Søgning på: idræt b drejebog dans. Resultater: 19241 til 19260 af 89623
  • Normal stress

    Forumindlæg
    Jeg har svært ved at løse denne opgave. Jeg har løst del a, men del b og c er svært at overskue. Jeg ved at jeg skal bruge denne formel: σBc = N/A = Men hvad skal jeg indsætte er lidt forvirret.
  • Orbitaler?????????

    Forumindlæg
    I 5. skal optræder for første gang g-orbitaler a) hvor mange er der af dem? b) Hvilket nummer har det første grundstof, hvor der er elektroner i en g-orbital i grundtilstanden.. nogle der kan hjælpe ? en forklaring må gerne med følge:D
  • Omskrive forskrift - hjælp !

    Forumindlæg
    Hej, hvordan omskriver man forskriften: f(x)=2,101·1,137x til en forskrift af typen f(x)=b·ek x Jeg ved vi skal bruge inverfunktionen ln, men lige præcis hvordan, ved jeg ikke?
  • korrekt regnet?

    Forumindlæg
    Har en opgave, som jeg gerne vil have "bekræftet". Jeg er ikke sikker på jeg har trykket rigtigt på min grafregner, og vil gerne have nogle af jer til at bekræfte mit facit. a)-16,2532 b) 7,8839
  • Vinkel mellem tangenter

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder med en matematik aflevering og er stødt på et lille problem.. Opgaven(PDF): http://www.vtg.dk/fag/2b/matematik/Projekter/Mat-B_IT-2005(K5)/opgave-a-opgave.pdf Det er opgave 2e det drejer sig om.. På forhånd tak..
  • Beregning af vektorers længde

    Forumindlæg
    Hej jeg har et problem med en opgave i en matematikaflevering. Spørgsmålet lyder således: Der er givet to vektorer a=(-2,3) og b=(3,-1) Udregn længden af vektoren -3(-a+2b). Håber der er nogle som kan hjælpe?
  • ligninger med 2 ubekendt

    Forumindlæg
    Hej hvordan beregner jeg disse to ligninger - jeg er helt tabt a) 3x - 4y =5 v x - 2y = 3 b) 4x + y = 6 v 12x - 5y = 2
  • Toppunkt

    Forumindlæg
    Hej nogen der kan hjælpe mig med denne opg: Beregn koordinatsættet til toppunktet for parablen med ligningen: y= 1/3x^2 + 2x + 3 Skal jeg så bare bruge formlem ( -b/2a , -d/4a ) ( d = b^2-4ac) ?
  • Elekticitet

    Forumindlæg
    a. Der passere en ladning på 29 C gennem et tværsnit af ledningen på 45 s. Bergen strømmen I. b. strømmen igennem en anden ledning er I = 0,45 A. beregn størrelsen af den ladning Q, der passerer et tværsnit af ledningen på 4,5 min
  • mekanik

    Forumindlæg
    En 400g kugle falder fra rundetårn (52m). Der ses bort fra luftmodstanden. a) Hvad er faldtiden? b) hvor stor er slutfarten? c) hvor mange procent af energien er tabt når kuglen rammer jorden? Nogle der kan hjælpe???? på forhånd tak :)
  • redegør for reaktionsmekanismen

    Forumindlæg
    Hvis man blander 2-methyl-2-propanol med koncentreret saltsyre, dannes der 2-chlor-2-methylpropan. a) Skriv reaktionsskemaet for totalreaktionen. (CH3)3COH + HCl ? (CH3)3CCl + H2O b) Redegør for reaktionsmekanismen. er der nogen der kan hjælpe mig med denne redegørsel? Mange tak på for...
  • SSO

    Forumindlæg
    SSO skal da skrives i et A eller B niveau fag ikke? efter de nye regler må man godt koble SSO mellem 2 fag.. må jeg tage DK og Billedekunst fx?
  • Modellering

    Forumindlæg
    Hej. Håber der er nogen der kan hjælpe mig med denne opgave: En kasse med kvadratisk bund med sidelængen x, målt i cm, og højden h, målt i cm, er lavet af et materiale A til siderne og et materiale B til låg og bund. Prisen for materiale A er 2kr. pr. cm2, og prisen for materiale B er 3kr. pr. ...
  • Vinkelhalveringslinje

    Forumindlæg
    Hej .. Jeg kan ikke rigtig finde du af denne opgave i matematik? I en trekant ABC er vinkel C ret. Envidere er siden b=3 og og vinkelhalveringslinjen VA= 4. Bestem de ukendte sider og vinkleri trekanten ABC?
  • diskriminaten

    Forumindlæg
    Heej (: Er der nogen som kan hjælpe? Har denne her funktion y=-0,25*x^2-3x og jeg skal finde tppunktet og dens rødder.. d=b^2-4ac hvad er d? For når man finder d må den ikke være et negativt tal når man skal regne rødderne ud i kvartdrat roden.. På forhånd tak!!
  • haster!

    Forumindlæg
    nogen som kan hjælpe ? Lys fra en bestemt overgang i hydrogen afbøjes 16.95° (1.orden) af et gitter med 600 linier pr. mm. a. Beregn lysets bølgelængde. b. Beregn lysets fotonenergi i Joule og i eV. på forhånd tak ;)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej har brug for lidt hjælp Skal forkorte et udtryk som hedder (4a^2+b^2-4ab)/(4a^2-b^2) har prøvet og faktorisere så der står (2a-b)^2/(4a^2-b^2) hjælper bare ikke så meget håber på hjælp ?
  • Andengradspolynomier

    Forumindlæg
    Jeg skal afgøre om diskriminanten er negativ eller positiv for tre polynomier. Det eneste jeg ved, er fortegnet for a. Jeg ved godt at d = b^2-4ac, men kan ikk regne ud, hvordan jeg kan afgøre fortegnet for d ud fra dettte?
  • Kemi Lektiehjælp?

    Forumindlæg
    Hej,Jeg søger en der kan hjælpe/undervise mig lidt i kemi B niveau. Jeg har bruge for en som kan undervise mig en eller to gange om ugen. Lønnen kan vi snakke nærmere om?. Du skal selvfølgelig være en der er god til at lære fra sig evt. har prøvet det før. Håber hører fra dig?
  • Isoton

    Forumindlæg
    hvilken af følgende opløsninger er ikke isoton af de 4 valgmuligheder og hvorfor? A) 0,90 NaCI B) 9 g/L NaCL C) 0,30 osmol/L NaCI D) 0,15 M NaCI