Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 18981 til 19000 af 98817
-
HURTIGT HJÆLP TIL ENGELSK RETTELSER.
ForumindlægHej jeg har lavet første OG anden delprøve. Er der nogen som evt. kan spotte nogle fejl i den første oversættelse? og i anden delprøve mangler jeg en forklaring på den første fejlsætning, og både rettelse OG forklaring i de sidste to. Er der nogen som kan hjælpe? TUSIND TAK ! Oversæt følgende tek... -
trekanter
Forumindlæghej. jeg har dette stykke som er blevet regnet ud i min bog, men jeg ved ikke hvordan den er blevet regnet håber nogen der kan hjælpe. 0=13^2-9^2+c^2-26*c*cos29 <=> C^2-22,7401c+88=0 -
ligning
ForumindlægHej jeg var i gang md at lave min matematik lektier. men kunne ikke forstå den her opgave.. er der nogen der gider at hjælpe mig. Den går ud på: Beskriv den punktmængde, der i et koordinatsystem er givet ved ligningen: x^2+y^2=-12x-35 x i anden+ y i anden=-12x-35 håber nogen kan hjælpe...:) -
løsning ag ligninger og uligheder
Forumindlæghej skal op til årsprøve i matematik i morgen,har kigget mine spørgsml igennem, men der et af spørgesmålene som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal håndtere. Spg. Lyder : Den rette linie, førstegradsligning (skæring med x-aksen, skæring mellem to linier), andengradspolynomiet, andengradslignin... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle, 2 spørgsmål: 1) Er der steder man kan finde eksempler på mundtlige besvarelser (må gerne være på skrift)på eksamensspørgsmål i matematik på b-niveau. 2) "Derudover skal du forklare og gøre rede for formlen for arealet af en vil- kårlig trekant og for sinusrelationerne." - ... -
Udledning af Pythagoras vha. cosinusrelationerne
ForumindlægHej! Jeg sidder med en matematik opg. som lyder således: Forestil dig, at du aldrig havde hørt om Pythagoras, men kun havde lært cosinusrelationerne. Kan du vise Pythagoras' sætning vha. cosinusrelationerne? Og jeg er så i tvivl om hvordan man kan bevise Pythagoras' sætning vha. c... -
Hvad betyder nul-∫
ForumindlægHvad betyder det, når man skriver 0∫ ? Altså f.eks. 0∫aMdx + c mathon har anvendt det et par gange, og jeg forstår det ikke .. -
Andengradspolynomium grafer
ForumindlægHej allesammen jeg har et spørgsmål omkring en opgave i min matematik aflevering som lyder følgende: Om et andengradspolynomium f(x)=ax^2+bx+c oplyses, at det har rødderne − 2 og 4, samt at toppunktets koordinater er (1, − 5). Tegn en skitse af grafen for f. Bestem fortegnet ... -
hjælp tak
Forumindlæghar helt glemt hvordan man regner løsning af 2.gradsligninger, når b eller c er 0 -
hjælp formelsamling
ForumindlægEr der nogle der har gode råd til en rigtig god formelsamling? Eller en I kan anbefale, skal nemlig ud og købe en (-: -
Kvote 2 Fagsnit?
ForumindlægHej Jeg var inde og kigge på min status på århus universitetes hjemmeside. Der står: kvote 2 fagsnit: 7,0 - hvad vil det sige? Og der står min kvotient er 4,6 med bonus, vil det sige at mit snit ikke er tilstrækkeligt nok for at kunne blive set i kvote 2? Så jeg kan egentlig allerede godt glemme ... -
Læreuddannelsen med et gennemsnit på 4,0?
Forumindlæghej venner. Jeg har lige afsluttet handelsskolen ( HHX ) og skal i militæret fra d. 1 august. Efter 4 mdr i mili, vil jeg gerne søge ind på læreuddannelsen, mit gennemsnit fra HHX er lavt (4,0) grunden hertil er ikke dumhed men blot sløserri. mit sprøgsmål er så, kan jeg overhovedet søge ind ... -
Længden af AB opgave. Hjælp mr. Mathon
ForumindlægHey guys, jeg har en lille lektie for til matematik i morgen, nogen der kan hjælpe med at løse den for mig? (billedet er vedhæftet) -
regneregler
Forumindlæga=b⇔a/c=b/c Hvad er det her for en regel? Hjælp!!! -
sin&cos?
Forumindlæghey, nogen der kan hjælpe mig med denne opgave ? I trekant ABC er B=37 grader, b=9 og A=63 grader. Bestem C, a og c ? -
Simpelt bevis
ForumindlægKan nogen bevise at hvis a/b = c/d = e/f = k så er (a+c+e)/(b+d+f) = k, Tak! -
SSO i b-niveau fag?
Forumindlæghey alle derude!Jeg går selv i 2.g og skal have musik på b-niveau i 3.g. Sad her for et par timer siden og kiggede i min guitarbog, hvor det så slog mig at det kunne være utrolig interessant at skrive SSO i musik. Men er det overhovedet muligt at skrive SSO i et fag man kun har på b-niveau?godt n... -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans -
Finans Bachelor
ForumindlægHej Hvad er folks mening til den nye finans bachelor udd.? http://www.finansbachelor.nu Og sammenlignet med HA Almen Erhvervsøkonomi? Tænkte på at det er 1. år med Finans bachelor om uddannelsen så ikke skal have lidt tid til at komme i gang osv. mht lærererne ikke er inde i rutinen med underv... -
Digital Design vs. Informationsvidenskab
ForumindlægHej alle Jeg står og er færdig med HTX til sommer og skal finde en videre uddannelse. Jeg står og vakler lidt mellem om jeg skal vælge Digital Design eller Informationsvidenskab, begge uddannelser er på Århus Universitet. Det der er mit problem er, at finde ud af helt præcis hvad forskel der er p...
