Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19061 til 19080 af 23609
-
Fortællemæssige og stillistiske virkemidler??????
ForumindlægHej Alle... Jeg sidder og skal skrive en kronik om en tekst der hedder "Hamborg en levende by med døde huse". Den handler om at Lise Flindt-Nielsen rapporterer om tilstanden i Hamborg under krigen. Så jeg kan konkludere at det er en krigsreportage. Men opgaven går ud på at jeg skal kara... -
Bestemmelse af fjederkonstant
ForumindlægHej alle sammen Jeg har brug for hjælp til en opgave, det handler om at vi skulle hænge på en fjederkonstant. Og derefter måle hvor mange centimeter den kunne strække ud, altså selve fjederkonstanten. Vi målede og selv før vi hang på fjederkonstanten. Nu skal jeg skrive en rapport. Der var nog... -
danmark, tættest på ækvator eller polerne??
Forumindlægheej folkens! lige et spørgsmål! ligger danmark tættest på polerne eller til ækvator?? Jeg er nemlig igang med en geo rapport, hvor min resultat på jordens radius og omkreds er tætter på jordens omkreds og resultat ved polerne end ved ækvator. Kan det skyldes at vi er tættere på polerne? hååååbe... -
Opløsning af to tungtopløselige salte
ForumindlægHej. Jeg har netop fået rapport tilbage. Forsøget går ud på at, ved tilsætning af Na2CO3, omdanne BaSO4 til BaCO3, selvom BaSO4 er tungest opløseligt. I forsøget varmes blandingen, og dette var min forklaring, idet opvarmning skulle tilføre energi, som kunne opløse bariumsulfat, og måske på denne... -
Kulsyre som monoprot syre?
ForumindlægHey. Sidder og bokser med en fin rapport over bikarbonatbufferen, og skal i den gøre rede for, at vi kan betragte H2CO3 som en monoprot syre. Vi har en opløsning af NaCl med kulsyreanhydrase og phenolphtalein. Vi ækvilibreret med CO2 så ligevægten CO2 + H2O <-> H2CO3 <-> HCO3 indstill... -
Koffeins opløselighed
ForumindlægHejsa, Jeg er i gang med at skrive rapport over et forsøg, hvor vi bestemte indholdet af koffein i cola. Dertil ekstraherede vi først koffeinen med dichlormethan. For at gøre dette, gjorde vi colaen let basisk med natriumcarbonat, for at nedsætte koffeins opløselighed i vand. Men mit spørgsmål e... -
Fremstilling af acetylsalicylsyre
ForumindlægHej Jeg skriver en rapport om fremstilling af acetylsalicylsyre, og jeg sidder fast ved dette spørgsmål. "Gør rede for, at salicylsyre er mere opløselig end acetylsalicylsyrei blandingen af ethanol og vand. Vurder, hvilken indflydelse det har på omkrystalliseringen." For vores lærer s... -
ølbrygning anaerobe forhold
ForumindlægJeg er i gang med at skrive rapport om ølbrygning, og der står jeg skal skrive noget om anaerobe og aerobe forhold, men jeg forstår det ikke helt. Vores lærer sagde noget med at når man tilsætter sukkervand til øllet (til allersidst hvor man skal danne skum) så reagerer sukkervanden med øllen og ... -
bioanalytiker og uddannelsen
ForumindlægJeg skal lave en opgave/rapport/fremlæggelse om en uddanne og da jeg ikke havde tid til at vælge valgte jeg bioanalytiker uddannelsen. men jeg ved ikke meget om det og det jeg indtil vidre har fundet på nettet er ret forvirrende. dette er min problemformulering: 1. Hvordan bliver man bioanalytike... -
beregning af styrkeeksponenter
ForumindlægHej, jeg sidder med en rapport hvor jeg skal beregne de 2 syres styrkeeksponenter.... men jeg er helt tabt! måle resultater fra opgaven (E)-butendisyre m=0,99 g og pH=4,39 m=1,01 og pH=3,20 (Z)-butendisyre m=1,09 g og pH=6,21 m=1,03 og pH=1,97 SE VEDHÆFTET OPGAVE :) hvis ... -
Hjææææææælp bioanalytiker og uddannelsen
ForumindlægJeg skal lave en opgave/rapport/fremlæggelse om en uddanne og da jeg ikke havde tid til at vælge valgte jeg bioanalytiker uddannelsen. men jeg ved ikke meget om det og det jeg indtil vidre har fundet på nettet er ret forvirrende. dette er min problemformulering: 1. Hvordan bliver man bioanalytike... -
Fældningsreaktioner
ForumindlægJeg står og laver kemi rapport, er lige gået i stå. Er i gang med en reaktionsskema, men ved ikke om det er rigtigt. Er der nogen der kan prøve og se om det ser rigtigt ud. Reaktionsskema: Bariumchlorid & Kaliumsulfat: K+ (aq) + SO42- (aq) + Ba+ (aq) + CL- (aq) → BaSO42- (s) + K+ (aq)... -
Numeriske værdi af linjens ligning.
