Søgning på: dansk sprogpolitik. Resultater: 19081 til 19100 af 40954
-
Lidt hjælp til oversættelse
ForumindlægHej. Jeg vil være glad for hvis der vr en der kunne hjælpe mig med at oversætte følgende sætninger til tysk:) 1. Sangen handler om et mord der er blevet begået og som skal opklares. 2. Hun ser en tegning som er tegnet af pernille som forestiller pindsvin som viser sig at være biller. 3. Han bruge... -
Fremskridtpartiets 1.program 1973
ForumindlægJeg har ikke samf., men jeg har en kilde i historie som jeg læser. Vil gerne spørge hvad hvad de økonomiske og politiske konsekvenser af Fremskridtpartiets 1.program 1973 kunne være blevet bl.a. mht. fx. afskaffelsen af indkomstskatterne og anskaffelse af skatter på forbrug. -
Er Eu demokratisk?
ForumindlægHej :) Har fået til opgave, at skulle en opgave om hvorvidt EU er demokratisk eller ej? lidt hjælp, for er faktisk ret blank? -
Er det ok at bruge brutalitet, når man forhører krigsfanger?
ForumindlægVi skal have debat i klassen og jeg havde tænkt mig at provokere ved at være for tortur :D Men mangler nogen gode argumenter. Nogen der kan hjælpe?` -
Hvad betyder J'y?
ForumindlægHvad betyder "j'y suis reste" ? Har prøvet at oversætte det på forskellige måder, men er ikke rigtig kommet til hvad det HELT præcist betyder... altså det jeg ér kommet frem til er: 1. Jeg slapper stadig af.. 2. Jeg slapper allerede af.. 3. jeg slapper af 4. Her er jeg.. (... -
Rettelse...PLEEASSE
ForumindlægKunne nogle ikke være så søde at rette det her (eller bare noget af det) for mig :)Der Staat anerkennt dich nur als ein Teil die Nationale Minderheit, wenn du ein Staatsbürger bist. Es ist ein großes Problem in viele Lande damals man keine Minderheitsrechte bekommen. Dann bist du nur als einer Ei... -
kommaer...????
Forumindlæghejsa jeg har lige lidt svært ved at sætte kommaer i de 3 sætninger nedenunder....håber i kan hjælpe..jeg har lige selv prøvet, men det er sikkert ikke rigtigt.....:\n\nOfte vil det navnlig i lange og indviklede sætninger være nødvendigt med kommaer, for overhovedet at forstå hvad der står. \nSå ... -
rettelse
ForumindlægHi jeg er skide dårlig til tysk.. kan i hjælpe med at rette den??\n\nSpg. 2.\nDas Internet Spieler eine groß Rolle in meinem Alltag. Wenn ich in der Schule bin, brauche ich das Internet, und wenn ich zu Hause bin bin, baruche ich auch das Internet. Das Internet mit dem Computer ist ein von den wi... -
Spm til engelsk komma
ForumindlægJeg er gået igang med at rette en engelsk stil og har fundet en sætning som jeg syntes mangler et komma. Men hvor pokker skal det dumme komma være? Der er så mange regler i engelsk omkring komma at jeg er fuldstændig lost. "I hate them I just hate them so much that I could run away but I won... -
De ’hvide’ og magten/rigdommen i samfundet
ForumindlægWASP er en saga blot. De tider, hvor hvide angelsaksiske protestanter var de magtfulde og dagsordensættende, er forbi. Hvis du ikke tror mig, så prøv engang at tænde for dit fjernsyn. Hvis vi lægger ud med CNN eller BBC, så vil du formentlig bemærke, at sandsynligheden for, at nyhedsværten er ’hv... -
oversættelse ( a mistake)
ForumindlægEr her nogen der gider at kigge minaflevering igennem?? \n\n A mistake \n\nTwo brothers who always was in debt, was one time in a association, where they amuse oneself very well, until the elder by looking out of the window discovered policeman who came walking \nTowards the house. “Fre... -
DEN AMERIKANSKE IDENTITET
ForumindlægHEJ Jeg har fået til opgave at redegøre for den amerikanske identitets opståen, samt for de værdier der kendetegner den........ har du nogle ideer ???? -
Ioner/baser/syre
ForumindlægHey folkens. Nogle der har noter til ioner/syrer/baser, med natriuemchlorid og alle de andre syrer, er røget af på den i skolen. derfor kunne det være rigtig godt med nogle NOTER! Det ville være en stor hjælp! Mvh. Thomas P :) -
økonomi
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at besvare disse to spørgsmål? Hvis skatten sættes ned på lønindkomst, hvordan vil det så påvirke samfundsøkonomien? Hvis renten på udlån sættes ned, hvordan vil det så påvirke samfundsøkonomien? -
kan jeg få nogle gode råd?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg har en hård og barsk fremlæggelse foran mig på tirsdag, mit emne er IT, så ville høre om i havde nogle gode råd om hvad der ville være relevant at fortælle/fremlægge om?? på forhånd tak og fortsat god dag :) -
Landboreformer
ForumindlægJeg har valgt at skive om emnet "Lanboreformer" i historie opgaven. Jeg skal finde historiske kilder om det emne men jeg må ikke vælge "stavnsvåndets ophævelse" da vi har analyseret den på klasse. Jeg håber at I kender nogle historiske kilder om det emne, eller komme med i... -
Integral/differential...
ForumindlægHej folkens.Jeg har fået lyst til at læse og forstå integral- og differentialregning. Jeg er ny på området, så det skal være det basale, som således skaber en grundlæggende forståelse, der kan bygges videre på. Jeg har kigget på hjemmesider rundt omkring, men jeg har ikke rigtig fundet nogen, der... -
samf. eksame: hvilke betydning har ideologierne for de enkelte politiske partier i Danmark?
ForumindlægHej jeg skal op i samf. eksame om nogle dage.. er der nogen, som kan forklare mig hvad jeg skal komme inde på spørgsmålet om '' hvilke betydning har ideologierne for de enkelte politiske partier i Danmark?'' (har samf. på C-niveau) -
Tysk hjælp
ForumindlægHej derude :-) Jeg har en opgave (vedhæftet), som jeg godt kunne tænke mig nogle kommentarer til. 1. Kunne godt tænke mig, at få det "kigget igennem" og så sige, hvad jeg evt. kan gøre bedre (I skal ikke rette, bare fortæl hvad jeg evt. kan rette) 2. I Opgave 3 skal jeg sætte nogle små... -
Hvilken magt har EU-parlamentet?
ForumindlægJeg skal kunne fremlægge om hvilken magt EU-parlamentet har.Håber I kan svare på det.
