Søgning på: antal eksamener. Resultater: 19161 til 19180 af 22257
-
Hvordan skal man lave den sidste opg.
ForumindlægHej Det er punkt 7 som jeg ikke ved hvordan man laver..? jeg har lavet sådan nogen opgaver før, men den her er lidt anderledes... Kig i PDF-filen.. På forhånd tak.. -
koncentration
ForumindlægHvad definer molær koncentration? (Stofmængdekoncentration) Hvad er den formelle og de aktuelle koncentrationer i 0,1M BaCl2? -
Låse-kombinationer
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og laver problemregning og jeg kan ikke huske hvordan man løser den her opgave som lyder: På billedet ses en cykellås med 6 taster hver tast kan stå på tre måder: 1. skubbet ind (I) 2. midterstilling (urørt) (O) 3. trukket ud (U) Kombinationen, der åbner denne lås er ... -
Beregn ud fra den nødvendige mængde zink til beskyttelse af 1 m^2 ståloverflade i 25 år?
ForumindlægSkal regne den nødvendige mængde zink til beskyttelse af 1 m^2 ståloverflade i 25 år? har formlen hvor noget jeg ved at densiteten p = m / v, og at jeg skal isolerer massen for at finde den nødvendige mængde zink. Værdier til formlen: t = 25*(32*106 s) (for 25 år) Er i tv... -
El-lære
ForumindlægEn hjemmelavet spole består af en kobbertråd der er viklet 1800 gange omkring et stykke træ der måler 2x2cm. Dette danner en spole der er 0,5 meter lang. Beregn induktansen L for spolen? I løbet af 1 sekund stiger strømmen gennem spolen fra 1 til 8 ampere. Beregn den selvinducerede spænding ... -
Geomitriske figuer
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvillken sammenhæng der er mellem areal og grundlinje på en trekant? Jeg mener også at hvis man tegner det ind på milimeterpapir, enkel, eller dobbellogartimisk... Hvilken af dem vil det så give en ret linje på?Det samme vil jeg spørge med hensyn til en cirkel. H... -
Fysik hjælp!
ForumindlægHej. er der nogen som kan hjælpe mig med denne opg.. på forhånd tak.En radioaktiv kilde har aktiviteten 370kBq = 1uCi. a) Vis at kilden udsender 4,44*10^7 a-partikler i løbet af 2 minutter. er det ikke 370kBq*2..??En person har kilden placeret direkte på huden. Man kan regne med, at halvdelen af ... -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
Karakter
ForumindlægHej alle sammenVille bare lige høre om der ikke var en der vile skrive sammenhængen mellem point og karakter?Jeg har matematik på 3-årigt højniveau, dvs. 150 point ialt. på forhånd tak -
2. spm. ang. mekanik og feltkræfter
ForumindlægHvorfor gennemløber ladede partikler med konstant hastighed, cirkulære baner i et magnetfelt?(svar ønskes ikke besvaret som "erfaringerne viser")Newtons vugge: Når en kugle svinges ind og rammer den første i rækken, vil der dannes en trykpuls, som udbreder sig, og som forårsager at den ... -
Er der en expert til mat til stede ?????
ForumindlægJeg skal bruge en som er expert til matematik...! -
Bestem f'(2)
ForumindlægJeg har fået opgaven "Om en funktion gælder at f'(x)=x2+7x+5 a) Bestem f'(2) og forklar hvad værdien fortæller om f" Hvordan griber jeg det an? -
tangens relation
ForumindlægNogle der kan forklare hvad tangens relation er -
Dna opbygning
Forumindlæghej. I morgen skal vi have test i bl.a. dna's opbygning. Det er jo deoxyribose (nukleotid) bundet med en base (A G C T) bundet med phosfor og sukker ...DNA er jo vindeltrappe formet som der stå i bogen, men jeg ville gerne vide lidt om hvordan DnA replikeres. Altså det jeg ved indtilvidere e... -
kemi spørgsmål syre base
Forumindlæghar lige to kemi spørsmål:hvordan kan man en kendt syrekoncentration bestemme om der er tale om en svag eller stærk syre?kan en syre også være en alkohol? -
Decentralisering, parlamentarisk kæde-
ForumindlægHej Hvad er det grundlæggende decentralisering betyder? I forhold til ex: den offentlige sektor. Og, er der nogen der kan forklare mig den parlamentarisk styringskæde, og jeg ved at hvordan den fungerer altså at borgerene vælger nogen repræsantanter osv.. Men har vedhæftet billedet, det e... -
Bestem på denne baggrund værdien af ligevægtskonstanten K ved den pågældende temperatur, når det antages, at gasserne kan betragtes som idealgasser.
ForumindlægHej Håber nogle kan hjælpe med denne opgave -
Måske i kan undvære en tanke? :- )
ForumindlægHvilke emner tænker i er spændende og mulige, til opgave skrivning når i høre følgende begreber: Udvikling, subjektivering & siversitet? Det behøver ikke rumme alle 3 begreber, men det vil være en fordel hvis det gør. -
Matematik Hjælp?
ForumindlægPlease hjælp ? I 2010 bor der i Færøernes hovedstad Torshavn 12384 mennesker; Befolkningen vokser med 0,5 % på et år. Beregn, hvor mange der bor i Torshavn om et år. ? Hilsen Mico -
Binomialfordeling
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik B i morgen, men jeg har ingen idé om hvad jeg kan fortælle om Binomialfordeling...Nogen der kan hjælpe mig??Har desuden også problemer med at forstå det valgfrie emne omkring omkostningsfukntioner og optimering...Links og gode råd er meget velkomne.