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skriver en rapport om brændselsceller og har lavet en (i,U-pol)-graf. Herefter skulle jeg tegne en ret linje som tilnærmer sig grafen bedst muligt og bestemme dens ligning. Denne har jeg bestemt til at være y = -0,2381x + 0,7767. Derefter står der i min opgave at: den nume... -
|KK|=½∙λ / m hvad betyder KK? super hurtigt spørgsmål
Forumindlægja spørgsmålet hvad står KK for |KK|=½·λ / m... m er vel masse? overskriften på rapporten lyder: 2. Den svingende streng Formål Formålet med øvelsen er at studere den svingende streng og dens partialtoner. Hvad afhænger partialtonernes frekvens af? Husk, at man kun m... -
afbøjningsvinklen - hurtigt spørgsmål
Forumindlægjeg har en rapport med formålet: Formål Afdeling 1: At undersøge emissionsspektret for hydrogen ved hjælp af et gitter. Afdeling 2: At undersøge bølgelængdeintervallet for grønt lys. lidt længere nede skriver de: at jeg skal gøre rede for hydrogens spektrallinjer θhøjre,indre &... -
Stort eller lille bogstav?
ForumindlægJeg kom lidt i tanke om det, men skal lige være på den sikre side før jeg aflverer engelsk rapport: The Black people were addicted.. The black people were addicted.. Hvad er rigtigt? - og gælder det også hvis det er: The White people were addicted.. The white people were addicted.. Please hurtigt... -
Højdens betydning for puls, blodtryk og højdesyge.
Forumindlæghej. jeg har valgt emnet Højdens betydning for puls, blodtryk og højdesyge. jeg kan desværre ikke finde så meget om det, og har heller ikke den helt store baggrundsviden. Jeg tænkte på om i ikke kunne give mig en smule hjælp :) lige pt. har jeg . osmose tryk : øget puls: iltmangel: højdesyg... -
Lektiehjælp - KemiA
ForumindlægHej, Er der nogen der kender nogle steder man kan tage hen til lektie hjælp i KEMI A? Jeg bor i Århus, og der er ikke hjælp til KEMI på A-niveau på mit gymnasium (kun B og det kan jeg ikke rigtig brug til noget udover hjælp til at redegøre for nogle reaktionsskemaer.) :( Jeg har virkelig brug for... -
Spørgsmål til dissektion af svinehjerte
ForumindlægHej. Jeg er lige igang med min biologi-rapport, og har et par spørgsmål jeg skal have besvaret: - Hvorfor er der forskel på vægtykkelse i: højre og venstre hjertekammer? i forkammer og hjertekammer? i arterier og vener? - Hvorfor skal hjertet have sin egen blodtilførsel (gennem kransarterier... -
Mat. eksamens disposition
ForumindlægJeg sidder og læser op/laver disposition til mine eksamensspørgsmål til mundtlig matematik eksamen, men har lidt svært ved det.. jeg har aldrig været nogen matematik-geni, så det er ekstra svært for mig.. Spørgsmålene lyder sålede: 1. Sammenhænge Gør rede for lineær sammenhæng. Du ska...
