Søgning på: historie begreber. Resultater: 19281 til 19300 af 22480
-
Romantik og romantisme
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe med at komme med en god forklaring på hvad der er af forskelle/ligheder mellem romantikken og romantismen? På forhånd tak - Nicolai -
Homeriske stiltræk? - odysseen
ForumindlægHVAD ER HOMERISKE STILTRÆK ? når man læser odysseen? -
Anbefal nogle gode danske/engelske bøger
Forumindlægheeeeej ! Er der nogle der kan anbefale nogle gode fritidsbøger? Genre betyder ikke så meget. I må også gerne anbefale nogle engelske der vil være god at læse for en der ikke er særlig god til engelsk. -
Kan jeg føle mig(helt)sikker?
ForumindlægJeg søger ind på Antropologi-studiet på KU. Mine sidste eksamener forløb noget bedre end jeg havde forventet og mit snit ender på 10.7 og med bonus ender jeg på 11.5. Snittet var sidste år på 10.6? Jeg ville umiddelbart gå ud fra, at jeg med al sandsynlighed kommer ind. Havde egentlig tænkt mig a... -
Hvilken linje?
ForumindlægHejsa. Oprettede en anden tråd, fordi jeg var blevet rådgivet til at komme udenom fysik/kemi. Det kan jeg så høre på jer, at det er en dårlig idé, og at jeg helst skal have det på gymnasium :) Så derfor. Hvilken studielinje/retning skal jeg tage? Skal jeg tage noget samfundsvidenskabelig, eller ... -
International linje stx
ForumindlægHej :) Jeg overvejer lidt at skifte studieretning sådan så jeg kommer ind i den klasse som har valgt Samf-sprolig studieretning ( International klasse) Nu når det er en international klasse , rejser man meget rundt :) Jeg vil lige spørger om man har de samme muligheder som alle de andre klasser... -
Imperfektum eller Præteritum?
ForumindlægHej Spansk-professorer! (I hope you are out there!) Jeg har et spørgsmål omkring præteritum overfor imperfektum i en opgave jeg skal skrive, som første aflevering til vores nye lærer i år (3.g). Vi er bedt om at fortælle om vores ferie og hvad vi har lavet i den. Det er så her jeg tænker at ... -
hjæææælp
Forumindlæghvad kunne være en god idé at fortælle til en fremlæggelse, når ens produkt er en avis -
SRP hjælp
ForumindlægHej. Jeg sidder med min SRP med 2 af fagene Engelsk og Samfundsfag. Jeg skal redegøre for den amerikanske drøm relateres til afro-amerikanerne, som jeg har svært ved nogle som kan hjælpe? I analyse delen har jeg valgt at analyser 3 taler: - Malcolm X - The Ballot or the Bullet - Martin Lu... -
hvordan kan jeg forbedre mit gennemsnit?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og vil gerne læse antropologi på Københavns Universitet. Jeg ved at optagelseskrav for kvote 1 er 10,6 hvilket er lidt højt i forhold til det gennemsnit jeg ved, at jeg kan få. Hvis jeg virkelig knokler kan jeg nok godt få et gennemsnit på 9 (da jeg allerede har to 4-taller ... -
3 pers. vs. alvidende fortæller!
ForumindlægNu er jeg forvirret! Er 3 personsfortæller og alvidende fortæller det samme? Nogen siger det ikke er, og andre siger det er......! Tpf :-) -
Jeg vil tage STX, og vil være ingeniør. Er det det rigtige valg?
ForumindlægJeg har tænkt mig, at uddanne mig som ingeniør, og vil tage den naturvidenskabelige linje i STX. Ville så bare lige hører om det var en god eller en dårlig idé. -
Novelle vs. roman?
ForumindlægHej, Jeg sidder og svarer på nogle spørgsmål til forskellige uddrag af tekster. Dog er jeg nået til den ene her, som jeg er i tvivl om den er et uddrag af en novelle eller roman. Hvordan kan man ud fra et lille uddrag finde frem til svaret?:) Pft! -
Aktiorn mod de danske jøder 1943
ForumindlægHej, ;D Jeg sidder og skriver SSO men er desværre gået lidt istå. så ville høre om der nogen som ved lidt om emnet kan hjælpe mig? Jeg skal finde motiver til hvorfor så mange dansker vælger at redde de mange jøder. har snakket lidt om pengene. men er nu gået kold i flere motiver. den skal af... -
Analytical essay
ForumindlægHej Er der nogle der kan forklare mig hvordan man skriver et ''analytical essay''? Jeg forstår nemlig ikke helt det med personanalyse osv. -
Novelle og essay?
ForumindlægHej, Er der nogen der ved hvad forskellen på en novelle og et essay er?.. please.. ville være en stor hjælp:-) -
argumentation
Forumindlægfind eksempler på tilstræbt på: logisk argumentation absolut argumentation analogisk argumentation usaglige argumenter. Håber der er nogle der kan hjælpe. -
Hjælp til lidt spansk
ForumindlægEn venlig sjæl der har tid til at kigge på min opgave og finde fejl? :) Det ville være en stor hjælp, tak på forhånd. -
Modstand + målinger i kredsløb
ForumindlægHey, Jeg får følgende målinger med ståltråd på 1 m i et kredsløb, hvor jeg skal prøve at måle modstanden: 0,931 Ω og 5,05 v og 9,44 A. Bruger jeg formlen, er der noget som ikke stemmer. 5,05 v / 9,44 A = 0,535 Ω Hvordan kan der være så stor en forskel? Jeg mistænker at multimet... -
Tysk Skriftlig Eksame
ForumindlægJeg har trukket skriftlig tysk til eksamen om 2 uger, og jeg vil gerne have nogle tips til at kunne hjælpe mig. Hvad er nogle gode huskeregler/hjælpe regler man kan huske for eksamen? tusinde tak.
