Søgning på: biologi noter c. Resultater: 18941 til 18960 af 79158
-
Kogepunkt af en blanding
ForumindlægHvis jeg har en blanding af to stoffer med kogepunkt på fx 100 og 150 grader celsius, kan jeg så vide om kogepunktet for blandingen vil være - under 100 - 100-150 - 150 hvis der er lige store mængder af stofferne? -
ER der slet slet ikke nogen som kan hjælpe?
ForumindlægER der slet slet ikke nogen som kan hjælpe? anden gang jeg oploader den :$ [ http://peecee.dk/upload/view/103554 ] -
Energi og pære!!?? hjælp
ForumindlægLige et hurtigt spørgsmål? Da 95% er den samlede energi i en pære bliver termiske energi(varme) må en pære også blive varm. Hvorfor bliver pæren ikke varmere og varmere, når den er tændt gennem længere tid??? -
Blå toner!!!!
Forumindlæghey hey Er der en vennelig sjæl, som ved hvordan man finder de såkaldte blåtoner i en node. Forklar please. -
Hjælp til MAT
ForumindlægHej Folkens :) jeg skal snart op til eksamen og ville spørge om der nogen der har noget til det her: Bevis hvordan arealet af en vilkårlig trekant kan beregnes og bevis sinusrelationerne for en vilkårlig trekant. det ville være alle tiders hvis der nogen der havde det :) -
Frekvensen angiver, hvor meget noget er i forhold til noget andet
ForumindlægFrekvensen angiver, hvor meget noget er i forhold til noget andet .Sammenlign det virkelige antal hvide med frekvenserne for de hvide i hver af de tre poser .Beskriv dine iagttagelser.e Hvor er der i virkeligheden flest røde centikuber? fHvor er der forholdsvis flest røde centikuber ?g Beskriv h... -
Brug for hjælp til trekant sinus og cosinus
ForumindlægSidder her med en matmatik opgave, kan ikke lige finde ud af hvordan den skal gribes an. Har vedhæfet et billede På forhånd tak! -
kombinatorik
ForumindlægEr der nogle kloge hoveder der kan hjælpe? har vedhæftet opgaven -
Matricer
ForumindlægHej Hvordan får jeg lavet den lodrette streg i en matrice der deler koefficienterne med resultatet. Ligesom der er gjort i følgende link svar #4 -
Stamfunk. graf og tangent !
ForumindlægKan ikke finde ud af følgende opgave fra eksamensættet 2001-8-5 (uden hjælpemid.)Det drejer sig om opg f):En funktion f er givet ved f(x)=-(1/2)x+(5/2) og en linje m er givet ved y=2x+1Bestem til f den stamfunk. hvis graf har linjen m som tangent...Håber at I kan forklare mig hvordan jeg skal gør... -
Naturfag haster
Forumindlæg¨Hey.. Er der ikke nogle, som vil hjælpe mig, skal aflevere den imorgen...PleaseLyder sådan: En opløsning af HNO3 har rumfanget 500 mL og koncentrationen 0,30 mol/L a) Beregn opløsningens PH?? Opløsningen fortyndes nu med 9,5 L rent vand, så den i alt fylder 10,0 L. b) Beregn PH for denne opløsni... -
Bestemmelse af Molarmasse (Hjælp)
ForumindlægHey...Er der ikke nogle der lige vil hjælpe mig med denne opgave..???Kan ikke finde ud af den...???Her kommer den..Bestem den molare masse for sprængstoffet nitroglycerin C3H5(NO3)3a) Hvad er massen af 4,0 mol nitroglycerin?b) Hvor mange mol er der i 1,0 kg nitroglycerin???Tusind tak for hjælpen... -
Differentialligning...Haster
ForumindlægHej...Jeg ville blive glad hvis en kunne hjælpe mig med denne opgave...Jeg skal gøre rede for denne funktion:f(x)=(c1xe^-x)+c2e^-xer løsning til differentialligningeny''+2y'+y = 0Hvad skal jeg gøre...? -
isomere
Forumindlæghttp://en.wikipedia.org/wiki/File:Citalopram-skeletal.png Citalopram er i virkeligheden en blanding af to isomere forbindelser. Forklar dette. -
h
Forumindlæg. -
Vektor regning
ForumindlægHej igen. så er jeg desværre endnu engang kørt fast... I et koordinatsystem i planen er der givet et punkt A (2 , 3). ParallelogrammetABCD er bestemt vedvekktor AB = (1 over 3) og vektor AD = (3 over -2)Bestem koordinatsættet til punktet C.Jeg ved slet ikke hvad man skal gøre, har prøvet at lav... -
lige en ting til
Forumindlægalfa, beta og gamma.. hvor finder jeg dem? -
nøgletal
ForumindlægHvor kan jeg finde nøgletal for virksomheden Starbucks ? haster -
elektronprikformler
Forumindlæghvordan tegner man elektronprikformler for bindinger mellem ikke metaller?Jeg kan ikke give noget eksempel for jeg fatter det ikke. -
Enoler mm
ForumindlægHvis man har en alken hvor der sidder en OH-gruppe på er det så en enol og hvordan navngives den?Hvis man har et carbonhydrid hvor mange "ting" kan der så subtitueres (evt også adders hvis der er nogle regler for det) på?Altså uendeligt mange eller måske kun en? Og afhænger det af om de...
