Søgning på: fysik noter c. Resultater: 19041 til 19060 af 84814
-
Så det nu
ForumindlægHey allesammen Skal snart op i mundtlig Samfundsfag C. Ville bare lige høre om, der var nogle derude, som selv har været oppe i faget, og dermed evt. kunne give nogle gode råd. Måske hvordan og hvorledes jeg bedst kan tackle det med taksonomiske niveauer. På forhånd tak & held og lykke ti... -
differentialligning hjælp
ForumindlægHej.. Jeg skal finde en forskriften h(t) og jeg ved at h(0) =225 og jeg har h'(t) = -0,168* kvadratroden af h men jeg ved ikke hvilken differentialligning formel jeg skal bruge? er det -k*y <=> y=c*e^k*x???? men der er kvadratroden ikke med i.. -
Empirisk formel?
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave hvor jeg skal bestemme den empiriske formel ud fra disse oplysninger: Ved analyse af et stof finder man, at det indeholder 48,6% C, 8,2% H og 43,2% O. a) hvad er stoffets empiriske formel? Har siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogle vegne. Håber... -
arealformlen for trekant
ForumindlægHej I kender sikkert den mere 'udvidet' arealformel for en trekant hvori man ikke kender højden direkte fx: 1/2*a*c*sinB Kan denne også godt bruges på retvinklet formler så man samtidig ved at beregne arealet af trekanten for beregnet den ukendte højde vha sinus?? :) Hej :) -
Bestemmelse af konstanterne i et tredjegradspolynomium ud fra grafan for polynomiet
ForumindlægHej alle Jeg skal bestemme konstanterne a, b, c, d Jeg har kun en graf, men er der nogen der ved hvordan jeg kan finde frem til konstanterne? Jeg har ingen funktion som f.eks f(x)=3x^3-2x^2+3x+7 men jeg har kun en graf med et tredjegradpolynomium -
VALG AF VALGFAG 2.G
ForumindlægHej Vi går i 2.g, og vi står til at skulle vælge valgfag i dag. Vi er meget i tvivl. Vi ved ikke, om vi skal vælge religion B eller filosofi C. Hvad er nemmest at få god karakter i, og ville det være bedre at tage REL, da det er et B-fag og tæller mere..? Tak på forhånd! vh Jacob og Magnus -
?
ForumindlægJeg skal op i musik på c-niveau snart, og jeg er helt forvirret. Så spørgsmålet lyder vel: - Hvad er det de dømmer én på ? Det ville være rart, hvis der var nogen, der havde nogle notater om nogle begreber eller en idé om, hvor man kunne finde det - for jo mere jeg sidder og søger efter det, ... -
Differentation af sammensat funktion hjælp!!
ForumindlægHej alle!! Jeg sidder og skriver SRP og jeg har opgdaget en fejl, og jeg kan ikke se hvad jeg skal gøre!!! Jeg skal komme frem til udtrykket: di/ds=-1+1/cs hvor c=b/k her skal jeg bruge kædereglen Jeg vedhæfter billedet af hvad jeg har gjort her kan man også se hvad i og s er Håber virkelig... -
Skal bruge matematik på a niveau.
ForumindlægJeg afsluttede gymnasiet som sproglig studerende i 2005. Som sproglig har jeg kun haft naturfag og ikke matematik. Jeg står nu og skal bruge matematik på a niveau for at komme ind på min uddannelse. Skal jeg så starte med at læse det på c og så på b og så på a? Kan man læse det om aften ved siden... -
EØ eksamen imorgen
ForumindlægHej, Alle andre mundtlige eksamener jeg har været oppe i har jeg kunne finde en hjælpsom YT-video hvor der er blevet vist en eksamen, elle forklaret hvordan den forløber. Det har jeg bare ikke kunne med EØ af en eller anden årsag. Jeg har det på c-niveau på HTX. Er der nogen der kan forklare hv... -
Trekant, find vinkel? Cosinus/sinus
ForumindlægJeg skal gøre rede for at Vinkel A er en spids og størrelsen på den,jeg har målene - lille a=47 , lille c=150 , Store C=111 grader. Hvilken beregning skal jeg bruge? -
Cirkel
ForumindlægDer står: Der er givet en cirkel c, som går gennem punktet Q(7,2) Og har centrum i punktet C(3,-1) Bestem cirklens skæringspunkter med akserne.. Jeg går ud fra at der er 4 punkter.. -
organisk kemi
ForumindlægHej Sidder og forsøger at navngive nogle carbonhydrider, og i den forbindelse vil jeg høre om følgende er rigtigt: C(CH3)4 = 2,2-dimethyl-propan C(C3H7)2(C2H5)2 = 4,4-diethyl-heptan -
slut temp.
ForumindlægJeg har en terobæger med 0,5 liter vand i, hvor temparaturen er 15°C. Jeg kommer 3 isterninger i. Isterninger vejer hver 5 gram og har en temparatur på 13°C. Hvordan finder jeg sluttemparatur? -
Trigonometri
ForumindlægHej Allesammen. Sidder lige og laver matematik aflevering og er gået lidt i stå. Håber i kan hjælpe. Spørgsmålet lyder: I en retvinklet trekant ABC med C = 90 grader er a = 3 og b = 7. Find c. -
Afkøling og energi
ForumindlægMan lader noget flydende bly falde fra et højt tårn, det har en begyndelses temperatur på 500ºC og når det rammer jorden er det størknet og dets temperatur er 80ºC. Under faldet afkøles blyet, er det fordi det afgive energi til omgiverlserne? -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEn symmetrisk terning kastes 3 gange. Find sandsynlighed for hændelserne: a) man får to 4er b) man får ingen 4 c) man får højst to 4er Men hvordan finder man hændelse a og c? -
Finde koefficienter på andengradsfunktion
Forumindlæghej alle sammen !! Ved i hvad koefficienterne er til de her to anden gradsfunkiton, de lyder således f(x) = 3x - 12 a= 3 b= ? c= -12?? og f(x) = -4x -4x a= -4 b= ?? c= -4??? -
Vilkårlig trekant, hjælp! :O
ForumindlægHej, jeg har siddet ig grublet over denne her opgave. I trekant ABC har du givet: a=10cm b= 8cm C= 60 Ggrader bestem siden c og vinklerne A og B. Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe, :) -
vilkårlig trekant; to sider oplyst og ingen vinkler
ForumindlægSom det står ovenfor, har jeg en vilkårlig trekant med en semi ret vinkel, hvor siderne a og c er kendte. a = 50,2 og c = 282,4. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal regne vinkler ud? Svar så hurtigt som muligt!!!
