Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19401 til 19420 af 23723
-
Synopsis - AT
ForumindlægHej, Jeg skal til årsprøve i min AT synopsis imorgen - og tænkte om der skulle være nogen der vil kigge på mit "talepapir" og sige om der mangler noget eller bare give generel konstruktiv kritik :) Jeg har skrevet om Vietnamkrigen (fag: Naturgeografi og Engelsk) Vi har ikke fået den s... -
La Petite Tonkinoise fra Les Terres Rouges
ForumindlægHej... Jeg ska op i La Petite Tonkinoise imorn i fransk, og skal fortælle om den på fransk, men har kun fattet den som helhed. er der nogen der har haft om den i skolen, eller kan fotælle mig hvad den handler om? -
Diganalyse
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig med hver vers handler om. Jeg prøver at komme frem til digtets tema. Jeg vedhæfter digtet som et word dokument. TAK -
Igang med dagbog, men forstår ikke opgaven :/
ForumindlægHej, er der en rar sjæl derude, som evt lige kunne fortælle mig, hvad opgaven mener, opgaven lyder; En dagbog handler om flere handlinger og refliktioner, hvad betyder det, har slået op flere steder, man kan bare ikke finde det Håber der er en, som kan fortælle mig det Mvh -
Hvilket stof er der tale om
ForumindlægJeg sidder her med en kemiopgave som jeg simpelthen er gået kold i. Har tidligere fået hjælp til opgave a med b'eren driller desværre også Et pulver vides at være enten FeCl2*2H2O eller FeCl2*4H2O. Pulveret vejes, hvorefter krystalvandet forsigtigt uddrives. Efter at krystalvandet er fjernet... -
2.g opgave
Forumindlæg2.g opgaven skal skrives i enten dansk eller historie, men hvordan tæller denne opgave i det store hele? Vil den fremstå som en inviduel karakter som den tidligere 3.g opgave, eller vil den "bare" have en effekt på årskarakteren i det pågældende fag? 2. spørgsmål: Skal man bare skrive... -
Tysk - bare lidt hjælp
ForumindlægHey allesammen i øjeblikket styrer jeg får vildt i tysk timerne men, jeg har følelsen af at jeg er lidt bagud i det grammmatiske, og vil ikke have tysk læreren stirrer ned på mig, nu hvor det bare køre så godt for mig... her er en opgave vi har fået for... jeg har self. prøvet mit bedste... ... -
Windows 10, dos-programmer
ForumindlægJeg har googlet, søgt og har spurgt fagfolk, men har ikke kunnet få et klart svar på: Kan Windows 10 afvikle dos-programmer ( *.exe ) som fx Windows 98 kan, uden at dette skal foregå i en "Dos-box" eller lignende emulerende miljø ? -
Monotoniforhold og koordinatsæt
ForumindlægHar brug for hjælp til følgende opgave. Om en differentiabel funktion f oplyses at f´(x)=(x+3)(x+1)^2(x-1). a) Bestem monotoniforholdene for f. En anden funktion g er bestemt ved g(x)=3x-e^x Grafen for g har en tangent, der er parallel med tangenten til grafen for f i punktet P(-2,f(-2)). ... -
Er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå denne sang
Forumindlæghttps://www.gugalyrics.com/lyrics-771058/klondyke-blind-passager.html. Det er 3 strofer i sangen, og strofe 4 er bare gentagelsen af omkvædet. Hvis der er en som kan sætte nogle ord på hver strofe. Jeg har selv prøvet mig lidt frem, og vil gerne se om jeg overhovedet har forstået sangen. Jeg... -
Potentiel energi
ForumindlægHvis så jeg skal beregne rotationsenergien? - dvs. E.rot:1/2*I*W^2. Hvordan ændrer jeg så den potentielle energi til rotationsenergi? E.pot til E.rot. Grunden til at jeg spørge om det sikkert mærkeligt spørgsmål, er fordi jeg for at finde vinkelhastigheden, skal bruge E.rot. https://www.stud... -
Fif & råd..
ForumindlægDet er sådan, at jeg på fredag skal op til skriftlig dansk terminsprøve. Det er denne dag, der skal afgøre min endelig karakter, altså min skriftlige dansk stil. Jeg tænkte på om i har nogle gode råd, til hvad jeg kan vælge imellem de 6 emner eller hvad man kan kalde dem. Der er tit noget med,... -
Haster -hjælp til samfundsfag ..
ForumindlægHejj alle på studi.. - jeg skal op i en "prøve" næste uge i samfundsfag, og ville hører om nogle kort kunne fortælle mig hvad ideoligere er, har læst meget i min bog, men det er meget svært at forstå.. - og hvad er den der dronnings"runde" man siger? - og hvad er en VK og VRK... -
Eksamensprojekt. (FSA)
ForumindlægHello everybody Har brug for alles hjælp :P. Jeg sidder i den uheldige situation, hvor det ser ud til, at jeg skal være alene til mit eksamensprojekt. Så jeg har to spørgsmål. Er der nogle af Jer, der har opnået et 11-tal alene, altså til et eksamensprojekt? Hvis ja, hvordan og hvorledes? Mit a... -
Flodkultur - hvad er det?
ForumindlægHej Er der ikke en eller anden som kan fortælle mig hvad definitionen er på en flodkultur eller et flodrige? Gerne et link eller henvisning til en bog, vil gøre mig rigtig glad. -
Offentliggørelse af eksamensspørgsmål
ForumindlægHej alle. Hvorfor er det at man i nogle fag får eksamensspørgsmålene at vide ca. en uge før eksamen? (Vuc, hf, enkeltfag) Kunne man så ikke i teorien lade være med at gå til undervisning og blot læse op på det hele den uge man har? Ja ja, ved godt at det ikke er praktisk og man sikkert he... -
SIR-model
ForumindlægHej. I mit studieretningsprojekt skriver jeg om influenza A(H1N1) og epidemimodeller. Inden for matematikken skal jeg bl.a. opstille de relevante differentialligninger og løse dem numerisk. Da man med sådanne differentialligninger ikke kan løse dem analytisk, kan man vha. et computerprogram fx. m... -
Henførende stedord på tysk (som)
ForumindlægHej Jeg har et problem med som på tysk. Når jeg slår ordet op i en ordbpg, står der: der,die og das. Jeg ved simpelthen ikke hvorfor en, jeg skal vælge. Jeg syntes heller ikke det giver mening i forhold til de sætninger jeg vil skrive, da jeg går ud fra, at systemet er det samme som den best... -
Hvor langt er i med jeres SRP
ForumindlægHvor lang er du nået med din SRP, hvor mange sider har du skrevet. og hvornår vi fik du din problemformulering Jeg fik min i torsdags og har kun skrevet 2 sider Hvad med jer..? -
Hjælp til små sætninger
ForumindlægHej er der en der gider se min lille afl. igennem :) her er først den danske og bagefter den tysk oversatte :) Dansk: Marianne befinder sig nu i et nyt fængsel, hvor sikkerhedsforanstaltningerne er meget strenge. F.eks. kan søstrene nu kun tale gennem en glasrude; Marianne har affundet sig med...
