Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19101 til 19120 af 114887
-
Hjælp til udregning
ForumindlægHej! Sidder og laver lektier og er stødt på et problem i mine udregninger. Jeg skal bruge formlen Div / EKV + g. Resultatet skal give 7,75%, og jeg ved at: Div = 85,5, EKV = 1800, og g=3%. Syntes efterhånden jeg har prøvet alt, men kan ikke få dette regnestykke til at give 7,75%. Værdierne og ... -
Es geschah - hjælp!
Forumindlægher er også en spørgsmålsbesvarelse af hvordan Dr. Matthäi optræder i starten af bogen... er der fejl?Am Anfang des Dramas auftritt Dr. Matthäi sehr tatkräftig und bestimmt. Z.B. in Szene 3, wo Matthäi telefoniert mit Jacquier, und sofort nach es mit Weber herumkommandieren so die Polizei, und Dr... -
Opgaven er under andengrads ligninger
ForumindlægHvordan skal man bøje en 70 cm lang metalstang i en ret vinkel, når afstanden mellem endepunkterne efter bøjningen skal være 60 cm? Vink: Kald den ene katete x, og benyt at stangens længde er 70 cm til at finde den anden katete. Benyt derefter pythagoras sætning. Løs ligningen, der opstår. ... -
Årsprv. i morgen
ForumindlægHey, skal til årsprøve men har lige tre ting jeg er i tvivl om og godt kunne bruge lidt hjælp til...1) Jeg skal komme ind på enkeltlogaritmisk papir i forbindelse med eksponetiel vækst...Har ofte brugt det men aldrig rigtig vidst noget om selve papiret :S...2) Nulpunktsbestemmelsen, er det ikke n... -
Betsemmelse af X
ForumindlægJeg har fået stillet et spg. "Der er givet et femcifret tal, x.Hvis man sætter et 1-tal efter x som 6. ciffer, får man et tal, der er 3 gange større end det tal, der fremkommer, når man sætter et 1-tal foran x som 6. ciffer."1. Bestem x.Ved slet ikke hvordan jeg skal komme igang med den... -
hvad er det man egentlig gør her? (integralregning)
ForumindlægFølgende opgave. en funktion f er givet ved f(x)=5/x +6x2 , x>0 bestem den stamfunktion til f hvis graf går gennem punktet p (2,3) JEG SØGER IKKE HJÆLP TIL HVORDAN MAN LAVER DEN: Jeg har fundet stamfunktionen, og så har jeg løst den ved at bruge punktet (2,3) til at solve: fsolve(F(... -
Vektorere
ForumindlægHar en opgave hvor jeg sidder en smule fast og har brug for et lille hint til at komme videre. Håber nogen vil hjælpe?Det gælder om to vektorer at:|a|=2, |b|=3 og Har udregnet skalarproduktet som er = 3og skal nu beregne længden af vektoren 2a+b samt vinklen mellem denne vektor og vektoren a.Det ... -
Grafer
ForumindlægHåber en venlig sjæl kan hjælpe her.Jeg har en opgave der lyder sådan:Tegn tre repræsentanter for graffamilien Fa(x) = 3/(x+a)Dette har jeg gjort og får et resultat, hvor der er tre linier i både + og -. Altså 6 streger i alt.Nu skal jeg så finde betydningen af a. Og det forstår jeg altså ikke he... -
Hvad er natriumethanoatvand (1/3)?
ForumindlægHey folks! Som overskriften beskriver, søger jeg at vide hvad kemikaliet natriumethanoatvand (1/3) er? Hvad jeg selv har fundet ud af efter mange søgninger og en smule fri tænking er at der er tale om natriumacetat, som skulle være det samme som natriumethanoat, opløst i vand i forhol... -
Differential og tangenthældning
ForumindlægHej Vi har lige fået en matematikopgave for som jeg tumler en del med: Angiv en ligning for den tangent til grafen for f(x)=2x^3+4x^2-7x+1 , der går gennem punktet (-0.33,4) Jeg prøver først at differentisere på forskriften: f39;(x)=6x^2+8x-7 f39;(x)=12x+8 Men hvordan kommer jeg så vider... -
Dumpet studentereksamen?
