Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 18981 til 19000 af 32900
-
En kasse uden låg skal rumme...
ForumindlægHej! En kasse uden låg skal rumme 800 cm^3, kassen skal være dobbel så lang som den er bred. Dens højde kaldes h, og dens bredde kaldes x. Opskriv en formel for kassens overfladeareal udtrykt ved h og x. Det jeg har gjort er følgende: O(x)=2(2x*x)+2(2x*h)+(x*h) = 4x^2+4xh+xh... -
Får det forkerte resultat på udregning
ForumindlægHejsa. Jeg har prøvet alt nu synes jeg. Sætte parenteser forskellige steder osv, men jeg bliver ved med at få det forkerte resultat. Ud fra vedhæftet bliver resultatet -2.2882, men resultatet skulle give efter facitlisten -0.78. Kan i se hvad jeg gør galt her? Kh Julie -
Klage over underviser
ForumindlægHej, jeg/min klasse vil gerne skrive en klage over vores fysiklærer. Nogen der har en ide til hvordan den kan udformes? Husk på, at det er en kollektiv klage. Går på HTX 1. år btw. -
"Acceleration i accelerationen"
ForumindlægJeg har spekuleret lidt over acceleration, og er kommet frem til, at formlen for acceleration fungerer ved at finde gennemsnits accelerationen. Derfor tænkte jeg at hvis man har en accelererende acceleration dvs. at accelerationen øger med tiden ville formlen så kunne være: (At+(at^2)/2)/2*t s... -
HHX
ForumindlægHej. Jeg er en dreng på 15 år som går i 9 klasse. Jeg skal på efterskole efter sommerferien og jeg vil bare høre om mit snit i 10 klasse, gælder hvis jeg skal søge ind på HHX? Mit snit ligger nuværende på 4,5 og det ved jeg godt at jeg skal ændre og det har jeg også tænkt mig. Hilsen den fortvi... -
Reducér udtrykket
ForumindlægHej Studieportalen, Er der en sød sjæl derude der kan hjælpe mig med at forklare denne opgave for mig trin for trin? Jeg forstår hat og vil virkelig gerne lære hvordan man løser sådan en opgave - tak på forhånd Reducér udtrykket: (a - 2)^2 + a * (6 - a) - 4 -
Engelsk A og psykologi C - emne??
ForumindlægHej folkens, Jeg skal til samtale med en af mine vejledere på tirsdag og det er lidt problematisk, da jeg ikke har valgt mit emne endnu, hehe.. Er der nogen der har nogle gode råd til hvilket emne jeg kunne tage fat i når jeg har valgt fagene Engelsk (A) og psykologi (C) også mht. literatur.. Jeg... -
Hvad svarer dette til i terminer?
Forumindlæg10 år -
Resulterende kraft ved vektoraddition - HJÆLP!!!!
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at rive håret ud af hovedet på mig selv, fordi jeg ikke forstår flg. figur i min fysikbog. Som I kan se står der, at den resulterende kraft, Fres = F1 + F2 Når jeg lægger F1 og F2 sammen, så får jeg altså 83 N, og ikke 77 N, som der står i bogen. Der står desuden og... -
dumpet til mat eksamen!
ForumindlægHEJ! Jeg fik idag -03 til mundtligt mat eksamen :'( jeg hr i årskarakter: mat munstligt 02 skriftligt 7 jeg vil læse kemi på ku! :S Kan jeg så overhovedet ikk læse på KU eller SDU nu?? :´( hjælp mig!! -
standardafvigelsen
ForumindlægHej jeg vil gerne have hjælp til beregne standardafvigelsen en nemt forklaring da jeg synes det forvirende det med fromler og derfor håber en kan lave en hvordan man beregner det hurtig enkelt ud -
Hjælp til forklaring af emner
ForumindlægHej jeg har fået en opgave, hvor jeg skal lave en video. Videoen skal gå ud på, at jeg skal forklare hvad er de forskellige emner og jeg skal forklare sammenhængende mellem dem. - differenskvotient - sekant -sekanthældningen -tangent -tangenthældningen ( er dette ikke differentialkvotie... -
Uddannelsen - hhx
ForumindlægEn uddannelse er en vigtig del i ens liv. Efter 9.klasse skal man beslutte hvad man vil. 10.klasse, hhx, htx eller måske hg o.s.v. - Jeg selv har valgt 10.klasse skolen MEN jeg overvejer ligenu kraftigt om jeg skal tage en hhx uddannelse.. Men helt ærligt såé kan jeg intet finde om, hvad man ka... -
SRP 2010
ForumindlægHej alle derude. Jeg skal skrive SRP i år, og har studieretningen Bioteknologi A, Mat A og fysik B. VIl gerne høre jeres forslag til SRP, om nogle emner man kan skrive om osv. ? -
Hvad er: "kemiske former"??
ForumindlægHej! har fået en kemiopgave der lyder: "Angiv de kemiske former for nedenstående ionforbindelser" a. bariumoxid b. lithiumnitrid osv........ jeg kunne bedre forstå, hvis der havde stået formler, men former???? nogen der kan hjælpe? -
Statistik - 80% fraktilen
ForumindlægI en statistik over hvor mange cigaretter hver deltager i en gruppe på 120 personer ryger på en dag, er 80% fraktilen 6. Forklar betydningen af dette tal. Vil det sige at 80% af personerne ryger gennemsnitligt 6 cigaretter om dagen eller hvad? -
Grønland
ForumindlægOpgave1: Grønland Er det nogen har lavet den opgaver kan i hjælp mig tak. -
Vektor
ForumindlægHar prøvet i flere dage at lave den her og skal aflevere om 2 timer kan nogle sende facitet sidder i en dårlig situation, jeg kommer højst sandynlig ikke til at lave afleveringer i op til 2 uger da jeg har haft nærkontakt med en der har corona, og lige nu har jeg alle symptomer, og jeg må ikk... -
Opgave 7 - Aflæsning af f(x) og f'(x) vha. graf
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har lavet opgave 7 i en aflevering, men er meget i tvivl om de forklaringer, jeg giver, er korrekte og giver mening? Er egentlig også i tvivl om, om de resultater, jeg har fundet frem til, er korrekte? Er der én, der vil kigge på det? :) Jeg har vedhæftet opgaven og min b... -
Tangens - hvad kan man mere finde ud af udover hypotenusen?
ForumindlægHej! Jeg har fået til opgave at lave en rapport om tangens og dens muligheder. Jeg har forklaret om det bruges til hypotenusen. Har også valgt to ligninger ( 4x+1 og 2x+4 ) og udregnet den vinkel som ligningerne udgør med deres skæringspunkt og linjer. Men hvad ellers kan jeg finde ud af med ...
