Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 18921 til 18940 af 98817
-
Forståelse af bevis 2.gradspoly
ForumindlægJeg har uploadet en fil, da der hører en graf med til. Deri står min komplikation http://peecee.dk/?id=47676 Anders -
SSO-karakter
Forumindlægmåske er der ikke mange der er interesseret i at vide hvordan de danske gymnasieelever har klaret sig til sso´en men jeg er. Derfor kunne jeg godt tænke mig hvad I 3.g´er skrev om, har fået og om det var det I forventede.Jeg skrev selv i matematik og fik 10, jeg overvurderede måske mig selv og tr... -
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
DATALOGI
ForumindlægHej folkens. Jeg ville gerne høre lidt fra studerende på datalogi-uddannelserne om hvordan matematikken er der? Har man meget matematik? Hvor meget IT er der? Altså programmering osv? mvh -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej. Jeg står her med nogen projektopgaver om andengradspolynomium. Jeg har 4 grafen stående foran mig, hvor jeg har meget svært ved at læse præcise koordinater af, da det ikke er ternet, så ved nogen grafer kan jeg ikke finde koordinatsæt for begge rødder som er pålidelige. Hvordan kan jeg find... -
1. ordens liniær differentialligning
ForumindlægHej, jeg er ved at forberede mig til Mundtlig Matematik A imorgen, og jeg har styr på det meste. Det der volder mig mest problemer er 1. ordens liniære differentialligninger.. y'+g(x)*y = h(x) <=> y = e^(-G(x))*(integral(h(x)*e^(G(x))dx)+c) Jeg forstår ikke hvordan denne kan bevises. -
Hjælp til formel: b = 2ac-a
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og laver noget selv-studie på noget matematik angående formler. Jeg er støt på denne formel b = 2ac-a og dertil må jeg så ærligt indrømme at jeg sidder godt og grundigt fast. Jeg håber der er en hjælplig sjæl derude som kan forklare og vise mig hvordan den skal løses. O... -
Trigonometri - på 8. klasses niveau
ForumindlægHej alle, her er lidt 8. klasses matematik, som nok er ret så let for de fleste af jer... Jeg har en trekant, og jeg kender en katete og to vinkler. Jeg kan selvfølgelig sagtens finde en sidste vinkel, men så mangler jeg de to sider... Jeg ved, at hvis jeg havde haft hypotenusen, kunne jeg have s... -
solve ligning = false
ForumindlægHej Mangler eksperter til løsning af denne ligning, jeg bruger TI-NSPIRE CAS og har nemlig solve problemer. skal finde tidspunkt når der er 9000 fugle sådan har jeg tastet den ind på TI-nspire solve(9000=12/(1+0,7143*e^(-0,0045*12t),t) = false nogen ved hvorfor den gøre det? på fo... -
Økosystemer
ForumindlægJeg skal sammenligne en række økosystemer - helt præcist regnskoven, ørkenen og bøgeskoven - med fokus på stofkredsløb. Hvilke kredsløb ville være mest oplagte at kigge på - og i så fald har I en række noter hertil? -
Nyeste tid
ForumindlægJeg står også og mangler noget omkring hovedtrækkende for Nyeste tid eller i det hele taget noget om nyeste tid.. Nogle der ligger inde med noter ller lign. -
Droppet ud af Gymnasiet hvad nu?
ForumindlægHej ! Her i juni måned havde jeg droppet ud af gymnasiet. Jeg mangler at søge ind på en ungdomskole eftersom jeg står uden en. Havde brugt det meste af sommeren på at snakke med en studievejleder, han havde ringet rundt forskellige steder men alt var optaget.. Det enste der var til... -
Hvilken uddanelse inden politibetjent?
ForumindlægHej Jeg går i 9 klasse. Vi skal snart til at vælge hvad vi vil efter 9, og jeg er utroligt meget i tivivl. Jeg overvejer selv noget indenfor politiet. Jeg ville høre hvad i har gjort/ville gøre indtil. Jeg havde planer om at søge ind på kadet uddannelsen først ( ikke et must, men blot en ide ), m... -
decimal ---> brøk?????
Forumindlæghvordan er det lige det med decimal ---> brøk? -
Gode råd til fysik mundtligt??!!!
Forumindlæghey folkens - jeg er vel ikke den eneste der skal op i fysik.. vel??!!nææ nej, et tror jeg ikke på ;DDerfor kunne det være dejligt hvis der er nogen der har nogle gode råd til sådan en eksamen - en slags huskeliste kan jo altid bruges.....jeg kan jo selv starte op:- disposition: utrolig vigtigt,... -
forberedelse til skriftlig eksamen
ForumindlægHvordan forbereder i jer til skriftlig biologi? hvilke emner er især vigtige at have styr på? -
Engelsk eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i engelsk.(Gymnasiet, matematisk linje, højt niveau)Og så ville jeg lige høre om der har nogle gode råd hvordan man forbereder sig bedst.Og hvad det er godt at komme ind på til selve eksamen, osv.Mvh. Anna -
Funktion
ForumindlægHey.. Hvis man får stukket en eksponentialfunktion i hånden som lyder f(x) = 21 * e^(3x) Der står jeg skal tegne grafen for fuktionen.. Har før spurgt, men tror i det er nok, hvis man blot kopierer fra graf-regneren? Hvordan kan man selv lave grafen, uden at bruge lommeregnerens hjælp? De ene... -
Statistik - lidt forvirret - hjælp til opg b
ForumindlægHej, er der en matematiklærer der kan forklare mig, hvad det nedenstående står for i den vedhæftede fil. Ligeledes vil jeg gerne bede om hjælp til opgave b x^2-teststørrelse: = 4,52 Frihedsgrad: 1 Kritiskværdi: ? p-værdi: ? ---------------------------------------------- Opgaven: En forsker... -
lineær regression!!
ForumindlægHej jeg forestår ikke rigtig, og har virkelig brug for hjælp til opgaven pls en eller anden! Tabellen viser en opgørelse over antallet af praktiserende læger i Nordjylland i perioden 2010-2017 I en model kan antallet af praktiserende læger i Nordjylland beskrives ved funktionen: f(x) = a&mi...
