Resultater: 19081 til 19100 af 436512
-
Dobbelte integraler
ForumindlægHej Sidder og læser til eksamen, men har problemer med dette integrale 1) Vi betragter f(x,y) = ln(xy) / xy og mængden K= [ 1 ≤ x ≤ e, 1 ≤ y ≤ e^2 ] Bestem integralet ∫ f(x,y) d(x,y) over mængden K I følge facit listen skal det give 3, men der er ingen beregninger, der viser hvord... -
Engelsk synopsis.....hjælp!!!
ForumindlægHej alle dejlige studerende!! Jeg sidder i den situation at jeg kan komme op i Engelsk mundtligt i år, og jeg aner ikke hvordan eg skal komme igang med min synopsis... Jeg har valgt at have om Hooliganism in the UK, hvor jeg vil have inddraget filmen Green Street Hooligans. Har i nogle gode i... -
Logoritmer.... HJÆLP !
ForumindlægHEy.... har en ligning som driller.... log(x) + log(x+3) = 1ved så meget at løsningen er x = 2 men alt derind imellem er volapyk ligenu.... PLEASE HJÆLP !!!!!!!!! -
Samlede længde
ForumindlægHvordan finder man den samlede længde ? Det haster :D Vi har følgende aftsande og vinkler: |KN|=316 |KP|=188 Vinkel K=42 grader Vinkel P=109 grader Vinkel Q=39.8 grader -
Co CO
ForumindlægHvad er forskellen på de kemiske formler Co CO -
Hvilket stof er dette?
ForumindlægEr der nogen der ved hvilket stof dette er: CH3CH2OCH2CH3 -
Billedkunst projekt krig
ForumindlægHej SP. Er der nogen som kan hjælpe mig med nogle ideer til hvad jeg kan lave i mit billedkunst projekt hvor temaet er ''Krig'' Jeg har allerede lavet en skulptur, men mangler et andet værk, evt. maleri. Har i nogen ideer? -
Potens
ForumindlægHej jeg sidder og har et problem med 2 potensregnestykker, skal bruge mellemregninger. Jeg sidder fast ved hvordan man lægger rødder sammen med forskellige ekspontenter og forskellige grundtal. -
om gærceller
Forumindlæghvordan er den dannede CO2 mængde et udtryk for gærcellers aktivitet ?? :S og ffx hvorfor skal man holde syltetøj og saft ved lave temperature når andre produkter med et højt indhold af sukker kan stå ved stuetemperatur ? er ikke helt 100 på de sidste to men er det ikke fordi at ved en højer... -
Dan Turell: Far er død
ForumindlægEr der nogle der har et link til Dan Turells ''Far er død' det er mega nødsitation, Tak på forhånd!!! :)) -
volumen
ForumindlægNogle, som gerne vil hjælpe mig med den sidste opgave, altså c. -
Vektorer
Forumindlægokay jeg har nogen få spørgsmål...---------------------------------Hvornår er vektorer parallelle?---------------------------------så er der en opgave jeg har nogen problemer med:Om vektorerne a og b er det givet, atx = 5a - 3by= 2a + 4b, (-18) (-2)hvor x = ( 20) og y = (34). Bereg... -
Fransk - et par små sætninger
ForumindlægHeysaNogen der lige vil checke disse ord/sætninger i morgen?a)Je suis né le 10 février 1987.b)Nous sommes la date 25 août c)Je suis levée à sept heuresd)Je ne sais pas vieux ma tante est, mais elle semble jeune.e)J’ai une amie, qui s’appelle...(Ved godt det nogle meget nemme sætninger, men er ikk... -
Matrix-regning?
ForumindlægNogen der kan finde ud af matrix-regning? -
Multiplicering
ForumindlægHeyy hvorfor giver : 11.111.111 x 11.111.111 = 123,456788??Det syntes jeg er meget mærkeligt??Tak for jeres tid.. MVH Henrik B.... :-) -
refart at Ludvigsbakke skrevet at Herman Bang
Forumindlæghej.jeg søger et referat at Ludvigsbakke skrevet af Herman Bang. så hvis der er nogen der ligger inde med noget.. må jeg ikke få et kig i det så?håber der er nogen er kan hjælpe mig. -
Teknologi projekt om mælkekartoner
ForumindlægJeg har lige nu et teknologi projekt omkring mælkekartoner, hvor vi fokuserer på hvordan de er i henhold til miljøet.Så jeg vil høre om der er nogen ideer til hvad man eventuelt kunne lave som produkt? Vi har tænkt på at finde nogle grunde til hvorfor det er papkartoner der er nu, og eventuelt la... -
Opdrift
ForumindlægJeg har udført et forsøg, hvor jeg målte opdriften for et lod nedsænket i saltvand. Vil så bruge formlen: Fop = V * dvæske * g I opgaven står der, at jeg skal sammenligne mine eksperimentelle resultater med en teoretisk beregning. Hvad betyder dette? På forhånd tak. -
Damplokomotiv
Forumindlægførst vil jeg sige tak til brugeren "frodo" for hans hjælp da jeg oprettede et indlæg den 4. august...her er opgaven jeg vil have hjælp med:Mens det viste damplokomotiv (ikke relevant) kører, beskrives højden h over skinnerne af den vandretliggende trækstang, kobbelstangen, ved:h(t)= 0,... -
Undersøgelse :-)
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i færd med at lave 9. klasses projektopgave, og har valgt emnet: ''Danskernes syn på fremmede''. Derfor, vil jeg gerne lave en undersøgelse om danskernes og indvandrernes mening om hinanden! Så hvis du er dansker, vil jeg gerne høre din ærlige mening...
