Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 19121 til 19140 af 156873
-
Eksamenskarakter
ForumindlægHej. Jeg ved at når man får årskarskter i et A-fag så vægtes det med 1 for mundtlig og 1 for skriftlig. Men hvad nu hvis man KUN skal til eksamen i mundtlig, vægtes karakteren så igen med 1 eller er det 2 denne gang, fordi man ikke har været oppe i skriftlig og kun mundtlig. Kh. -
matematik hjælp søges
ForumindlægHej alle. Jeg er en pige på 19 år, går i 2.g og har matematik på B niveau, som jeg afslutter her til sommer. Jeg vil meget gerne ha' noget hjælp til at forberede til skriftlig eksamen og eventuelt mundtlig eksamen. Jeg tænker 1-2 gange om ugen eller deromkring, men alt det der kan aftales nær... -
Rækker
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave og er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an: Betragt følgende række a) Lad a≠1. Bestem alle a,b>0 hvor rækken er konvergent. b) Lad a=1. Bestem alle b>0, hvor rækken er konvergent. I opg a) tænkte jeg at bruge rodtesten, og får at for a>... -
Dumpet matematik
ForumindlægHej Studieportalen Jeg har netop fået min skriftlige karakter for eksamen i matematik og jeg er dumpet. Jeg har selvfølgelig gemt pdf'en og håber derfor på, måske at kunne få lidt at vide om hvor tæt jeg var på et 02. Hvis der er en venlig sjæl herinde som har tid/lyst til at kigge den ige... -
KLAGE
ForumindlægHej mennesker :) Jeg har i mit studieretningsprojekt fået 7, hvilket er et godt karakter, selvom jeg faktisk havde forventet mere. Dog talte jeg med mine vejledere, som sagde at det for det meste var cencoren som havde trukket mig ned over nogle ubetydelige ting i opgaven. Derfor har jeg tænkt ... -
Geometri
ForumindlægVi har fået denne opgave og jeg har fundet BA, men jeg kan nu ikke finde BE og derfor kan jeg ikke gå videre til de andre sider. Kan i måske hjælpe lidt? :) Opgaven lyder sådan: Forskellige længder et vinduesparti ønskes beregnet. I vinduespartiet på figur nr. 1 er DE parallel med AC. Læng... -
forskrift f(x)=g(x)
ForumindlægGivet f(x)=x^(2)+x-1og g(x)=2-x. Jeg har tegnet graferne for f og g, og har fundet skærringspunkterne. Så står der i opgaven at jeg skla løse ligningen f(x)=g(x). løs uligheden f(x)≤ g(x) Men jeg har rigtig svært ved at forstå opgaven. -
Løfter og viljeserklæringer
ForumindlægHvilke(n) er ikke betingelse(r) for, at man kan sige, at der er tale om et løfte? ? Viljeserklæringen skal være kommet til kundskab. ? Viljeserklæringen skal være afgivet. ? Viljeserklæringen skal være skriftlig. -
Matematikeksamen i folkeskolen (9. og 10. klassetrin)
ForumindlægI morgen tirsdag afholder folkeskolen skriftlig eksamen i matematik, bare til orientering så vi ikke kommer til at hjælpe nogle med at snyde.... < LINK > -
Trigonometriske uligheder
ForumindlægHej. Jeg håber, at der er en som kan hjælpe mig med et hurtigt spørgsmål. Er ved at beregne på trigonometriske uligheder, og er i gang med opgave 289 fra bogen "Teknisk Matematik" :) Jeg er i gang med opgave b, og er ved hjælp af enhedscirklen kommet frem til at x1 er = Sin^-1(0,72)... -
Statistik - Odds Ratio
ForumindlægJeg sidder og forsøger at løse en opgave i statistik. Dette er blot et udsnit af opgaven. Jeg har lavet et chi^2 test, og bliver nu bedt om at finde OR-estimatet. CHD står for "chronic heart disease". Skemaerne over observerede og forventede værdier er vedhæftet. Når jeg sætter lignin... -
Kan jeg dumpe mundt. spansk med vilje?
ForumindlægHej, jeg sidder i den situtation at jeg har fået 00/00 i begge årskaraktere i spansk. Jeg er kort sagt uduelig til det. Så jeg ville egentlig høre om i morgen når jeg skal til mundt. eksamen i spansk, kan vælge at gå ind og sige at jeg ikke vil gennemføre eskaminationen og derved få -3 og ikke sk... -
Tæller årskarakter med til eksamensbeivs i 2019?
ForumindlægHvis jeg fik 02 i både skriftlig og mundlig i årskarakter, men får 12 både til skriftlig og mundligt eksamme. Vil mit snit bliver trækket ned af min årskarakter? -
Valg af lommeregner?
ForumindlægVed ikke om det er det rigtige sted at spørge om dette.Men er der nogle der kan vejlede mig til hvilken lommeregner jeg skal investerer i?Jeg er netop startet på matB og regner med at tage matA til sommer. Herefter på KU biokemi (håber jeg:-).Kigger i øjeblikket på TI-84 og TI-89 men ved ikke om... -
Valgfag og fortvivlelse
ForumindlægHej Det er nu blevet tid for mig, som 2.g´er, at vælge valgfag. Mit valg står mellem Matematik A og Fransk A. Min studieretning ser sådan ud: Biologi A, Idræt B og Matematik B. Min niveau i matematik ligger i øjeblikket på middel/lidt over middel, mens det i fransk ligger en del over middel. D... -
International politik
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med en klar defination på international politiks hovedtendenser: Idealisme og realisme -
Avis artikel
ForumindlægHeej :) Nogen som kan hjælpe? Hvad hører en avis artikel ind under? Er det samfundsvidenskab eller humanvidenskab? På forhånd tak! -
Analyse af "Et skarp Sving" af Daniel Zimakoff?
Forumindlæghej allesammen. jeg mangler en analyse af "Et skarp Sving" af Daniel Zimakoff. er der nogen der har det? -
Uret tikker - HJÆLP (fysik)
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik eksamen i morgen, og har 24 timers forberedelse. Jeg har trukket "Big Bang teori" Der står, at jeg skal give en mundtlig præsentation af emnet Verdensbilleder "Den faglige samtale vil tage udgangspunkt dels i din præsentation, dels i en ønsket omtale af... -
Hvordan øver man sin underskrift?
ForumindlægHvordan øver man sin underskrift? Min underskrift er nemlig så grim og jeg vil gerne have en flot en
