEGET detaljeret kan forklare mig det? 9x^2 – 6x- 9 = 0 På forhånd tak! -
Differentiale opgave - bestem forskrift
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver en aflevering i matematik, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave, og jeg kan ikke komme videre med de andre opgaver, før jeg har løst den. Opgaven ligger vedhæftet som billede. På forhånd tak -
Haster
ForumindlægJeg håber I indtil videre har en god vinterferie. Desværre er jeg på bar bund med to matematik opgaver. De har virkelig drillet mig allt for meget! og nu har jeg valgt at ligge dem herind for at se en løsning, jeg håber på hjælp:) http://peecee.dk/upload/view/2899 -
To brøker med 1 ubekendt - Hjælp :)
ForumindlægHey derude :) Har prøver med en matematik opgave, har glemt næsten alt om at udregne brøker med 1 ubekendt :( Ligningen er som følgende: 4 = 2/x+1 + 3/2x-1 Ville være skønt hvis der var nogle der kunne hjælpe :) Medgiv gerne alle mellemregninger og en forklaring :) -
finde et svar på: y=0,13*x+30
ForumindlægHejsa, jeg sidder og laver matematik opgave, og sidder fast ved den her ligning, jeg kan simpelthen ikke få den til at fungere, det ville være super hvis i kunne komme med forslag det er ligningen: y=0,13*x+30 håber nogen kan finde ud af den og hjælpe mig. -
AT: Hvilke fag og hvilke emne?
ForumindlægHej Jeg skal afleverer den underskrevet AT blanket på torsdag, og ville høre om der er nogen der har gode forslage til emner og i hvilke fag til AT-eksamen. Jeg går på den naturvidenskabelige linje med biologi, matematik og kemi. -
AKUT HURTIGT
ForumindlægEr i gang med matematik aflevering, som skal afleveres i aften, men er nået til et spørgesmål, dom jeg simpelhen ikke fatter nada af .... Nogle kloge hoveder, der vil tage sig tid og hjælpe ? På forhånd tak skal I have :) PS billede er i fil/vedhæftet ! -
hjælp til rettelse af opgave
ForumindlægHej :) Jeg har fået en matematik aflevering, som skal præsenteres mundtlig og er gældene for mit gennemsnit. Jeg vil meget gerne få en god karakter, så vil spørge om der er en der vil have mulighed for at rette min aflevering? Det er på C niveau. -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej alle, jeg er pludselig kommet i tvivl om jeg er dumpet i Matematik B? - HJÆLP Jeg fik 7-7 i årskaraktere, men fik 00 i skr. mat til eksamen. Har jeg så dumpet eller bestået Mat B ?? -
Reducér udtryk
ForumindlægHej , er der nogen matematik genier der kan hjælpe :) Skal reducére følgende udtryk: (7-x)(7+x) Jeg har prøvet at reducére det, jeg fik 14-x, passer det ? Håber I kan hjælpe mig. -
2. gradsfunktion
Forumindlægjeg har fået denne opgave i matematik og jeg kan godt bruge lidt hjæp. Gør rede for, at forskriften er en 2.gradsfunktion f(x)=a·x^2+b·x+c og forklar koefficienternes (a, b og c) betydning for grafens udseende. -
regne procent ud.
ForumindlægJeg sidder her og er i gang med en matematik opg. Opgaven lyder sådan her: "Jeg har en kjole til 1500 kr, men den er nu sat 75% ned". Skal jeg så bare bruge formlen: "k*%/100" ? -
Cand.polit tutor søges
ForumindlægHej Jeg søger en ældre studerende eller færdiguddannet (gerne med baggrund fra cand.polit) som kan hjælpe mig med at blive bedre klædt på til eksamen i matematik A. Jeg har brug for hjælp som strækker sig over sommerferien. Der er tale om ugentlige timer, og selvfølgelig mod betaling. -
Fremskriv kapitalen
ForumindlægHej. Jeg sidder med en lille matematik opgave, som lyder sådan: a) Fremskriv kapitalen. Rentefod: 4,8 % Startskapitalen: 5674 kr. og antal terminer: 6 Er der nogen, som jeg kan hjælpe mig? -
parenteser
Forumindlæghej alle matematik genier, har 2 opgaver ud af 15 jeg ikke kan løse håber der er en der vil hjælpe den første 3*(x+1)^3 og den anden 3x*(x^2 + 2x + 1)
