Søgning på: Beregn pH. Resultater: 19221 til 19240 af 48369
  • brug for hjælp

    Forumindlæg
    En ret linje går gennem to punkter med koordinaterne (-5, 2) og (3, -2). a) Beregn linjens hældningskoefficient b) Beregn linjens skæringspunkt med ???? - aksen c) Angiv linjens ligning d) Beregn ???? - koordinatet til et punkt på linjen med ???? - koordinatet 3 e) Beregn ???? - koordinatet ...
  • Cylinder

    Forumindlæg
    Jeg har et problem. Jeg skal til terminsprøve på torsdag. Kan i skrive, hvilke formler der bruges, når der skal beregnes areal og rumfang for et cylinder? :)
  • Bestem integralet

    Forumindlæg
    Hej i må meget gerne hjælpe mig med opgaven og give mig en forklaring på hvordan man skal beregne opgaven. jeg synes den er lidt forvirrende tak på forhånd!
  • Kemi C - hjælp

    Forumindlæg
    Beregn et grundstofs atommasse ud fra dit kendskab til grundstoffets isotopsammensætning og isotopmasser? har ingen anelse om hvad jeg skal dér
  • rumfang

    Forumindlæg
    En kasse skal have er rumfang på 12,8 m3. Bunden er 5,10 m2. Beregn, hvor høj kassen skal være. Gennemfør beregningen med enhederne.
  • Ligninger

    Forumindlæg
    når x =4 beregn: 4(2x-3) = -x(3+x) = -2*x(x-5) = 6(-3-x) =
  • Kemi ligevægt Haster

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for hjælp til at beregne følgende opgave angående ligevægt. Svaret på a) må være Keq=. Men hvad med B?
  • Arealberegning

    Forumindlæg
    Hej Hvordan ville I beregne arealet af "overfladen af et rør (kun ydersiden), der har en længde på 3,0 m og en diameter på 3,5 cm"? Gerne i cm2 På forhånd, tak!
  • Er ∆S^0 som du vil forvente ved at se på reaktionsskemaet?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er snart færdig med en aflevering, men der er noget som jeg lige har brug for hjælp til. Jeg har beregnet Her er reaktionsskemaet: Spørgsmålet er: Er som du vil forvente ved at se på reaktionsskemaet?
  • Brug af heisenberg til beregning af usikkerhed. Hjælp D:

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet opgaven som jeg ikke helt kan forstå, hvilken formel der skal bruges og hvilke værdier der skal indsættes for beregne de følgende:
  • Procentvise afvigelse

    Forumindlæg
    Hej er det rigtigt den måde jeg har beregnet den procentvise afvigelse? 9,8919/9,82= 1,007321792 1,007321792-1= ...
  • effektive middeltryk og cylindertal

    Forumindlæg
    Der skal udvikles en ny motortype med S/D=5,5 og Cpmean=10m/s og nm= 65rev/min. Det forventes at pi=25,0bar og pfrik=1,0bar. Motorens specifikke forbrug forventes at være 150g/kWh ved brændværdi 42,7MJ/kg. b) Beregn det effektive middeltryk, mean effective pressure pe. Hvordan gør man det? d) H...
  • Opgaver om bølger

    Forumindlæg
    Hey Jeg har fået følgende opgave stillet: De følgende eksempler drejer sig alle om harmoniske bølger. Alle størrelser skal beregnes i SI-enheder. a. Lambda = 3,5 m, frekvens = 0,10 s-1 . Beregn V og T b. Lambda = 55 cm, frekvens = 2,4 min-1 . Beregn V og T c. Lambda = 0,33 m, T = 0,75 s. Ber...
  • vekselvirkningsenergi

    Forumindlæg
    Beregn vekselvirkningsenergien i et tæt (kontakt) natrium klor ion-par. hvordan gør jeg dette når jeg bl.a. har vdw radien for begge stoffer?
  • den lodrette hastighedskomposant

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man bilens lodrette hastighedskomposant Vy lige i øjeblikket før rampen rammes igen. Håber en kan give et hint
  • liter

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man hvor mange liter vand der hældes i dunken, når radius er 4 cm og højden er 18 cm. 1 liter = 1 dm³
  • parabel

    Forumindlæg
    En parabel P er givet ved funktionen y = x^2 - 4x Beregn koordinatsættet til parablens toppunkt. nogen der kan hjælpe?
  • Polynomier

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til følgende opgave: z^3+(4)^3 jeg skal beregne rødderne til polymiet, og rødderne skal angives på rektangulær form tak.
  • En låge

    Forumindlæg
    Har fået en opgave hvor du har givet en låge med tyngde G=500N. Jeg har tegnet en beregningmodel, nu er mit spørgsmål, hvordan beregner jeg de vandrette kræfter?
  • Hjælp til hvad SAK er, og hvad det betyder

    Forumindlæg
    Hej alle Er der nogen der kan hjælpe mig med hvad SAK er? Hvad det betyder? Hvorfor man bruger det? Hvordan man beregner det? Hvad SAK2 er? Hvordan det hænger sammen med varians? På forhånd mange tak :)