Søgning på: matematik b eksamen 2017. Resultater: 18961 til 18980 af 129394
-
Bog i Kemi B-Niveau og multimedie fag?
ForumindlægHejsa alle sammen (:Jeg har et spørgsmål til jer som har haft kemi på B-niveau og eller har haft multimedie fag. Mit spørgsmål med hensyn til kemi B-niveau:Jeg ved godt at bøger afhænger lidt af hvilken skole man går på, men hvilken bog brugte din lærer til at undervise i? jeg kunne godt tænke mi... -
opg 5.003 B. find bla. forskrift
ForumindlægOpg 5.003 B i eksamenshæftet: Tabellen viser sammenhørende værdier af temp. T (målt i C) i en fryser og holdbarheden D (målt i døgn) af en rullepølse, der opbevares i en fryser. Temp T : -25 -20 -15 -10 holdbarhed D: 280 154 91 49 Det oplyses, at D med god tilnærmelse er en e... -
DEN ER GAL IGEN - MATEMATIK!
ForumindlægHej jeg skal aflevere matematik indskrivning på tirsdag, så det ville være dejligt med en hjælpende hånd eller flere, altså omkring to opgaver. :-) 1) En lektion varer 45 minutter. Hvor en brøkdel af et døgn er det? Hvor mange procent af et døgn af det? 2) Nielsen skal male en stue som... -
Dansk Eksamen Mundtlige
Forumindlæghej jeg har trukket fordybbelsesområde "Trykt Reklame" jeg skal finde en dansk trykt reklame som jeg kan skrive en synopse om og analysere osv så jeg kan bruge den til min eksamen. -
Mundtlig matematik opgave.
ForumindlægHej jeg har fået den her opgave for ,men ved slet ikke, hvordan jeg løser den. Det vil blive en rigtig stor hjælp, hvis nogle gad hjælpe mig med at komme igang :) Her er opgaven. Flyselskabet har fået nye dåser til coca-cola. De nye dåser har et indhold på 150 mL. De gamle havde et indhold på 2... -
Er det normalt i Gym i matematik timer ?
ForumindlægHej , for det første vil jeg sige at jeg har gået i 1.g for 3 måneder og hver gang i matematik timer , giver min lærer giver bare opgaver til elever som vi skal løse uden at forklare eller lave en eksempel hvordan man løser opgaver men nogle gange viste han eksempel, men han forklarede ikke t... -
find a og b i hånden-eksponentiel vækst
ForumindlægHej. f(x)=b*ax, funktionen går igennem punkterne (2,20) og (4,80), find a og b? Jeg ville godt kunne gøre dette på lommeregneren, men hvordan kan jeg gøre det i hånden? på forhånd tak! -
Engelsk eksamen 2022
ForumindlægHej jeg har engelsk eksammen d. 15 - 16 juni og skal aflevere min outline d. 30. maj. Jeg ville gerne snakke 5 minutter om det emmene jeg syntes er sværest som er: US history a story of conflict. Er der nogle gode emner i kan anbefale til at snakke i 5 minutter om? Så skal jeg også trække et s... -
Hjælp til eksamen mundtlig 9. klasse
ForumindlægHey people Skal til religions eksamen på torsdag. Er meget nervøs og vil gerne skaffe en god karakter hjem. Er der evt. nogen der har nogle gode udtryk og andre gode ting der kan bruges og gives gode point. Jeg har også lidt problemer med noget i mit pensum (bjergprædiken, kristendommen, Islam, ... -
skr. eksamen i dag
ForumindlægHeyEndnu en skriftlig eksamen overstået og for mit vedkommende den sidste. Desværre var jeg meget skuffet over stilehæftet. Der var ikke så meget guf i og dem jeg snakkede med, synes også den var lidt tør og fattede ikke meget af den.Hvad synes i?Jeg fandt desuden ud af at jeg mangler et ord o ov... -
Mængde beregning, hjælp! Kemi eksame!
ForumindlægHej jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man løser kemi eksame spørgsmålet Når man har 2g Zn og 4g I2 hvormange gram ZnI2 bliver så dannet? Molarmassen for Zn er 65.54 g/mol og for I2 252.4g/mol ZnI2 er så 319 g/mol nogen der kan fortælle mig hvordan man gør og hvorfor? -
(Rumgeometri) Bestem k så vektor a og b er parallelle
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder her og får grå hår på hovedet over denne opgave fra Matema10k A-niveau bogen. ----------------------------------------------------- Opg. 1.79 vektor a = (1,2,3) og vektor b = (1-k,-4,-6) a) bestem k så vektor a og b er parallelle b) beskem k så 2|a| = |b| -------------... -
Opg 1023 voksende funktion og værdi for b
ForumindlægJeg har problemer med opgave 1023 i dette link: www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Umidedlbart ville jeg sige, at man skulle differentiere funktionen og derefter sætte den lig 0, men b'et gør at jeg ikke kan få det til at lade sig gøre. PFT -
Facitliste til HF matematik C 26/5-2011
ForumindlægHejsa, søger en facitliste til HF matematik C 26/5-2011. Er der nogen der har resultaterne?? -
Forskellen på chlorophyl a og b funktion i fotosyntesen
ForumindlægHejsa Jeg skal op til mundtlig Bioteknologi, og er igang med at forberede mig til et spørgsmål omkring planters produktion, og hvordan planter omdanner lysenergi til kemisk energi bundet i glukose. I bogen står der angivet, at i lysreaktionerne opfanges solens energi i kloroplasternes thylakoid... -
:( kilde kritisk?? Eksamen..
ForumindlægHej alle, skal op i historie på tirsdag :(Hvad betyder at holde sig kritisk til en kilde i historie?altså så vidt jeg har forstået det, kan man godt kritisere en kilde fra vikingetiden. Men hvad så med en kilde fra kinashistorie, f.eks. "Åben erklæring om sultestreke" eller "Spurve... -
God skr. eksamen
ForumindlægHvad synes I om samfundsfagseksamen i dag (A-niveau)? Var det ikke nogle rigtigt gode og gennemarbejdede opgaver vi fik? Altså lige bortset fra fejlen med den manglende figur. Nogle der forstod hvordan man skulle aflæse ændringerne i figur 1 og 2 i c-opgaven? Jeg er sproglig og dum (åbenbart :)... -
Differentialligninger - Opgave 308 side 244. Den fuldstændige løsning og graf, Vejen til Matematik A2, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 308 Bestem for hver af nedenstående differentilalligninger først den fuldstændige løsning og derefter den løsning, hvis graf går gennem det angivne punkt. b) x y' = ------------ Punktet ( √( 3 ) , 4 ) ... -
Matematik opgave - Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej, Jeg er i færd med at lave en matematik aflevering, men jeg er stødt på et probelm jeg simpelthen ikke kan løse. Antag, at sin(x0)=2π Bestem værdien af sin(x0−4π) + sin(x0−2π) + sin(x0) Kan det lade sig gøre at sin(x0) = 2π? Jeg troede nemlig at sin(x) var begræ... -
Dansk eksamen torsdag!
ForumindlægHej alle. Jeg skal bruge en analysemodel til fortolkning af en novelle. Så hvis i kender et sted eller selv har arbejdet med teksten "Huset" af steen langstrup :) mange hilsner michelle line
