Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19221 til 19240 af 48240
  • En sød sjæl som vil bruge et par minutter på at hjælpe mig i gang (kun igang)

    Forumindlæg
    Jeg har følgende opgaver, jeg slet ikke ved hvordan jeg skal gribe an. Opgaven lyder på: En fugl skider i lille Lines soppebasin i havet. Den afleverer ca. 3g fæces i badevandet. Det antages i denne opgave at 1g fæces indeholder 10^11 bakterier og at E. coli udføre 2 % af de tilstedeværende bak...
  • Tragt: Gør rede at tragents overflade kan beskrives ved

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med følgende opgave. Vi har en tragt som er sammensat af en åben cylinder og en kegle, der kan rumme 40 dm3. Se vedhæftede fil, for tegning af tragten. Jeg har bestemt cylinderens højde s, som funktion af r til: s=40/(π*r2)-2/3*r Jeg skal nu gøre rede for, at tragtens overflade...
  • brug for hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg er ved at løse en opgave, men jeg sidder lidt fast da det står at jeg skal husk bevarelseslovene og ved ikke helt hvordan jeg skal flette det ind i forhold til reaktionskemaet
  • definitionen af "litteratur"?

    Forumindlæg
    hvad er definitionen af "litteratur"?
  • opgaver.

    Forumindlæg
    kig på dokumentet
  • Udregning af tryk i Pa

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast i en fysik opgave. Den lyder: En person sidder på en stol. Person og stol vejer tilsammen 80kg. Hvert af stolens fire ben hviler på arealet 4,0cm2. Beregn trykket af stolens flade på underlaget. Jeg får givet formlen: Ft=m*g og p=F/A=Pa
  • Et til af de irriterende spørgsmål (HA. Almen på AU)

    Forumindlæg
    Hej - her kommer lige et til af de der irriterende spørgsmål om fremtidige kvotienter, men min nysgerrighed kunne simpelthen ikke dy sig.. Er der nogen som har noget historik på, hvordan adgangskvotienterne har set ud de seneste 3-4 år på HA. i Århus?? Og er der givetvis en, som tør vove pel...
  • bestem f'(4)

    Forumindlæg
    Bestem f*(4) Ved hjælp af grafen Takker for alt den hjælp i giver herinde !
  • kaffe

    Forumindlæg
    Jeg kan ikke helt finde ud af denne opgave. Det handler om kaffe og bæger. Ved ikke om at det er 2 ligninger med 2 ubekendte. Billedet vedhæfet
  • PH

    Forumindlæg
    .
  • Frekvens af fotoner. HJÆLP!!

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave som jeg er helt lost på. opgaven lyder således: Når hydrogen går fra en højere exciteret tilstand til grundtilstanden, er energien af den udsendte foton ΔE = 10,2 eV. Hvilken frekvens har den absorberede foton?
  • elektromagnetiske bølger

    Forumindlæg
    Sorter disse elektromagnetiske bølger efter energiniveau (fra højest til lavest) - mikrobølger - radiobølger - ultraviolet stråling - gammastråler - infrarød stråling - røntgenstråling er det ikke korrekt som jeg har lavet - ultraviolet stråling - mikrobølger - radiobølger - infrarø...
  • Nem ligning og nem funktion- som jeg gerne vil have hjælp med

    Forumindlæg
    Opgave 1 Løs ligningen 7x + 2 = 5x +10 . Opgave 2 En funktion f er givet ved f (x) = x2 + 5x +1. Bestem f (3) . På forhånd tak
  • hjælp til funktioner

    Forumindlæg
    hej kunne virkelig godt bruge hjælp til en opgave om funktioner i mattematik mig og en veninde sidder her og kan ikke rigtigt finde ud af b'eren i opgaven og ved heller ikke helt om a'eren er rigtigt og da aflevering er til imorgen håber vi virkelig at der er nogle som kan hjælpe :)
  • Jura

    Forumindlæg
    Hej alle, Hvilke andre steder end KU kan man læse Jura? og hvad er adgangskravet? mvh Mia
  • Eksponentialfunktion

    Forumindlæg
    Hello y = 4E+44e-0,048x Det er 4E+44 forstår jeg ikke særlig godt. Er der nogle der gider at hjælpe mig ? Det er en funktion som jeg har fået af Excel.
  • brintatom

    Forumindlæg
    Er i tvivl om hvordan denne opgave skal løses Den røde linje i hydrogens linjespektrum vist i figur 4.2 kaldes Ha og har bølgelængden 656 nm. a. Beregn frekvensen af Ha Er det f=lambda/c der skal anvendes her? b. Beregn fotonenergien af Ha. Er det Efoton=h*f c. Hvilken overgang i energinive...
  • varevogn

    Forumindlæg
    hej, er der nogen som kan hjælpe med opgaver?
  • liter benzin

    Forumindlæg
    hej jeg har bruge for hjælp til problemregning-2018-dk.pdf opgave 5.1 beregn hvor mange liter benzin nuka skal bruge på turen TAK https://www.dgh-odense.dk/media/2457/problemregning-2018-dk.pdf
  • Maling

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg har lavet opgave a og b, men jeg ved ikke helt med c'eren. Håber I kan hjælpe Takker på forhånd!

Søgninger relateret til kemi eksamen 2010