Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19361 til 19380 af 36005
  • Bestem i hvilket årstal de to befolkninger er lige store.

    Forumindlæg
    I 2003 var befolkningstallet i USA 296 mio. og befolkningstallet i Indonesien 220 mio. Vækstraterne er 1,1% pr år for USA og 1,8 % pr. år for Indonesien. Hvis denne udvikling fortsætter i fremtiden vil det betyde, at de to landes befolkninger udvikler sig efter funktionerne: USA: f(x)=296x1,01...
  • Væksthastighed

    Forumindlæg
    Nogle der ved hvad momentan væksthastighed er ?På forhånd tak !
  • løs ligning med e og ln

    Forumindlæg
    hey folkens\njeg har svært ved at læse denne ligning:\n\n(e^(2x)-7))*ln(2x)=0\n\nKan i hjælpe mig i gang?
  • Hvad er ledvæske?

    Forumindlæg
    Som sagt; Hvad er ledvæske? Hvad gør ledvæske? Hvorfor er det vigtigt at ledene bliver indsmuret med ledvæske? TAK PÅ FORHÅND :)
  • Hjælp mig...

    Forumindlæg
    De 4 måneder, hvor det regner mest, er regntiden. hvor mange procent af den årlige regnmængde falder i regntiden??? Kan i ikke hjælpe jeg forstår det ikke :(
  • sygeeksamen 05 i dansk

    Forumindlæg
    hey allesammen.. jeg vil høre om der er nogen der evt har nogle stile fra sygeeksamen 05 i dansk for det almene gymnasium, som man kunne lade sig inspirere lidt af her forud for terminsprøverne, hvis opgavesæt sædvanligvis plejer at være de samme som de forgående sygeeksamener..ku bare være super...
  • Udgående gruppe og..

    Forumindlæg
    Hej Hvordan kan man se hvad der er en udgående gruppe og hvad der er necleofile reagenser? og hvad er forskellen på necleofile reagenser og elektrofilt reagenser?
  • hvad menes der med denne..

    Forumindlæg
    Hej. er igang med at lave historie-opg.(2.g) om det osmanniske rige..Jeg stødte på dette afsnit, som jeg ikke helt forstod hvad der menes:"Til de nævnte problemer skal lægges kæmpeudgifterne til meget langvarige krige mod Østrig og Persien. Et gennemprøvet middel var devaluering af sølvindho...
  • Komparartive fordele.

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en srp, og blevet stilt et vanskeligt spørgsmål. Kinas og USAS komparative fordele overfor hinanden! :-)) Hvad kan der siges om det? På forhånd tak.
  • Gauss metoden

    Forumindlæg
    Jeg står i lidt af et problem... fordi jeg skriver DSSO i Matematik og har bevæget mig ind på Gauss-metoden..jeg synes jeg blir ved med at prøve - men det går aldrig op.. kan jeg få hjælp til løsning og forklaring af denne opgave??Jeg ved at skæringspunktet er (1,2,3)x + y - z = 0x + 2y + z = 82x...
  • plan og linje

    Forumindlæg
    I et koordinatsystem i rummet har en plan a ligningen 3x + 4y + 6z = 12 og en linje l har parameterfremstillingen (x,y,z) = (2,0,1) + t(6,3,-5) Gør rede for, at l ligger i a. Håber virkelig at der er en der kan hjælpe!!
  • Ekstremumssteder og -værdier

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan fortælle mig hvad Ekstremumsteder og værdier betyder og hvad det går ud på? sidder med en aflevering og ved intet om det.
  • ECTS-point?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og læser nogle artikler på ug.dk og falder over ordet "ECTS-point".Kan nogen forklare, hvordan opbygningen er mht. ECTS-point?
  • Alkohol i 2,4-dinitrophenylhydrazin

    Forumindlæg
    Hej.Hvad er det der gør at hvis en alkohol er blevet oxideret med Beckmanns blanding, så vil der dannes krystallisation i 2,4-dinitrophenylhydrazin??
  • f'(x)

    Forumindlæg
    Hej Er f '(x) der hvor en graf ændre retning?? :-)
  • MatB turbokursus?

    Forumindlæg
    Hej Alle, Jeg overvejer at tage et af disse turbo genopfriskningskursus i MatB i det nye år. Derfor vil jeg gerne vide følgende: Er der nogen her som tidligere har taget sådan et kursus? Og har en oversigt over hvad det typisk indeholder af emner? For jeg ved at der er nogle emner man springer...
  • fortolkning af f'(27)

    Forumindlæg
    Hej. Min oprindelige funktion er 8.92*(t-20)1,1,t≥20 Jeg har fundet f'(27) og det giver 11,919 Hvad kan jeg fortolke på bagrund af det beregne tal af f'(27)? På forhånd tak!
  • generelt for parabler

    Forumindlæg
    Hejsa.Da jeg snart skal til terminsprøve ville jeg høre om, der er nogen der har en generel metode til at gribe en opgave, hvor man skal finde parablens ligning an?Håber nogen vil hjælpe :)
  • Lommeregner hjælp..

    Forumindlæg
    Er ved at lave en opgave. Det er om ligefrem proportionalitet.. nå men skal til at taste a=5-5 √(3 /7) ind i lommeregneren.. Men jeg kan ikke finde ud af det :s
  • Bevis for brøkregnereglen

    Forumindlæg
    Jeg skal bevise (F(x)/g(x)=f'( x)*g( x)'f(x)* g' (x)/(g(x))^2 og jeg skal først vise at( 1/(g(x))' =f(x)1/(g(x) ^g' (x)