Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 18961 til 18980 af 321608
-
Afstemning af reaktionsskema..
ForumindlægHejsa.. Jeg skal afstemme dette reaktionsskema, men synes umiddelbart ikke, at det mangler?? Nogen der kan hjælpe?: NaHCO3 (s) --> NaOH (s) + CO2 (g) -
Bilag i AT-synopsen
ForumindlægHej! Er der nogen der kan svare mig på om artikler, statestikker osv. som man har brugt i sin AT-synopsis skal vedlægges som bilag eller om det er nok at der bare står i litteraturlisten hvor man har fundet materialer henne. På forhånd tak! -
sinus funktion
Forumindlægopgave 1) Der er givet en funktion f(x)=x+2*cos(x), x ∈]0;2pii[ Undersøg monotoniforholdene for f. Bestem det lokale maksimum og minimum. tegn grafen. Jeg forstår ikke selve det interval der bliver angivet. hvordan kan pi indgå i et koordinat system? Når jeg differentiere funktion får je... -
Ungdommen nu ("hjælpedebat")
ForumindlægJeg sidder her med en opgave jeg skal skrive om unge mennesker i dag, og kunne derfor godt tænke mig en smule hjælp. Jeg snakker ikke om at i skal skrive en opgave til mig eller noget, kunne bare godt tænke mig at høre nogle synspunkter angående unge mennesker i dag. Er de så egoistiske som man g... -
RSA dekryptering
ForumindlægHvis den offentlige nøgle er lig:4343og29. Hvilken metode skal man så bruge til, at beregne resten, hvis tallet721 skal enkrypteres. Tallet bliver jo enormt. 721^29(mod4343)=??? -
HJÆLP til matematik
Forumindlægjeg forstår virkelig ikke denne opgave nogle som vil være søde at hjælpe? opg 6.7 Udviklingen i antallet af gæster ved en festival, kan beskrives ved funktionen f(x)= - 255 + 13200 Hvor x er antal år efter 1987 og f(x) er antallet af gæster det pågældende år? a) Forklar hvad tallene - 255 o... -
Definition ud fra addition og multiplikation
ForumindlægHvorfor er det, at man med fordel kan definerer de komplekse tal ud fra de regneregler angående muliplikation og addition? Hvorfor er det, at man netop vælger at gøre sådan? -
Kondital
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med svar? tak på forhånd :) Hvorfor er kondital (ml O2/min-kg) et fornuftigt mål for kondition? -
Ekspotentiel Vækst. Begrænsninger
ForumindlægHej folks! Jeg skal til mdt. Matematik b eksamen. Jeg kan i den forbindelse trække eksponentiel vækst. Min lærer har givet os et hæfte med dispositioner over de forskellige emner.Under eksponentiel vækst skriver han således: Redegørelse: begrænsninger (a>o, b>0) og betydningen af a og b. ... -
kvadrattal
ForumindlægHvordan kan man bevise at et tal kan beskrives som summen af fire kvadrattal? -
Bliver Danmark en diktaturstat?
ForumindlægI gårsdagens udgave af Debatten på DR2 forklarede forfatter Leif Davidsen, at Danmark er ved at forandre sig i negativ retning - i en retning, der tenderer imod diktaturstater som Nordkorea og Singapore. Højrefløjen råber højest i rets- og udlændingespørgsmålene og laver den ene stramning efter ... -
Stråling fra verdensrummet
ForumindlægEt radioteleskop registrerer elektromagnetisk stråling med frekvensen 1,42*10^9 Hz fra verdensrummet. Bestem bølgelængden for denne stråling?? Radioteleskopets antenne modtager energi med effekten 9,9*10^-14 W. Hvor mange fotoner med frekvensen 1,42*10^9 Hz rammer radioteleskopets antenne hve... -
tællelighed
ForumindlægEn mængde A er tællelig hvis der findes en injektiv afbildning´fra A til de naturlige tal N. Sådan defineres det i min bog, og man går derfra over til at snakke om tællelige mængder. F.eks. er mængden af talpar NxN = {(j,k) : j,k ∈ N} tællelig, fordi man åbenbart kan arrangere dem i et ... -
Problemformulering - eksamen
ForumindlægHar trukket "Velfærdsstaten", og har fået 5 kilder: - To tabeller over hhv. Antallet af offentlige ansatte 1960-72 og vækstrater for nogle OECD-lande 1957-70. - - En kronik fra 1956 af J.O. Krag, hvor der tales for velfærdsstaten. - En tekst fra 1959, som omhandler VK-planen, som vil ar... -
Kompleks polynomium
ForumindlægIdet a,b tilhører C er givne, betragtes ligningen z^4+az^3+bz^2+az+1=0. a) Bevis, at et komplekst tal z opfylder ligningen, hvis og kun hvis er rod i ligningent^2 +at+(b-2) . (NB: Findes z^-1 forresten?) b) Find samtlige komplekse løsninger til i det tilfælde, hvor a = -1 -2^0,5 og b=2+2^0,5. -
Hjælp mig med rettelse.
ForumindlægJeg har skrevet min første tysk stil. Den er til i morgen. Der er nok mange fejl men hvor har jeg lavet store fejl. Den er til i morgen. Tak. Das Resümee Der Text handeln von einer Ausbildungsmesse in Deutschland. An die Ausbildungsmesse kann man verschieden handwerkliche Berufe ausprobie... -
Tror at jeg dropper ud
ForumindlægHver dag er jeg i gang med lektier 24/7. Og problemet er hver gang kan jeg ikke fínde ud af det og det er også ret irriterende at tænke på at folk som arbejder kan det på få minutter, mens jeg skal bruge 24 timer på det JEG ER GODT TRÆT AF DET! Jeg har grædt hele aftnen igår aftes om en stil so... -
Nytårstale (Skal læses igennem)
ForumindlægHej allesammen, tak fordi i har klikket på mit "post" Jeg er en 13'årig dreng der går i 8'ende klasse. Jeg har brug for hjælp til en Nytårstale! Der er følgende instrukser: ?2-4 minutters varighed Enkelt sprog (Lav stil) Ingen bandeord/slangord Etos,Patos,Logos (Kig særl... -
Supremum og Infimum
ForumindlægHej folkens, jeg er ret ny til det med supremum og infimum og beder om hjælp til en lille opgave der lyder sådan: Om to ikke-tomme delmængder A, B af de reelle tal R gælder at ethvert a∈A er en nedre grænse for B. a) Vis: Ethvert tal b∈B er en øvre grænse for A. Her er mit bu... -
"Hit ord" til eksamen i kong ødipus
ForumindlægJeg skal til eksamen om en uge, og må indrømme mine noter stinker. Men jeg kan se på de fleste posts herinde at det der tæller er at fyre en masse af de fagudtryk af der kan bruges på teksten.Er der nogen der kan opremse dem - udover hybris/nemesis.og så lige en ting til. Hvad betyder sofrosyne
