Søgning på: analyse af reklamefilm. Resultater: 19421 til 19440 af 23690
-
De sidste tvivlsspørgsmål inden den mundtlige eksamen
ForumindlægJa, jeg skal op på mandag og føler mig nu forholdvis klar og rolig ved situationen. Jeg har dog lige nogle få spørgsmål tilbage, som jeg håber nogle har tid til at læse og hjælpe med:) 1. Behøver jeg redegøre for hele min problemformulering? Jeg har et overordnet spørgsmål og 7 underspørgsmål,... -
Fiktion elller?
ForumindlægEr en selvbiografi egentlig fiction eller non-fiction? Selvbiografien tager udgangspunkt i forfatterens væsentligste oplevelser gennem livet. Alt det historiske er korrekt. -
AT emne til Dansk og samf - hjælp
ForumindlægHej, er der nogen der har nogen ideer til, hvilket emne jeg kan skrive om i min AT opgave? - Jeg er helt lost og ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om.:/ Begge fag er a-niveau. Tak på forhånd! -
Hvordan er det gået?
ForumindlægHej alle i skønne 3.g'ere. Nu har størstedelen vist været oppe til AT efterhånden, og jeg er da lidt nygerrig efter hvordan det er gået. Hvad har i fået? Forløb eksamen som forventet? Har i overhovedet fået noget ud af faget AT? Skal personligt først op på i morgen, og er lidt bange. AT er f... -
Den politiske linje
ForumindlægNormalt opstiller vi den politiske linje, som en lige streg hvor partierne bliver sat på, som fx. Enhedslisten - SF - Soc.Dem - Rad.V - Ny Al. - Venstre - Konservativ - DF Hvis man opstiller den som foroven, så kan man vel egentlig sige, at det også kan være en cirkel? Altså at man forbinder D... -
Korrektur af oversættelse
ForumindlægHej alle! Jeg har forsøgt at oversætte følgende stykke: Filmen foregår i Ruhområdet i Vesttyskland i 1954. Hovedpersonen er Matthias, som er 11 år gammel, da filmen starter. Kammeraterne interesserer sig for fodbold, og en hvid due kommer med resultatet. Den hvide due symboliserer... -
Mundtlig eksamen - Scor 12 ;)
ForumindlægHey alle!! Nu er det ikke fordi jeg forventer at kunne få 12 til min engelsk eksamen på A-niveau. Men tænkte dette indlæg kunne bruges til at hjælpe hinanden lidt med nogle gode vendinger, ord og andre fifs så censor falder ned af stolen ;) Jeg kunne godt tænkte mig at høre, hvordan i indlede... -
Høje-venstre-skala for gammel
ForumindlægDen gamle højre-venstre-skala fungerer ikke rigtig. Jeg har derfor selv opfundet en bedre model til at beskrive, hvor partier ligger henne. http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=13185 Hvad mener I? Synes I også, at den gamle skala er uhåndterbar og alt for primitiv? -
Dårligt til dansk .. ævævæv
Forumindlæg(stavefejlen er med vilje i overskriften xD) Ja, er ikke meget for at indrømme det, men jeg altså dårlig til faget dansk. Det er primært formuleringer, disponeringen, ordforåd, lidt gramatik og sådan. Stort set næsten alt. Men hvad kan jeg gøre? Min dansklærer siger jo bare arbejd med din disp... -
Dårlig, til, at, sætte, komma
ForumindlægJeg starter på hf til august, og i den forbindelse er jeg lidt bekymret for min kommasætning. I folkeskolen gad jeg ikke rigtig lære de grundliggende regler for kommasætning, så jeg kørte mit eget kommasætningssystem. Jeg er derfor gået i gang med at øve mig, og har i den forbindelse gennemgået ... -
Fortællertype i Herman Bangs novelle Irene Holm
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at kigge på fortællertypen i Herman Bangs novelle Irene Holm. Jeg har dog svært ved at finde ud af, om der er tale om en personbunden eller alvidende fortæller. Jeg har undersøgt sagen på nettet, hvoraf jeg kan forstå, at der er tale om en alvidende fortæller. Mit... -
Mit hjertes indvandrer
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante tanker om Benny Andersens digt: "Mit hjertes indvandrer". Hvis der er ville jeg meget gerne have nogle input's...! Jeg skal aflevere i morgen.. -
Gammels dansk ordbog
ForumindlægFindes der en ordbog, som kan oversætte gamle danske ord, til nudanske ord ? -
genetik
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave? -
Er 16 år, søger job, HJÆLP
ForumindlægHvilke jobmuligheder har jeg ? Nogle der kan give mig gode råd om hvilke jobs der er til en 16-årig :D -
Guds eksistens? - Akut hjælp bedes!
ForumindlægJeg skal gå ud fra den betragtning, at jeg er en teologiprofessor og på baggrund af denne tankegang holde en tale, hvori jeg argumentere for guds eksistens. Og jeg SKAL gå ud fra den antagelse, at gud EKSISTERE. Men hvordan gøre jeg lige det? Hvordan kan jeg argumentere for guds eksistens? Jeg fi... -
synopsis
Forumindlæghej. Jeg er ny her inde, og har desperat brug for hjælp. Jeg er gået helt kold i min synopsis. Har valgt emnet en rejse til disneyland i paris. så som hvad det koster, sammenligning af priser i forhold til 1 voksen plus 1 barn på 5 år og 2 voksne og 1 barn på 5, observationer af hvem der rejse... -
Anvendt og teoretisk matematik?
ForumindlægHej Jeg kan godt se ideen i anvendt matematik, hvor man bruger matematikken til at beregne på størrelser, løse problemer eller lign. Men hvad er teoretisk matematik for noget, og hvad er ideen bag det? På forhånd tak -
Hjælp - AT i dansk og biologi om genteknologi
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT eksamen her på fredag, og sidder fast med hensyn til dansk-delen. Derfor ville jeg spørge om der måske var nogen, der har haft AT i dansk før som kunne hjælpe eller nogen der har læst romanen Genspejlet af Svend Åge Madsen. Eller bare nogen der har forstand på AT (jeg... -
Polynomier
ForumindlægKan I hjælpe mig med at løse polynomier på mapple?? Jeg har førsøgt, men uden hjælp (ved hæftet). Det jeg har gjordt er at pstiller 5 ligninger med 5 ubekendte ved hjælp af x- og y-værdierne fra punkterne. Mine punkter var: (0,7) , (5,11) , (10,9) , (15,5) , (20, 6,7). Mine ligninger ufr...
