Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19061 til 19080 af 117955
  • opg i kemi

    Forumindlæg
    hey folkens jeg skal snart op til kemi årsprøve og øver mig lidt i forvejen, men desværre støder jeg på problemer og derfor ville jeg lige spørge jer herinde...opg1)styren(C6H5CHCH2)polymeriserer til polystyren, skitser reaktionsskemaethvordan var det nu med polymerisation?håber jeg kan komme med...
  • Gsk anyone ?

    Forumindlæg
    Hej allesammenVille lige høre om der er nogen af jer, som har kendskab til Gsk's sommerkurser i kemi, og om de eventuelt kunne fortælle lidt om det?olivia
  • Aalborg Uni.

    Forumindlæg
    På UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4?
  • elektroforese - hvorfor giver en tumor færre bånd end blodet

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder og er igang med en biologi rapport omkring elektroforese, hvor vi har undersøgt en person (Valerie), hvor vi har udtaget en prøve fra hendes tumor og fra hendes blod. Et af spørgsmålene lyder så, hvorfor tumoren giver færre bånd end blodet? Jeg må indrømme, at jeg er lidt på bar ...
  • Vilkårlige trekant - 1 vinkel, 2 sider

    Forumindlæg
    Hej Hvilke formel skal jeg bruge, hv is jeg i en vilkårlig trekant kender vinkel A, side a og side b? På forhånd tak!
  • Hvor finder man gamle eksamensopgaver?

    Forumindlæg
    Jeg søger gamle HTX matematik B eksamenopgaver. Nogen som ved hvor jeg kan finde dem?Tak på forhånd
  • Hjælp til lille vektoropgave

    Forumindlæg
    Denne opgave kan ikke se hvordan jeg skal få startet på, så lidt hjælp søges. 1411*: Idet vinklen mellem vektorerne a-> og b-> kaldes v, gælder det, at: v=60* |a->|=2 |a-> + b->|=kvrod(28) Bestem |b->|. Lidt hjælp ville være dejligt
  • gode råd?

    Forumindlæg
    Skal til min sidste eksamen imorgen (matematik) inde huen kommer på. Er så nervøs..Nogen der har nogle gode råd?
  • HASTER

    Forumindlæg
    Heeey . skal snart op til naturgeografi eksamen . men jeg aner virkelig ikke hvordan det skal foregå . skal man skrive en synopsis i forberedelsestiden eller bar et talepapir til sig selv?? Hjælp lii tak .
  • syre-baser

    Forumindlæg
    Hej..OPG.1 FRA MAJ 2003http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdfa) ascorbinsyrer M er 176,12 g/moln=m/M <=> 60mg/176,12 g/mol = 0,347c= 0,347*0,100L/0,200L = 0,1735 M???b) hvordan finder jeg så pH da den kan afgive en proton altså monoprot syre?
  • Reducering

    Forumindlæg
    Hejsa.. Nogen som kan hjælpe mig med at reducere dette udtryk: (a-b)^2 - b(a+b)
  • Hjælp til kvadratsætning

    Forumindlæg
    Jeg har lidt svært ved at forstå hvordan jeg reducerer udtrykket: a-[(a-b)-(-(3a+b)-b)] Ikke kun denne, men jeg har generelt haft svært ved dem.
  • geografi + religion...

    Forumindlæg
    Vi har trukket geografi & religion her til eksamen. Jeg tænkte på om der var nogle emner der var gode lige at gå igennem før eksamenerne .?
  • hjælp plz

    Forumindlæg
    heej sidder med en eksamens spørgsmål * Definer 10-talslogaritmefunktionen, log(x) håber I kan hjælpe
  • Eksamenskalender skriftlig matematik og fysik, gymnasiale retninger

    Forumindlæg
    Her kommer lige en oversigt hentet fra eksamenskalenderen på www.uvm.dk over datoer for skriftlige ekaminer i matematik og fysik i denne eksamenstermin maj/juni 2014: 22. maj kl 09-14 (stx) Mat A 22. maj kl 09-13 (stx) Mat B 23. maj kl 09-14 (hhx) Mat A 23. maj kl 09-13 (hhx) Mat B 27. maj kl 09...
  • Kemi A,, årsprøve?

    Forumindlæg
    Hvis jeg har kemi A, skal jeg så op i skr. årsprøve i 1.g?
  • Transformatorligningen

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart op i mundtlig Fysik B eksamen, og sidder derfor og læser op på en række forskellige emner. Efter et nærmere kig på transformatorligningen, blev jeg i tvivl om en ting. Ligning: U = 4,44*B*A*N*f Hvor kommer de 4,44 fra??? Jeg er udmærket klart over, at de kommer ...
  • Ekspontionel

    Forumindlæg
    Hej folkens Jeg skal til mundtlig eksamen i matematik b, men har fået dette irriterende spørgsål som jeg ikke fatter en skid af.. har sat med det i flere dage uden at komme videre: Jeg forstår ikke helt hvad de mener med dette spørgsmål: Bestem talværdien for a og b, når to støttepunkter A(x1...
  • eksamensresultater?

    Forumindlæg
    Har nogle kloge hoveder resultaterne til dagens eksamen i A niveau fysik?
  • Vektorer

    Forumindlæg
    Hvordan skal jeg løse det her? To vektorer er bestemt til a(vektor) = -2 6 og b(vektor) = t (t-1) , hvor t er et tal. Bestem t, således at a står vinkelret på b Bestem t, således a er parallel med b.