Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 1881 til 1900 af 127115
-
Digt analyse "bag hvert eneste vindue"
Forumindlæger det pleas ikke nogen der kan hjælpe mig med at lave den digt analyse eller lave den. for jeg kan slet ikke pleas hjælp mig!! -
Et andengradspolynomium f(x)=ax^2-2x+c går gennem punktet (-1,3) a) Benyt punktet til at finde a
Forumindlæga)Et andengradspolynomium f(x)=ax^2-2x+c går gennem punktet (-1,3) a) Benyt punktet til at finde a b)Ved at bruge punktet og d formlen, find da konstanten c hejii hvordan løser jeg opgaverne -
En sød sjæl som vil bruge et par minutter på at hjælpe mig i gang (kun igang)
ForumindlægJeg har følgende opgaver, jeg slet ikke ved hvordan jeg skal gribe an. Opgaven lyder på: En fugl skider i lille Lines soppebasin i havet. Den afleverer ca. 3g fæces i badevandet. Det antages i denne opgave at 1g fæces indeholder 10^11 bakterier og at E. coli udføre 2 % af de tilstedeværende bak... -
hvorfor falder boldens højde hver gang den rammer jorden?
Forumindlæghej hvis man slipper en bold fra en højde, så den hopper op og ned. hvorfor mister den så sin højde med tiden -
Bestem for hvilke x-værdier tangenten til h(x) = x2 + 1 går gennem (0,0):
ForumindlægMit spørgsmål er faktisk bare: Bestem for hvilke x-værdier tangenten til h(x) = x^2 + 1 går gennem (0,0). Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal regne det. -
diskutere hvilke fordele og ulemper der er ved kønnet formering med henblik på dannelsen af nye arter
Forumindlæghej søde menneske! kan i svare på denne spørgsmål. Jeg forstår ikke mening med det tak på forhånd diskutere hvilke fordele og ulemper der er ved kønnet formering med henblik på dannelsen af nye arter??? -
ALLE DER HAR VÆRET GENNEM DANSK LÆSNING 8 KLASSE. Hjælp hvordan skal jeg bruge min tid og hvordan skal jeg finde det rigtige udsagn skal op til prøven i morg...
ForumindlægJeg skal dsv til obligatorisk dansk læsetest 8 klasses niveau. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg kan bruge tiden fornuftigt og nogen der har svar til det da jeg skal op til det i morgen. -
DIO - hjælp til at finde et dio emne der ikke er taget en masse gange før
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal snart skrive DIO, og skal derfor have valgt fag og emne. Mine DIO fag er Dansk, Engelsk, Tysk, International Økonomi og Samtidshistorie. Og mit emne er Velstand, levevilkår og kulturel identitet i en globaliseret verden. Herunder kan man jo have om stort set al... -
Grafen for f(x) =b*x^a går gennem punkterne (1;1,20) og(7; 500,02).
ForumindlægGrafen for f(x) =b*x^a går gennem punkterne (1;1,20) og(7; 500,02). Bestem en forskrift for f. Hvis x vokser med 15% hvor mange procent vokser f(x) så med? Skal jeg ikke først starte med at indsætte punkterne ind på x plads så det bliver følgende: f(1)=1*1^20 og f(7)=500*7^02 eller hvordan?... -
Den hæslige by
ForumindlægHej alle! Har fået til opgave at skrive en litterær artikel om "Den hæslige by" af Michael Strunge Skrig er udspændt mellem husene i den hæslige by. Menneskene er skygger af fabrikkerne og kontorerne. En pige løfter sin kjole og hendes køn er et ur. Fragmenter af en endnu fri bevidsthed... -
På figuren ses en ret linje l gennem punkterne A og B. desuden er et rektangel indskrevet i trekant OAB som vist på figuren.
ForumindlægJeg sidder lidt fast i denne opgave, specielt a kan jeg ikke kommer videre med:( håber der er en der kan hjælpe mig:) På figuren ses en ret linje l gennem punkterne A og B. desuden er et rektangel indskrevet i trekant OAB som vist på figuren. a) Bestem arealet af rektanglet som funktion af x. ... -
Krimi
ForumindlægNogen, der kan anbefale en rigtig god krimi, som man kan læse over sommerferien? (Ikke for mange sider :)) -
Gibbs energi for anden gang... Er der ikke en der kan hjælpe mig bare en lille smule - pleaaaase!!!
ForumindlægGibbs energi d. 05-12-2007 kl. 13:44 af Henriette1980 (Praktikant) Helge Mygind, Kemi 2000, A-niveau 2, side 107 opgave 46 c) beregn Gibbs-energien for en blanding , der består af 0,25 mol H2 med partialtrykket 0,13 bar og 0,5 mol N2 med partialtrykket 0,26 bar. Blandingens temperatur er 2... -
bestem løsningen y=f(x) hvs graf går gennem P(4,3)
Forumindlæghey. jeg har fået opgaven: følgende differentialligning er givet dy/dx=(2-x)(y-2), y > 2 a) bestem den løsning y = f(x), hvis graf går gennem punktet P(4,3) på forhånd tak :) -
bestem halveringstiden for f, når f går gennem punkterne A(0,8) og B(10,2)
Forumindlæghej allesammen jeg har problemer med denne opgave og håber i vil hjælpe som det fremgår i titel skal halveringstiden for f udregnes. f går gennem punkterne A(0,8) og B(10,2) jeg vil sætte pris på udregninger på forhånd tak :-) -
Beregn afstand ml. linje, der går gennem P 0 og står vinkelret på normalvektor, til punktet p
ForumindlægHej Jeg sidder med følgende opgave fra webmatematik. (jeg ved ikke lige hvordan jeg får en pil over n): I et koordinatsystem er givet punkterne P0=(-10,4), P(-9,9) samt vektoren Bestem den korteste afstand mellem den linje der går gennem punktet P0 og står vinkelret på n , til punktet P M... -
Differentialligningen f^' (x)=1+(f(x))/x har en løsning f, hvis graf går gennem punktet P(1,2)
ForumindlægHej, denne opgave forekommer mig simpelthen meget svær. Jeg har siddet og drejet den i mit hovedet i lang tid, men kan simpelthen ikke forstå hvordan den skal løses. Jeg håber der er nogen som kunne have lyst til at hjælpe mig. Jeg har vedhæftet opgaven -
Hjælp til at bestemme regulær 4-sidet pyramides højde,overfladeareal og den vinkel grundfladen danner med en sideflade
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp skåret ud i pap på hvordan jeg bestemmer: - pyramidens højde - den vinkel, grundfladen danner med en sideflade - pyramidens totale overfladeareal Jeg ved at den regulære 4-sidet pyramide har en grundfladekant lig med 4cm, og længden af en sidekant lig med 6 cm på... -
Bestem en ligning for den linje, m der går gennem punktet (3,4) samt er vinkelret på l,
ForumindlægHar svært ved dette emne og søger derfor feedback på det Har vedhæftet mit svar Tak for tiden. -
Grafen for en potensfunktion, f(x)=b*x^a, går gennem punkterne (2,7) og (11;1,5)
Forumindlæga) argumenter uden at regne for at, a<0. b) Bestem a og b ved hjælp af 2-punktsformlen for en potensfunktion. hjælp! hvad gør jeg?
