Søgning på: kemi eksamen 2010 stx a. Resultater: 19421 til 19440 af 176544
-
Opgave 2.025 (1-årigt forløb til a-niveau)
ForumindlægI planen er givet et kordinatsystem med begyndelsespunkt i O. Et punkt P(x,y) bevæger sig i planen, således at det til tidspunktet t gælder, at x=t^3-12t y=t^2+2t (t er element i R) 1. Beregn koordinatsættet til hvert af banekurvens skæringspunkter med koordinatsystemets akser. P... -
Eng A, gym 1.år. venlig sjæl? :)
ForumindlægHejsa. Jeg har en lille engelsk stil, som jeg gerne vil have rettet hvis der er en venlig sjæl herinde? :) Skriv jeres mail, så sender jeg den. Den er på under en side. :) Tak på forhånd.. - Virkelig ingen? -
Funktioner og vækst: Bestemmelse af konstanterne a og b - Hvordan mon?
ForumindlægEr der mon en der kan være mig behjælpelig i at løse opgaven her? Er der også en, der kan redegøre for, hvorfor man skal gøre som man nu skal gøre??? Tak! -
Matematik funktioner hvilken er A,B,C
ForumindlægEn som kan hjælpe med vedhæftet Den eneste som jeg lige kan se udmidelbart er den grønne som har skæringspunktet 3 og er derfor grøn De andre 2 er lidt risky -
Hvor sent må lærer ændre eksamens-spørgsmål?
ForumindlægHej. Jeg går på e-learning Matematik C HF, og skal til mundtlig eksamen 2. Januar. Min lærer lagde for en del tid siden spørgsmålene ud til os, og dem har jeg selvfølgelig forberedt mig på. Nu har han i dag lagt "justerede" spørgsmål op til os, og det er disse man trækker i stedet for ... -
grafer, A og B, f og f'?whaaat ?
ForumindlægHej alle. Jeg er 'stuck' med en opgave som burde være så simpel som en opgave kan være. Men kan bare ikke argumentere eller se for den sags skyld hvad der er hvad. Så hvis i ville fortælle mig hvordan man kan finde ud af hvad der er hvad ville jeg være taknemmelig. -
Find egenværdier og tilhørende egenvektorer til matricen A:
ForumindlægNogen der kan give mig resultatet så jeg ved hvad jeg skal gå efter? :) -
Hvordan løser jeg, a, b, c og d? Parabel
Forumindlægopgave er vedhæftet. -
Bestem projektionen af punktet A(7,20)på linjen l
ForumindlægNogle som kan hjælpe med denne opgave? Min bog oplyser ikke en god metode. Har allerede fundet parameterfrestillingen og dens x og y - koordinater, men ved ikke om dette er brug bart:) En linje gå gennem punktet P(2,5) og har (Vektor)n=[-1, 3] som normal vektor. a) Bestem projektionen af punkt... -
SRO Kemi B Hvilke emner er relevant at skrive om?
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en SRO på KEMI B og FYSIK B Jeg er virkelig dårlig til kemi og kunne godt tænke mig at få en smule hjælp med hvad der kunne være relevant at tage med. Jeg har vedhæftet en fil med de emner han har forslået. Det skal fylde ca. 3 sider. Her er Opgaveformulering: Formålet med ... -
SOP i Matematik A og Programmering C Ideer?
ForumindlægHej. Jeg går med tanken om at skrive SOP i Matematik A og Programmering C. Da jeg er interesseret i programmering og IT generalt. Er der nogen der har forslag til/eksempler på emner der kunne være interessante at behandle? Hvilke metoder og empri er der i et fag som Programmering C? -
Facit til Mat A - Højere Handelseksamen 2006?
ForumindlægHej, Er der nogen der har facit til dette eksamenssæt fra 2006? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF06/Eksamen/Opgaver/060616_type2opgave_hhx_05A2U_matA.ashx Ville være meget taknemlig for resultaterne, da jeg gerne vil øve mig på dette sæt. Jeg skal op i Mat A skr. på tirsdag - også høj... -
Kan man godt bare tage sin mundlige eksamen om igen?
ForumindlægJeg ved sikkert godt allerede hvad svaret er, suk, men jeg vil bare være helt sikker.. Jeg var oppe i geografi, hvor jeg fik et pænt 7, som jeg er glad for efter hvordan jeg selv syntes det gik. Jeg gik helt i stå i de 3 første spørgsmål der handlede om vejret, som helt sikkert træk min kara... -
SRP DILEMMA - MAT A OG SAMF B
ForumindlægHej studieportalen Er i den uheldige situation at jeg er kommet til at vælge en kombination (MAT A, SAMF B), som ikke ligefrem er oplagt for SRP og da dette ikke er muligt at ændre nu, vil jeg høre om der er nogen, der har en idé til hvilke emner man kan skrive i - og om nogle af jer har (evt. g... -
Dansk mundtligt eksamen i 9. - skal jeg nævne hovedestrømningen?
ForumindlægHej Mit fordybelsesområde er Danmark i billeder Jeg har maleriet Udslidt Er det nødvendigt, at jeg nævner, at maleriet er fra det moderne gennembrud??? -
Ved lærerne på forhånd om man skal op til eksamen i deres fag
Forumindlæg. -
Hvad bliver pH?
ForumindlægJeg er i gang med at læse til eksamen hence mine mange kemi-relaterede spørgsmål, jeg har fået stillet ... Jeg tror, at jeg ikke er så stærk i kemi, fordi jeg ikke kan se det for mig! Ligesom dette spørgsmål. Jeg har ingen ide om, hvordan jeg skal svare på den. Jeg ved, at jeg skal finde pH, ja ... -
Tagentsligning til f(x)= 2x^2; a=2
ForumindlægHvordan skal opgaven løses ud frade oplysninger? -
Hvad er koefficienterne a, b og c for hvert af de to andengradspolynomier?
ForumindlægJeg forstår ik helt hvad det er jeg skal gøre her? Der står 'hva er koefficienterne a, b og c for hvert af de to andengradspolynomier?' F(x)= -3x^2+x-4 G(x)= -x^2+6 -
Beregn a) Den morlære koncentration af NiCl2 i opløsningen.
ForumindlægHej folkens Jeg kan simpelthen ikke finde ud af denne opgave, så håber på at der er nogen kloge hoveder derude der kan :) En 12.5w/w% NiCl2 (129.61 g/mol) opløsning har en densitet på 1.149 g/mL. Beregn a) Den morlære koncentration af NiCl2 i opløsningen. b) Den molære koncentration af Cl...