ForumindlægHej jeg går på HHX på 3 år gang og skal til at afslutte gymnasiet. Jeg er lidt i tvivl fordi min gennemsnit ligger ikke særlig højt og der er chance for at jeg ikke får huen. Derfor lyder mit spørgsmål at hvis jeg ikke får huen kan jeg så have muligheden for at gå et år om igen eller er jeg nød t... -
kemi-forståelse
ForumindlægHej skal snart til eksamen og vil høre om der er nogen der kan hjælpe med disse spørgsmål, så jeg har dem helt slået fast. 1) skal kende betydningen af pi-konjugation? 2)Hvorfor er det at hastighedskonstanten k har forskellige enheder? 3) Hvad vil en støkiometrisk ligning sige? 4) Forstå den ... -
Opløs i faktorer
ForumindlægJeg skal opløse 2x2-8x+6 i faktorer så jeg skriver den i formen a(x-r1)(x-r2) .Men der er en del udregninger og det fylder meget, er der nogen som kender en smartere metode? Altså jeg siger 2x2-8x+6 r = (8±√((-8)2 -4*2*6))/(2*2) = 3 v 1 a(x-3)(x-1) a=(2x2-8x+6) / (x-3)(x-1) = 2 Jeg... -
Sætningsoversættelse
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med at oversætte følgende sætninger til tysk: 1. Kender du historien om jøderne? Ja, den kender jeg. 2. Var bedstemors forældre unge i 1939? Ja, det var de. 3. Skriver faren et brev? Nej, han skriver det ikke. 4. Hvornår mærker moren krigens følger? Hun mærker... -
Areal mellem grafer for funktioner
ForumindlægHej.. Jeg har en matematik opgave jeg ikke helt føler mig sikker på! "Bestem arealet mellem graferne for funktionerne f(x) = 2+sin (x) og g (x)= cos(x) -1 I intervallet [0; ( 3*PI/2)] Hvorledes skal jeg så gøre? Integrere dem samlet og skrive intervallet til sidst? .. Eller hvorda... -
MAT B, retvinklede trekant
ForumindlægHjææælp. Skal aflevere en opgave og jeg er helt blank på en opgave. Håber i kan hjælpe, den lyder således: Udarbejd en oversigt over, hvordan man beregner sider og vinkler i en vilkårlig trekant, når følgende størrelser er kendt: 1) To side og den mellemliggende vinkel 2) To vinkler og den me... -
Integral - MEGET SVÆR
ForumindlægHey derude.. Lidt hjælp til følgende opgave vil være perfekt :) Punktmængden M er afgrænset af 1. og 2. aksen, funktionen f(x)=4-x^2 i 1. kvadrant. Linjen y=a, 0<a<4, deler punktmængden M i to dele. Bestem a så disse to dele har samme areal. Jeg har fundet ud af, at arealet til punktmæ... -
Det gyldne Tårn
ForumindlægEn person sidder ved toppen af et tårn og pressen ned med 1,3G hvor G er 9,82 m/s^2. Han vejer 75 kg, og vi skal se bort fra luftmodstanden. 1. Hvor langt tid går der før han har farten 64 km/t ? 2. Bestem størrelsen og retningen af de kræfter, der virker på passageren lige efter han presses ne... -
Kan i give en hånd?
ForumindlægHEJ ALLE :) JEG HAR DE HER DANSKE SÆTNINGER SOM JEG GERNE VILLE HAVE HJÆLP TIL AT OVERSÆTTE TIL FRANSK ? JEG ER EN KEGLE TIL FRANSK , OG DET VILLE VÆRE LÆKKERT MED EN HJÆLPENDE HÅND .. 1. Marie er på hospitalet ... 2. Jean er taget til De Forenede Stater ... 3. Har du ondt i hovedet? .... 4. Nej... -
ulige funktioner... hjælp skal afleveres imorgen tidligt
Forumindlægjeg har læst i matematik bogen og kan stadig ikk finde ud af det.. jeg ved at en funktion kaldes ulige hvis der for alle x gælder f(-x)=-f(x). 1. men hvilken symmetri er fælles for alle ulige funktioners grafer? 2. mindst 2 eksempler på ulige funktioner.? 3. så skal jeg vise at for en v...
