Søgning på: Dansk. Resultater: 19081 til 19100 af 40954
-
lang datid
Forumindlæghey ville lige høre hvordan man siger denne sætning i lang datid: Hay una plaza en cada pueblo skal sige at jeg ingen ide har :) -
Sæt ordene i rigtig rækkefølge
ForumindlægHola alle spansk talende mennesker :) Min lære har givet mig en opgave for hvor jeg skal sætte nogle ord i en rækkefølge så de giver menning, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue disse ord: cita segunda la por es tarde la calle de Alcalá una la en cafetería Nogen der kan give et h... -
Essay
ForumindlægHej der ude!Skal skrive en stil og det skal være en essay! Det er første gang vi har fået sådan en, og jeg er bare helt lost for ideer!! Nogel der har nogle gode emner!?Hvis, må I også meget gerne svare på min mail! :-)Håber nogen lige vil hjælpe!Silje -
Idé til emne hvor samfundsfag indgår?
ForumindlægSom så mange andre 3.g'ere sidder jeg her og aner ikke hvad jeg skal skrive om i AT-projektet. Som bekendt er det overordnet emne "rejser". Jeg kunne virkelig godt bruge noget inspiration til emneområder hvortil samfundsfag kan indgå. Hvilket fag der yderligere indgår er egentligt m... -
SSO forside ?
ForumindlægHej.Da der er delte meninger om, hvad der skal være på en forside i SSO, ville jeg høre jeres meninger. (Det er naturligvis ikke titelbladdet jeg omtaler) -
Historieopgave... igen..igen..
ForumindlægHejJeg ved godt at dette spørgsmål har været oppe og vende mange gange før.Jeg vil dog gerne høre hvilke emner der ville være gode hvis man gerne vil skrive om noget der ikke er alt for politisk.Håber der er nogen der vil hjælpe med deres erfaring... :O)Hilsen Maria -
Hvad kendetegner helt præcist Oplysningstiden?
ForumindlægHej. Efter at have læst om oplysningstiden, den gang hvor samfundet var styret af en konge og hvor det gjaldt om at oplyse folk, har jeg stadig lidt svært ved at finde det helt rette som kendetegner denne periode og hvilke temaer der behandles i litteraturen. Kan I hjælpe? På forhånd tak. -
Ændring af abstract-titel.
ForumindlægHej. Hvordan ændrer jeg titlen på \begin{abstract} \end{abstract} i article-klassen (den hedder "Resumé" som standard)? Jeg har prøvet med følgende: enewcommand{\abstractname}{Abstract} og \addto{\captionsenglish}{enewcommand{\abstractname}{Abstract}} men ingen a... -
Forskel på luftmodstand og gnidningskraft?
ForumindlægEr der nogen der kan komme med en forklaring på hvad forskellen på luftmodstand og gnidningskraft er.F.eks. hvis en sten falder ned fra 100 m's højde. Luften indeholder vel i såfald både en luftmodstand og en gnidningskraft.Min tanke, er om luftmodstanden, er den energi der skal bruge for at ... -
Gode råd til eksamen
ForumindlægHejsa, Jeg skal til Tysk B 24-timers mundtlig prøve om et par dage. Jeg tænkte på, om nogle herinde har prøvet det før og derved kan give nogle gode råd videre? Jeg vil i så fald sætte stor pris på det! :-) Mvh. -
Eng oversættelse '5 sætninger'
ForumindlægHej jeg ved ikke hvordan man oversætter de her sætninger til engelsk. Håber nogen vil hjælpe (dem som er forhåbentlig gode til eng)..1. Den er enorm flot bygget med en hel masse blå kalk inden for. 2. Den er enorm flot bygget med en hel masse blå kalk inden for. 3. Der var ro i min sjæl da jeg va... -
Hjælp til Tysk!!!
ForumindlægJeg skal Forbered 5 sætninger i perfektum om, hvad jeg har lavet i ferien. I kan bare finde på noget, jeg skal bare sige 5 sætninger , så har i hjulpet mig. Jeg har brug for jeres hjælp :) -
Tysk Stil, lidt gramma hjælp tak:-)
Forumindlægvil lige sige først at jeg ikke er den bedste til tysk, tysk er noget jeg har, fordi jeg skal ha det, ikke fordi jeg vil ha det.men tænkte på om der ik er en venlig person som ville kigge min lille stil igennem, har selv prøvet at rette det igennem, men syntes det er lidt svært. Die Sonnenenergie... -
Hvordan gik jeres terminsprøver?
ForumindlægHvordan gik det til jeres terminsprøver??? Hvad har i været oppe i? -
Angående arabisk
ForumindlægEr der nogen herinde som har taget arabisk på Hf? Enten som flex(netundervisning) eller som almindelig fag, der vil fortælle mig lidt mere omkring hvad man skal arbejde med ? og hvad der kræves af en. Lærer man f.eks. om koranen?? eller er det kun almindelige tekster på arabisk? Mange mange t... -
Hvad betyder ?
ForumindlægHvad betyder Uhomogen ? -
Fremskridtpartiets 1.program 1973
ForumindlægJeg har ikke samf., men jeg har en kilde i historie som jeg læser. Vil gerne spørge hvad hvad de økonomiske og politiske konsekvenser af Fremskridtpartiets 1.program 1973 kunne være blevet bl.a. mht. fx. afskaffelsen af indkomstskatterne og anskaffelse af skatter på forbrug. -
Hvad betyder J'y?
ForumindlægHvad betyder "j'y suis reste" ? Har prøvet at oversætte det på forskellige måder, men er ikke rigtig kommet til hvad det HELT præcist betyder... altså det jeg ér kommet frem til er: 1. Jeg slapper stadig af.. 2. Jeg slapper allerede af.. 3. jeg slapper af 4. Her er jeg.. (... -
tillægsords bøjning-søger en til at skimt min oversættelse igennem (har rettet den grundigt)
Forumindlægover sæt:1. Han er lykkeligere end sin bror.2. Det er den smukkeste blomst i gartneriet.3. Het er de billigste engelske lommetørklæder, vi kunne skaffe.4. Han har det vanskeligste job på skolen.5. Huset er meget stort, det er meget større end naboens.6. Det er en dårlig nyhed. Den er værre end ny... -
aaa
Forumindlægaaa
