Søgning på: historie begreber. Resultater: 19221 til 19240 af 22480
-
Hvad skal DK leve af?
ForumindlægJeg starter her en debat om, hvad Danmark skal leve af i fremtiden. Det er et problem, politikerne har svært at forholde sig til, og derfor kunne det være interessant, at almindelige vælgere udpegede nogle områder, der skal berøres, hvis velfærdsstaten også skal bevares i vores børns tid - og ger... -
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ... -
Dansk afgangsprøve mundlig
ForumindlægHej. Jeg Har trukket romantikken, og kan ikke rigtig finde en tekst jeg syntes rigtig godt om, Har i nogle forslag? :) På forhånd tak ! -
Giv karakter på novelle
ForumindlægHejsa! Jeg har lige afleveret en stil til min dansklærer. Jeg skulle skrive en novelle om 'svage mennesker i samfundet' så derfor har jeg valgt at skrive en novelle om en narkoman. Håber du/I vil læse den igennem og sige hvad i synes om den og evt. fejl. Og giv en karakter efter 7-trins... -
Mælkesyre PH-værdi og mælkeallergi
ForumindlægSkader mælkesyre mine tænder? Jeg er 95 procent sikker på at jeg har mælkeallergi og desuden meget lav tolerance for lactose.. Jeg har prøvet at undgå mælk i min mad men det er svært.. Og jeg synes jeg kan mærke det tydeligt fordi jeg for ekstra slim i halsen som generer mine tænder.. Omvendt ha... -
Antal eksamener
ForumindlægHej alle sammen Jeg går i 3.g stx nu. Det er sådan at jeg har været til 1 eksamen i 1.g også har jeg valgt en ekstra A-niveaue fag(valgfag) som jeg afsluttede med 2 eksamener i 2.g + 1 engelsk eksamen, altså 3 eksamener i 2.g. Det vil sige jeg i alt ha... -
Fermats sidste sætning og Sophie germain
ForumindlægNogen som har skrevet om Fermats sidste sætning eller Sophie Germain (fransk matematiker)? er nemlig igang med min SRP opgave og kunne godt bruge lidt inspiration:) -
Oplysninger om sygdomme
ForumindlægJeg ønsker, at skaffe oplysningerom min familie. VIl vide følgende: dødsfald, alder, diagnoser osv. Hvordan skaffer jeg disse?. -
Jeres holdning til EU
Forumindlæghej :D jeg er igang med at lave et projekt om den europæiske union, og har brug for andres holdninger omkring EU. jeg håber på nogen gider bruge 5 min på følgende spørgsmål. Hvad er din holdning til EU som en slags Europas Forenede Stater? kom med Fordele/ulemper -
Gennemgå engelsk stil
ForumindlægHåber der er en der vil hjælpe mig, med at rette min engelsk stil. den er en halv side.. På forhånd tak Graffiti Writers Strike Again Every day for the last six years, has been a hell to live in for Casper. Every day at the school he became subjected to bullying, but one day at school a gang cal... -
Lille fysikspørgsmål
ForumindlægHvis et tog kører mod venstre med en hastighed på 70 km/t og en mand som står på toget skyder mod højre. Hvad sker der med kuglen idet den afskydes med 70 km/t? -
Romerrigets ekspansion
ForumindlægJeg mangler hjælp til at finde nogle gode kilder om Roms besættelse af England, da jeg snart skal igang med skriveprocessen, er der nogen der kan hjælpe mig lidt? Som eventuelt har skrevet om noget lignende? -
Hvis man skulle analysere denne billede, hvad kunne man sige om det?
Forumindlægher er der talt solensenergi . Skal man komme ind på fotosyntese og respiration, hvis man analysere dette billede ? -
SPANSK RETTELSE HASTER HJÆLP
ForumindlægHej søde mennesker. Jeg er lige blevet færdig med min spansk tekst om billedet "Una Familia", og skal aflevere det her i aften, men jeg fornemmer en masse fejl pga min trætte tilstand, og beder jer derfor om hjælp.. Her er teksten: "En la pintura hay cuadro personas y son ... -
Kildekritik
ForumindlægHej jeg skal snart til AT -eksamen Jeg fik ved af min lærer at man kan ikke udøve kildekritik på en artikel, hvorfor det? Kan artikler ikke betragtes som en kilde i historisk forstand. Til eksamen skal jeg fortælle om kildekritik, eller skal jeg gennemgår kildekritikken på kilde, altså skal jeg n... -
Besættelsestiden i Danmark
ForumindlægHej. Jeg trak som overskriften siger : Besættelsestiden i Danmark d. 29 august 1943. Mit problem er jeg ved ikke hvad jeg skal sådan præcis skal fortælle om :s Jeg kan heller ikk finde kilder :s skal man have kilder? og skal man inddrage de kilder man har læst på skolen? hvordan skal jeg frem... -
Gengivelse af synopsen
ForumindlægMå man godt til AT-eksamen gengive sin konklusion, som der står i synopsen? Hvor meget af det må man gengive igen? -
Hvorfor opfører vi os forskelligt ?
ForumindlægHjælp så er i søde (: -
hjælp til start på gym
Forumindlæghej. jeg skal starte på gym her efter sommerferien, det ville være dejligt hvis der var nogen der havde nogle gode råd til forberedelse? jeg starter på 1.E og det er kunstnerisk linje, med musik tak på forhånd karl -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak!
