Søgning på: matematik noter b niveau. Resultater: 19161 til 19180 af 124783
-
Stikprøver..
ForumindlægHej alle. Jeg har noget matematik for indenfor stikprøver - ordnede stikprøver uden tilbagelægning, for at være helt præcis. Der er så tre opgaver, som jeg virkelig ikke kan finde ud af. De lyder således: En terning kastes to gange, og man noterer resultatet af de to kast som et tocifret tal. V... -
cosh(x)
ForumindlægHej alle jeg har en opgave der lyder således: Det oplyses at længden af grafen for f fra (a,f(a)) til (b,f(b)) er givet ved: a∫b(1+f'(x)2 dx Beregn en formel for længden af grafen for cosh(x) fra (a,f(a)) til (b,f(b)). Jeg håber, at der er en der vil hjælpe. Jeg brugt et stykk... -
Reducering
ForumindlægHej jeg har glemt de grunlæggende matematik regneregler: hvordan reducere jeg: (2*x-1)^2 Gerne med en regne regel til :) god dag -
Ideer til SSO opgaven emne
ForumindlægHej jeg er igang med at finde ud hvad jeg skal skrive om i min sso opgave. Mine tanker: Tænker den skal handle noget omkring unge og så tænker at skrive i dansk A eller matematik B eller begge dele -
Eksamen 2012
ForumindlægHej med jer! Hvor mange af jer var oppe i matematik skriftligeksamen i dag? Og hvordan gik det? Jeg synes, den var ret svær! Håber, der er nogen, der vil svare. Så kan vi snakke om nogle af opgaverne. :D -
Lille oversættelse
ForumindlægHej! Der er en del steder, jeg er i tvivl her.. Håber der er nogen der vil kigge den igennem!Studerende taler "cirkusengelsk" på universitetet"Kun 20 procent af de studerende på den internationale humanistiske basisuddannelse ved Roskilde Universitetscenter (RUC) behersker engelsk ... -
Beregning af vektor længde
ForumindlægHej derude. Har brug for lidt hjælp med lidt matematik opgaver:Bestem længden af vektor a og længden af vektor b, ydermere vinklen mellem vektor a og vektor bJeg har flg. oplysninger:vektor a * (2*vektor a + vektor b) = 13vektor a * (vektor a + 2 * vektor b) = 1 (vektor a + vektor b) * vektor b =... -
Brug af karaktergennemsnit
ForumindlægHey SP Nu bliver jeg student her til sommer med et fint gennemsnit. Jeg har dog tænkt meget over, hvad jeg skal bruge det til. Jeg har overvejet, selvom jeg nok lige tager et sabbatår, at søge ind på matematik-økonomi uddannelsen på AU næste sommer. Men på nogle punkter synes jeg, at mit "h... -
bestemt integral.
ForumindlægHej, jeg sidder med noget matematik som jeg er lidt i tvivl om. skal regne det bestemte integrale med en øvre og nedre grænse værdi, på hhv. 3 og 0. jeg ved godt at det lyder F(b)-F(a). min funktion er givet ved f(x)=x^2+3x. men det jeg er i tvivl om, er hvorledes om stamfunktion(F) skal inte... -
Variabelsammenhæng
ForumindlægSidder her og skal til Matematik eksamen imorgen og er kørt fast i disse to opgaver så ville høre om der er nogle som kan hjælpe mig med at løse mit problem ?! - Mange tak :) 11) Redegør for eksponentielle sammenhænge (y=b⋅a^x), herunder betydningen af a og b. Beskriv to ... -
MUNDTLIG BILLEDKUNSTEKSAMEN! "HASTER"
ForumindlægHej. Skal snart op til mundtlig billedkunst eksamen, og vil så gerne score en fed karakter, da det er en afsluttende eksamen på faget. Nogen der kan komme på nogle gode råd, tips ?? Vil meget gerne have nogle rigtige gode og grundige analysemodeller :) til dem der har været oppe til billedkuns... -
vinklen mellem 2 linjer
Forumindlæghvordan finder jeg vinklen mellem 2 linjer?\n -
Graf med både x og y på TI89
ForumindlægHej kloge folk! Sidder med et mindre, men dog enormt irriterende problem. Jeg skal tegne en graf, og det er egentlig i forbindelse med nogle kemiske reaktioners hastighed i kemi på B-niveau. I en af opgaverne skal jeg tegne en graf, og det anbefales i opgaven at jeg benytter mit CAS-værktøj... -
polymiunet
Forumindlæghvilken betydning a, b og c i polynomiet p(x) = ax^2 + bx + c ? -
HTX Karrakter beregner, passer den?
Forumindlæghttp://www.htx-info.dk/karakter/karakter.asp?eId=2200 Ja passer den? den siger at c fag vægter 1, b fag vægter 0,75, og a fag vægter 1????? Kan de passe, er det ikke c=1, b=1,5 og a=2 -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej derude :) Jeg skal til mundtligt matematik på mandag, og jeg er gået lidt i stå. Det ene spørgsmål lyder: Gør rede for den eksponentielle udvikling y=b·ax Du skal bl.a. komme ind på betydningen af tallene a og b og på hvordan a og b kan bestemmes. Jeg er bl.a. lidt i tvivl om hvad gør ... -
Optagelsesprøve-gymnasiet!!
ForumindlægJeg skal snart til optagelsesprøve på gymnasiet, hvilket jeg er lidt nervøs over. Jeg har tænkt meget over hvordan prøverne foregår, da der kun er 20 minutters mellemrum mellem hver fag. Er der nogle som kan forklare? Jeg skal forresten op i mundtlig dansk, matematik,engelsk og fysik. -
Skr. censur
Forumindlæg1) Hvor mange opgaver sidder en skr. censor normalt med? 2) Er den samme person normalt censor for flere klasser fra et gymnasium? 3) Hvor mange censorer er der ca. (i de store fag som dansk, engelsk og matematik)? Jeps, lidt atypiske spørgsmål... :) -
Hjælp til uddannelsesvalg
ForumindlægHej alle sammen!!!! Jeg har brug for jeres mening til min uddannelsesvalg. Jeg går i 10. klasse nu, og til næste år vil jeg meget gerne på gymnasiet. Da jeg er bagud med 2 år, så har jeg overvejet at tage hf, fordi det er kort, men min vejleder og mange andre siger, at det bliver svært og meget h... -
fordoblingskonstant
ForumindlægHej piger og drenge. Jeg har et problem med disse 2 spørgsmål i matematik: c) En eksponentiel funktion går gennem punkterne (2,4) og (7, k). Bestem tallet k, så fremskrivningsfaktoren bliver 0,95. og d) En eksponentiel funktion har fordoblingskonstanten 25. Bestem den tilhørende fremskrivni...
