Søgning på: matematik C. Resultater: 19081 til 19100 af 83846
-
Hjælp med aflevering!!
Forumindlæghej nogle som kan den her opgave? Det radioaktive stof stronium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2.45% af stoffet. Et laboratorium indkøber 7g af stoffet i 2004. a) Bestem hvor mange gram der er tilbage efter 2 år. b) Indfør passende betegnelser, og opskriv et matematik udtryk, der... -
Betydningen af a og b i ligningen y=ba^x
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og skal til mundtlig matematik C eksamen her snart, og har således fået stillet en række spørgsmål ( 12 ) hvor i jeg skal kunne bevise dem. Et af spørgsmålene lyder sådan her: Fortæl om kapitalfremskrivning og om betydningen af a og b i ligningen y=ba^x. ... -
Reducering af brøker
ForumindlægJeg håber, at nogle kan hjælpe en stakkels, fortabt sprognørd med nogle reduceringer. Det er simpelt hen russisk for mig (jeg kan ikke sige græsk eller latin, for det er min studieretning). e) (a+b / c) + (2a + b / 3c) + (5a + 2b / 12c) f) (12x - 5 / 2x - 4) - (10 / x - 2) Jeg er simpelt hen... -
Regningsarternes hierarki
ForumindlægJeg er lige begyndt på Matematik C og har et spørgsmål jeg ikke har kunnet greje. Jeg skal løse følgende, men er i tvivl om hvordan reglerne er: (-4)^2 = (-4)*(-4) = 16 Hvis jeg har forstået det korrekt så ganger jeg det med hinanden hvilket giver 16. Da det er en plus parentes så hæver j... -
Hjælp - Uddannelsesskift med merit
ForumindlægHejsa. Jeg går på serviceøkonomuddannelsen, som er en erhvervsakademisk uddannelse, og jeg startede i sommer. Jeg er dog ikke glad for det, og vil gerne optages på markedsføringsøkonom til vinterstart 2018 i stedet. Et adgangskrav er dog, at matematik skal være afsluttet på B og jeg havde ... -
Regneforskrift, eksponential- og potensfunktionen.
ForumindlægHej. Jeg sidder her med en matematik opgave hvor spørgsmålene hedder: 2. Bestem regneforskriften for eksponentialfunktionen, der går igennem punkterne a) (7,23) og (-1,2) b) (-4,300) og (10, 0,902) c) (-4,3) og (6,3) 2. Bestem regneforskriften for potensfunktionen, der går igennem a) (1,2) og ... -
Bestem siden a i en retvinklet trekant
ForumindlægOpgaven omhandler en flagstang. Jeg får oplyst følgende: b = 6m A = 56 grader C = 90 grader B = 34 grader Jeg skal bestemme højden af flagstangen, altså siden a. Jeg tror måske, at jeg skal have fat i noget cosinus, sinus & tangens - men det har jeg ikke lært (jeg har matematik... -
potensudvikling
Forumindlæghej allesammen... jeg håber virkelig i vil hjælpe mig med dette, for er helt på bar bund jeg skal op til eksamen i matematik på c-niveau på STX og et af eksamensapørgsmålene lyder således: 4: Potensudvikling og andre vækstmodeller. Gør rede for potensudviklingen y = b*x^a. Du skal blandt andet... -
trigonometri.
