Søgning på: filosofi c. Resultater: 19121 til 19140 af 60665
-
Projektion
ForumindlægHvis man får oplyst at et punkt A er givet ved den vinkelrette projektion af et punkt F på en plan beta, kan man så godt finde projektionen A ved hjælp af F og planens normalvektorer? -
trekant
Forumindlæghej der er en trekant i min opg som står trekanterne ABC og A1B1C1 er ensvinklede nogle af trekanternes mål fremgår af figuren a bestem længden af siden B1C1 og længden af siden AB hvilken formel skal jeg bruge endelige -
Gaschromatografi - sortering efter kogepunkt?
ForumindlægJeg har læst et sted, at hvis den stationære fase v. gaschromatografi er upolær vil stofferne adskilles efter deres kogepunkter. Hvorledes hænger det sammen? Samme sted står der, at hvis den stationære fase er polær, vil stoffernes polaritet spille ind. Det kan jeg forstå, da en større polaritet... -
Hjælp med ligninger og reducering.
ForumindlægHej. Er der nogle kloge hoveder der kan forklare mig det omkring ligninger og reducering? Har fx. en ligning der lyder sådan her: 2x+9 = 3x+7 Og lige en reducering: a+2a+3a. Håber der er en hjælpende hånd, da jeg ikke kan huske hvordan man gør ;) -
Kemi :'(
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikk finde ud af de her kemiopgaver. ¨Håber nogen af jer vil hjælpe mig.. :s Opgave. For en vandig opløsning af ammoniak har man målt en densitet på 0,910 g/mL. opløsningen indeholder 24 m-% NH3 a. Find opløsningens koncentration af ammoniak i enheden g/L b. Find den fo... -
Analytisk bestemmelse af Carbohydrater
ForumindlægHvordan kan man analytisk bestemme Carbohydrater? -
Toppunkt! Korrekt?
ForumindlægParabel: y=-2x^2+8x+1 Jeg har fået toppunkt til (8,36) Korrekt? -
pH i opløsninger
Forumindlæg"Find den fremkommende pH i en opløsning mellem 20mL 0,2 M H2SO4 og 50 mL 0,1 M NaOH" Nogen der ved, hvordan man griber denne opgave an? -
repetitionsspørgsmål
Forumindlæghejsa vennerrrrr, jeg er i gang med at læse til geografi og har brug for lidt hjælp 1. hvad er et lavtryk (termisk) 2. hvorfor blæser det 3. hvorfor regner det ikke, når der er højtryk 4. hvilken vej afbøjer en vind på nordlig halvkugle 5. hvilke klimazone ligger Dk i 6. kan solen stå i zenit o... -
Geovidenskab og Bioteknologi...
ForumindlægJeg gad godt kombinere de to fag, da de lyder virkelig interessante! Sammen med Matematik.. Men intet sted i nærheden af Hundested, findes der en linje med lige netop begge fag... Kender i et sted? // Amalie :-) -
Funktioner
Forumindlæggrafen for f(x) = x^2 -4 når -3< x <2 grafregner : A) Angiv værdimængden .? HJÆLP forstår den ikke helt :-) forklar ;-) den til mig -
Hjælp til opgave !
ForumindlægKAN IKKE FINDE UD AF AT LAVE DENNE HER OPGAVE, HÅBER NOGEN VIL HJÆLPE MIG. I en retvinklet trekant er den mindste katete halv så lang som hypotenusen. Den største katete er 17 dm. Beregn længden af hypotenusen. -
Areal osv af et hus hjælp med beregning
ForumindlægPlease tjek billedet og hjælp -
skrf. mat. 10. kl.
ForumindlægHej Jeg leder efter en hjemmeside hvor der er skriftlige matematik opgaver til 10. klasse som jeg kan øve på... er der nogen som kender sådan en hjemmeside? -
Amfolytter
ForumindlægHej, hvordan kan man beregne ph af 0,10 M natriumdihydrogenphosphat. Jeg skal vel bruge den her formel. pH = 1/2*(pKs(amf)+pKs(syre)) natriumdihydrogenphosphat er det syre eller amfolyt?? Kan ikke finde pKs værdier. -
kulstofatomets binding
Forumindlæget kulstofatom kan højest have fire bindinger. gælder et O-dobbeltbinding for to bindinger? på forhånd tak -
Mat AB2 opg 622
ForumindlægBestem den stamfunktion F til f, hvis graf har grafen for f som tangent? Grafen f=1/2x+2,5 Hvad skal jeg gøre? Nogen som kan hjælper mig med en udregning, så jeg kan lære, hvordan man gør det? -
finde forskrift på lti-89 ommeregner
ForumindlægHeeej derude.. Kan i hjælpe mig med at finde forskriften for et andengradspolynomie på lommeregner, jeg har tre punkter?? hvad gør jeg? -
halveringskonstant??
Forumindlægdette er min sidste blækregning, og jeg prøver virkelig at gøre det perfekt.:) Men er lige gået i stå . Opgaven lyder: En eksponentiel aftagende funktion er givet ved´: f(t)=100*e^-0,2*t Så står der BEREGN HALVERINGSKONSTANTEN. Gør man det via logaritme ? Og er e forresten ikke altid 2,7 ? s... -
haster.
Forumindlæghej er der nogen som kan fortælle mig hvad sammenhængen mellem monotoniforhold og fortegn for f ’ er?
