Søgning på: biologi noter c. Resultater: 19081 til 19100 af 79158
-
Opg. 2006 Trekant vinkler mm.
ForumindlægJeg har problemer med opgave 2006 fra følgende link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_A_vejl_eks_opg.pdf Umiddelbart kan jeg ikke se, hvordan man skal finde vinklerne ud fra de få oplysninger der er givet. Det eneste jeg sådan kan komme frem til er, at man tegner trekan... -
Spektralanalyse
Forumindlæghjælp indsæt en formel hvor du viser hvordan du kan finde bølgelængden udfra denne formel Efoton=Em-En=h*f -
samfundsfag SRO
Forumindlæghej jeg sidder og skriver SRO, men jeg skal forklarer private forbrug, men kan simpelhen ikke huske hvad det er??, er der nogle der vil hjælpe på forhånd tak -
Differentialligninger
ForumindlægNogen der kan hjælpe med følgende opgave? -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægGodeftermiddag, jeg har nogle kemi opgaver, som driller:) 2. En saltopløsning har en stofmængdekoncentration på 0,250mol/L. Til et forsøg skal der bruges 0,100mol NaCl. Hvor stort et volumen skal der hældes op af opløsningen? 4. 150mL 2,0mol/L svovlsyre fortyndes til et volumen på 450mL. Hvor s... -
Varme
ForumindlægHar en opgave hvor er jeg gået helt fast så mangler noget hjælp. Er i tvivl om hvad formel jeg skal bruge. Skal jeg bruge den til specifik varmekapacitet? Under et gruppearbejde sidder 29 personer i et 200m3 stort fysiklokale. En person i hvile afgiver ca. 100W som varme til omgivelserne. Luften... -
-1 reglen
ForumindlægHej! Er der nogle som kan huske omtalte regl. Det er noget med, at når to linjer i planen står vinkelret på hinanden skal deres produkt være = -1? -
Bestem x.
ForumindlægHej. 1) Givet en retvinklet trekant med siderne x. x+2 og x+4. Bestem x. Husk mellemregninger! I en 2) I en retvinklet trekant er den ene katete 4cm lang, og summen af de to andre siders længder er 8 cm.. Beregn disse siders længder. Husk mellemregninger! Håber der er nogen kloge hoveder der... -
Hjælp hjælp...
ForumindlægJeg skal bestemme en forskrift for g. Det oplyses at koncentrationen af glukose i blodet (målt i miligram pr. 100 milliliter) g er en funktionen af tiden t (målt i minutter). Det oplyses også at g(0) = 60, og at g er en løsning til differentialligningen: dy/dx = 20 - 0,22y. ... Ja? ;) -
ufuldstændig?
Forumindlægfuldstænding afbrænding; CH4 + 2 O2 -> CO2 + 2H2O men hvordan ser ufuldstændig så ud? -
Cirkeligning og tangentligningen
ForumindlægEn cirkel med ligningen (x-7)^2+y^2=25 P(4,4) Bestem en ligning for tangenten i punktet P Tænker at det ikke er noget med tangentligning y=f(xo)+f'(x-xo) da jeg ikke kan diff. ligningen for cirklen Men hvad gør jeg så (og det uden hjælpemidler) -
Tangentplan til kugle
ForumindlægKunne jeg få hjælp til opgave d i dette eksamenssæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/2006-8-1_UDEN.pdf Hilsen, Liv1988 -
Kommunikation/IT A prøvemappe
ForumindlægEksamerne står for døren og mange af os bliver snart student (held og lykke allesammen) og jeg skal som så mange andre HTX elever der skal til eksamen i Kom/IT A udarbejde en prøvemappe til brug ved mundtlig eksamen. I mappen skal være følgende i grove træk; 1) En fortegnelse over mappens indho... -
Graf?
ForumindlægHjælp til denne her opgave -
carbonhydrider
Forumindlægisomrtiforhold f.eks. cis-trans er der nogen der kan hjælpe, ved ikke hvad det er. -
energi opvarmning
ForumindlægHej allesammen jeg er i tvivl om hvordan jeg skal regne følgende opgave ud: Hvor meget energi kræves det, at opvarme 200 g is, der tages fra en -18 graders dybfryser, og som opvarmes til 200 g vanddamp ved 100 grader. Er der nogen der vil hjælpe? -
Kemi
Forumindlægsidder og øver på min kemi eksamen som er lige rundt om hjørnet. jeg faldt over ordet stofmængdekocentration som jeg skal kunne noget om, men jeg er lige helt blank.. Så er der nogen der lige kan give nogle informationer om stofmængdekoncentration og hvad der er helt præcis?? -
Led i bevis, jeg ikke forstår
ForumindlægI får lige et lille udsnit af et bevis, hvori der er en omskrivning, jeg ikke forstår... http://img296.imageshack.us/img296/2637/billede27yt9.png Jeg har markeret overgangen. Hvad er det, der sker? Man må da ikke bare gange 4a på? -
5 forskellige spørgsmål, HJÆLP!
Forumindlæg1) Beslutningforslag: Kan man sige, at det er et forslag til et lovforslag? 2) Forvaltningen i den parlamentariske styringskæde, er det embedsmændene? 3) Regionerne har hvert et folkevalgt råd, hvad laver det? 4) EU domstolene kan tvinge et andet land til ændre deres love eller tilføje love. M... -
DNA-strangen
ForumindlægHej... HAr igen glem hvad 3' og 5' betyder i en dna-streng.. hjælp...
