Søgning på: motiveret ansøgning kvote 2 eksempel. Resultater: 18961 til 18980 af 186242
  • Funktion, hvori tid skal bestemmes ?

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til at bestemme en tid t. Dette har jeg fået givet ved hjælp af tre funktioner men jeg ved ikke hvordan jeg skal beregne det. please kan nogen hjælpe Mvh Ludvig
  • Giv eksempler på nogle stoffer som cellen har brug for og beskrive hvorledes de transporteres over cellemembran ?

    Forumindlæg
    Giv eksempler på nogle stoffer som cellen har brug for og beskrive hvorledes de transporteres over cellemembran ? Håber der er nogen der vil hjæælpe mig.. bare lidt ..
  • stamfunktion til 1/x

    Forumindlæg
    Kan nogen i detalje forklare hvorfor stamfunktionen til 1/x er ln(lxl) , hvor jeg understreger det numeriske tegn. Hvorfor giver det overhovedet mening at snakke om at logaritmen har en stamfunktion for negative x, når den ikke er defineret på det interval?
  • Sæt komma og punktum

    Forumindlæg
    Engang bandt man små og letbøjelige metaltråde omkring øret for at kunne holde brillerne på plads man hængte også et lod for enden af en snor der var bundet i brillen når man så anbragte snoren bag øret sørgede det lille lod for at brillerne blev siddende En der vi være sød at hjælpe mig :)
  • Social ulighed

    Forumindlæg
    Hej med jer. Har fået en opgave om social ulighed og kunne godt tænke mig at komme ind på et par spørgsmål: Findes der retfærdig social ulighed? Hvad er argumentet for, at der skal være social lighed? Hvad går lighed egentlig ud på? Håber jeg kan få nogle af jeres vinkler på :)...
  • Kemi hjælp (oktetreglen og kovalent-binding)

    Forumindlæg
    Hey alle. Jeg er ved at lave eksamenspørgsmål, men forstår simpelthen ikke hvordan jeg forklarer hvordan glukose er opløseligt i vores blod. Skal inddrage både oktetsreglen og kovalent-binding. Vil sige tak på forhånd!
  • Spørgsmål, der relaterer sig til andengradspolynomier

    Forumindlæg
    Kan man bestemme forskriften for et andengradspolynomium ud fra 1 toppunkt og to x-værdier, når x-værdierne ikke er symmetriske ?
  • halveringskonstant

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan man finder ud af halveringskonstanten? Er det det samme som hældningstallet? På forhånd mange tak!
  • komparative analyse

    Forumindlæg
    hvad er en komparativ analyse?
  • Løs vha. granfen ligningen f’(x)=0 og angiv de lokale ekstrema for f

    Forumindlæg
    hej folkens. ( det er opgave 1 jeg snakker om , fil er vedhæftet, tak ) jeg sidder her med en opgave hvor jeg skal angive de lokale estrema. Dog ved jeg ikke hvordan jeg skal komme igang, altså ved ikke hvad jeg skal starte med at gøre. får jo kun oplyst en ligning f'(x)=0 og hvad så ? er...
  • Er der nogen af jer har Iphon 4

    Forumindlæg
    Hej alle sammen...:) Er der nogen af jer har Iphone 4, og som godt kan kom på studieportalen og download nogle opgaver?? Hvis ja ... forklar mig hvordan?? Jeg kan saqtens kom på studieportal men kan ikke dowlonda nogle opgave.. jeg ved ikke hvorfor den ikke virke hos mig :(
  • lineær funktion

    Forumindlæg
    Har et spørgsmål jeg ikke helt ved, hvorrdan jeg skal beregne, håber i kan hjælpe spørgsmål: Det oplyses at punkterne A = (-3,-17) og B = (8,5) ligger på linjen l. Beregn tallene a og b så y = a-'x + b er en ligning for l.
  • Opdrift

    Forumindlæg
    Hej Er tyngdekraften på en genstand altid lige med dens opdrift? Hvorfor er det så, at genstande synker til bunds?
  • Tag et fag om på aftenskole?

    Forumindlæg
    Hej! Kan man tag et fag om på aftenskole? Fx. hvis jeg ikke er tilfreds med min eksamenskarakter i fx kemi, kan jeg så tage det om på aftenskole uden at hæve det? Hilsen Sasha-Cecilie
  • Effektforhold for forstærkere

    Forumindlæg
    Forstår ikke effektforholdene for en forstærker, og hvad er en forstærker?
  • Opstilling af en simpel fiskerimodel - matematisk

    Forumindlæg
    Jeg sidder og har problemer med hvordan man egentlig opstiller en simpel fiskerimodel. Hvad skal man vide for at kunne opstille en sådan model? Og er der en måde hvorpå man eventuelt vil kunne vise det grafisk? Jeg håber meget at der er nogen som kan hjælpe mig
  • hvordan bøjes viele?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal genaflevere en tyskaflevering, og jeg er derfor igang med at rette de rettelser min kærer har lagt på min aflevering. Her siger hun, at ordet "viele" skal bøjes i pluralis, dativ. Men der er intet bøjningsskema på ordbogen. Hvordan bøjes "viele" i pluralis...
  • Hvad mener du at skolens ferieplan burde tage hensyn til andre relgioners højtider, herunder islam?

    Forumindlæg
    Vil gerne høre hver jeres mening om dette spørgsmål. Håber i vil svare på det. "Hvad mener du at skolens ferieplan burde tage hensyn til andre relgioners højtider, herunder islam"?
  • Linjen l skærer cirklen C i to punkter A og B - hvordan?

    Forumindlæg
    Hejsa! Har virkelig brug for hjælp til opgave C. Nogle der ved hvordan man gør?
  • Ubestemte integraler

    Forumindlæg
    Regneregler for ubestemte integraler skal bevises ved integrationsprøve men er slet ikke klar over hvordan. En regneregel siger: ∫ ( f(x) + g(x) ) dx = ∫ f(x) dx + ∫ g(x) dx Det skal jeg så bevise, men hvordan?