Forumindlæghej allesammen. vil en eller anden ikke være meget sød at hjælpe mig. jeg har fået en matematik aflevering for til imorgen, men mangler en opgave med trekanter og en opgave med brøker, som jeg ikke kan finde ud af (så jeg er virklig på spanden). spørgsmålet lyder: <b>I Trekant ABC er C ret.... -
firkant (trapez) - Bestem spids vinkel mellem diagonaler
ForumindlægHej, jeg bøvler lidt med en matematik opgave jeg ikke lige forstår fomuleringen af. Jeg har punkterne A(-5,-3) B(4,9) C(13,2) D(15,-1), som jeg skal tegne ind i et kordiantsystem. De danner en trapez. Derefter siger opgaven at jeg skal finde den spidse vinkel mellem dens diagonaler og at jeg s... -
Vektor med median/midtpunkt
ForumindlægHey alle sammen :D Har brug for hjælp til min matematik aflevering, håber der er nogen der kan hjælpe mig :) ?ABC er udspændt af punkterne A(-1, 2); B(4, 6); C(8, -4); Find koordinaterne til de vektorer, hvis begyndelsespunkter er trekantens vinkelspidser og hvis ende-punk¬t... -
Hjælp med dette
ForumindlægHej allesammen, Har dette for lektie, håber der nogle der kan forklarer mig hvordan jeg gør. Det er om eksponentielle ligninger: Det lyder sådan her: Andersens løn er i dag 140 kr. i timen, og den stiger med 2% pr. år. Bertelsens løn er i dag 160 kr. i timen, og den stiger med 1,5% pr. ... -
Sandsynlighedsregning.
ForumindlægHej. :-) Jeg sidder og laver matematik, er i gang med en opgave omrking sandsynlighedsregning. Jeg har lavet opgaven, men ved ikke om den er rigtig håber derfor, at i evt. kan se om den er rigtig. På forhånd tak. a) I en pose ligger 5 røde, 3 blå og 4 gule bolcher. Hvis du - uden at kikke - st... -
Det haster!! Det er til imorgen!
ForumindlægHej please hjælp mig med denne matematik opgave, jeg er helt blank og skal aflevere den imorgen. funktionen f(x)=1/2x^2-2x+4 a) Bestem ligningen for tangenten gennem røringspunktet P(-2,10) b) Bestem en ligning for den tangent til grafen for (f), der er parallel med liningen y=2x-6 c)Bestem lign... -
Hjælp log (x) opgaver :)
ForumindlægHej alle! Har matematik aflevering for og kan ikke se hvordan jeg skal gribe det an. Det gælder at ekx=ax, hvor k = ln (a) a) Udregn 10x for tre forskellige x-værdier på to forskellige måder Det gælder at log (x) = ln (x) / ln (10) b) Udregn log (x) for tre forskellige x-værdier på to forskellige... -
PRIVAT UNDERVISNING
ForumindlægHej alle kloge hoveder. Jeg har et problem med mit matematik niveau og har fået besked af min lærer om at jeg skal skaffe privat undervisning, da hun ellers ikke vil have mig i timerne.. Jeg går nu i 1.g og skal derfor have undervisning i MAT C bogen (som jeg selv har) og MAT B bogen fra syst... -
Søger hjælp til forståelse af nedarvningsmønstre (genetik)
ForumindlægJeg følger biologi C på HF, og har indtil nu ikke haft problemer med at forstå stoffet. Vi er nu nået til genetik, hvor jeg har problemer med at fatte reglerne for nedarvning af dominante og recessive egenskaber (autosomale og kønsbundne). Søger en god pædagogisk gennemgang af stoffet, gerne med... -
SU- reform 2013
ForumindlægHej allesammen Som I nok ved er SU reformen blevet vedtaget, i denne reform bliver karakterboosteren (at man må gange sit snit med 1.08 2 efter studentereksamen) fjernet. Men jeg bliver student i 2014, og jeg er nødt til at tage et år, hvor jeg supplere med kemi B og C og matematik A, og jeg ... -
Andengradsligning
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i matematik, og jeg er virkelig ved at være træt af den. Resultatet er ikke det samme med mit, og jeg kan slet ikke se hvad jeg gør forkert! f(x)=4x^2-7x+13 a=4 b=-7 c=13 d=b^2-4ac Det jeg gør er at sige: d=(-7)^2-4*4*13 = Det får jeg til -159 .. Faktisk får jeg al... -
Beregning af varians & standardafvigelse i statistisk analyse
ForumindlægHej, Jeg skal op i mundtlig matematik på torsdag, og vi har fået udleveret 20 spørgsmål, som vi skal forberede, da vi kommer op i ét af dem. Her er dog ét, som jeg ikke rigtigt kan finde ud af. Jeg håber I kan hjælpe: Redegør for beregning af varians og standardafvigelse og deres anvendelse i...
