Søgning på: matematik fp10 maj 2018. Resultater: 19001 til 19020 af 33826
-
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
spørgsmål ang. jura -studiet
Forumindlæghey er der nogle, der ved om man har mange bøger på engelsk, når man skal til at læse jura? engelsk er nemlig ikke lige min stærke side, så det håber jeg ikke.. så har jeg lige endnu et spørgsmål: folk siger man har meget "ferie", når man læser på uni, fordi man har en masse pensum, der... -
Skriftlige eksaminer igen igen :)
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål om de skriftlige eksaminer. Lad os sige, at en elev har fagene (hvor det kun er dem med skriftlige eksaminer, der er nævnt): Dansk A Mat B Eng B Fysik A Spansk A dvs. 4 A-fag. og en anden elev har fagene Dansk A Mat A Eng B Fysik A Spansk A dvs. 5 A-fag. Så skal den a... -
underlige tal
ForumindlægTænkte om der er en forklaring på Når 0,5+0,3=0,8 hvorfor er 0,8+0,5 så ikke lige med 0,13? Bedes forklaret uden brug af tal. tak //DeciMat -
relativitetsteori ?
Forumindlæghey har nogle spørgsmål andgående relativitetsteori. kan nogle evt forklare den, med kortetræk samt også hvad man kan bruge den, og har hørt der er to hvad er forskellen på disse to. Hvad kan man beregne med dem? og hvis nogle også gider så forklare hvordan tvillingparadokset kan lade sig gøre ... -
SSO i blologi - protetiner
ForumindlægHej allesammen! Jeg har valgt biologi som det fag jeg vil skrive Større Skriftlig Opgave (SSO) i. Jeg skal i den forbindelse have fortaget et valg af emne og jeg havde tænkt mig at jeg kunne skrive noget om proteiner, evt. kolestol, for det har vagt min interesse. Mit spørgsmål er da om der er ... -
Hjælp til differentialkvotient
ForumindlægHej Studieportalen, Er der en venlig sjæl, der vil hjælpe mig med Mat? :-) Hvor spørgsmålene lyder: 1. Brug 3-trinsreglen til at bestemme differentialkvotienten for funktionen f(x) = 2x2- 3x + 5 2. Bestem ligningen for tangenten til f(x) i x0 = 1.5 UDEN brug af CAS 3. Tegn en graf af f(x)... -
Bytte SRP til rettelser, desperat
ForumindlægHej folkens, jeg ved jeg ikke er den eneste som har sved på panden lige for tiden, da der skal afleveres SRP imorgen. Men efter at have læst Metro er jeg blevet lidt bange, for der stod at 2% af dem herinden mener at de dumper denne opgave. Jeg ved at jeg ikke er den eneste som ikke har lyst til... -
tabular, >{} og makroer
ForumindlægJeg har en tabel, hvor jeg gerne vil have alt i den ene søjle til at være i en makro, fx \textit{xxx} eller \ce{}. Jeg har derfor forsøgt med \begin{tabular}{>{\ce{} c <{}}} H2O & tekst\CO2 & tekst \end{tabular} hvilket selvfølgelig ikke virker. Ideer? -
Fortolkning af konstanter i forskrift?
ForumindlægHej alle. jeg har en opgave hvor jeg skal fortolke konstanterne i følgende forskrift: y = 0,9149x + 20,032 første spørgsmål: hvad er konstanter? andet spørgsmål:hvordan fortolker jeg forskriften herover? hjælp hurtigst muligt, da opgaven skal afleveres imorgen. På forhånd tak -
Vektorer
ForumindlægHej Hvordan opskriver jeg vektorernes koordinater. Jeg er med på selve opskrivningen af vektorer altså \vec{a} fx. men hvordan får jeg koordinaterne opstilles under hinanden uden en brøkstreg?? På forhånd tak...! Mvh. -
Opgavebesvarelser
ForumindlægKan nogen af dem, der anvender LaTeX til besvarelser af afleveringsopgaver, sige lidt om, hvordan de opsætter deres besvarelser? Jeg har lige afsluttet et såkaldt specialkursus på DTU (dvs. et kursus udenfor den udbudte vifte af kurser), hvor jeg gennemgik bogen Differential Geometry of Curves a... -
Rødforskydning + opgave
ForumindlægHey, Jeg prøvede at skrive i en gammel tråd, men det virker som om at det nye indlæg ikke dukker op inde på lektieforaet (jeg kan hvert fald ikke se det). Anyway, opgaven går på: En galakse bevæger sig væk fra os med en fart på 1,38*10^5 m/s. Det modtagne lys har bølgelængden 434,2 nm. Be... -
Potenfunktioner
ForumindlægForklar hvordan man kan aflæse a og b på en graf i et passende koordinatsystem for potensfunktioner? -
Differentialligninger - Mundtlig eksamen
ForumindlægJeg ønsker at få disse delpunkter uddybet. Evt. kan I sætte nogle links ind til sider, der behandler disse emner. Tak på forhånd. 1. Gør rede for vækstmodeller givet ved differentialligninger herunder eksponentialvækst og logistisk vækst. 2. Gør rede for differentialligninger herunder ligninger... -
Gennemsnit civilingeniør
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 3.g og vil efter gymnasiet gerne starte på DTU som civilingeniør. Jeg har kigget på hjemmesiden, men kan ikke finde ud af om der er en adgangskoficient i år. Jeg regner med at jeg får et snit på omkring 8. Er der nogen af jer der ved om man skal have et bestemt snit for ... -
Valg af fag+emne??
ForumindlægHey folks! Jeg skal begyndte mit sidste år på gym her efter ferien. Og SRP kommer til at fylde ret meget, men mit problem er. Jeg aner ikke, hvilke fag eller emne. Jeg har Mat og Kemi A. Min studieretning er Mat A, Kem og Fys B. Er der nogle, der har nogle gode kombinationer af fag eller bare ko... -
Sin cos tan
ForumindlægKan ikke finde ud af opgave B :-/ billede er vedhæftet med opgave og trekant -
Gange ind i pararentes
ForumindlægHej Jeg har en et gangestykke jeg ikke kan finde ud af, som jeg håber og få lidt hjælp til? 2x + (3x - 4) - 2(5 - x) Facit kender jeg, 7x - 14 men kan ikke se hvordan jeg skal komme frem til det?
