Søgning på: religion noter etik. Resultater: 19421 til 19440 af 19479
-
Grundlag for klage?
ForumindlægHej Jeg sidder her med en bedømmelse på engelsk skriftlig eksamen B, som ligger lidt under mit normale niveau. Egentlig er jeg ikke meget for at skulle gøre en sag ud af det, da jeg for det første tror på, at censorerne vurderer på et retfærdigt grundlag og da det ikke drejer sig om dumpekarakter... -
Skoletræthed
ForumindlægJeg har fået stillet diagnosen skoletræthed. Af mig selv, forstås. Jeg tror, at det begyndte i den sidste halvdel af niende, hvor jeg omkring nytår fik en lettere depression eller måske er pessimisme et bedre ord. Jeg er endda rimelig heldig. Der er mange fra min klasse, der allerede blev skoletr... -
Race og intelligens
ForumindlægHej,Jeg ville lige høre, hvad de politisk korrekte vil sige til flg. interessante (kontroversielle?) artikel fra Wikipedia:http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_intelligenceAnerkender i de samvariationer, som forskere fra forskellige discipliner påpeger i forb. med race/intelligens debatten? -
Afkøling i lukket system (universet)
ForumindlægJa det jeg har skrevet under emne siger næsten alt, men man mener jo at universet siden Big Bang har været under afkøling. HVIS universet er et lukket system, som ikke er uendeligt, og der ikke findes noget som helst uden for universet (ingen tid, masse, rum) hvordan kan denne varme så afkøles? D... -
MATEMATIK EKSAMENSSÆT nr. 2 2012!!!!
ForumindlægER JEG DEN ENESTE SOM SYNES AT EKSAMEN IDAG VAR MEGET MEGET SVÆRERE I FORHOLD TIL DEM SOM VAR OP I FREDAGS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -
IQ
ForumindlægHvor meget siger en persons IQ om personen? Der er lavet amerikansk film om en person med meget lav IQ, men han havde et barn. De ville så fjerne hans barn, da de mente at han ikke var i stand til at opdrage det. Hvad mener I om det? Generelt bliver jeg nødt til at påpege at os mensanere samt h... -
Smuk matematik
ForumindlægJeg er glad for begge mine fag, som er matematik og musik på universitetet. I særdeleshed er jeg forundret over, at man kan synes, at et stykke matematik er så smukt, at det næsten er til at fælde en tåre over. Lad mig høre, ærede matematikere, hvad er det smukkeste stykke matematik, I kender ti... -
Skal bruge hjælp :/ Komplekse tal
ForumindlægLøs ligningen: 3z^2-3z+5=0 -
Oddervognen
ForumindlægHer kan erhvervcasen 2010 på HHX-2 om "Oddervognen" diskuteres og gode råd kan deles. Held og lykke :) -
The football factory analyse
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og er godt i gang med min SRP, som omhandler hooliganisme. Mit analyserenge spørgsmål går på en analyse af 'The football factory', med særligt henblik på hovedpersonens selvopfattelse. Er der nogen der ligger inde med et godt råd til at komme i gang, eller måske kan giv... -
Hvordan finder man højden på en trapez?
ForumindlægHej studieportalen! Jeg tænkte på om i kunne hjælpe mig med at finde højden ved en trapez, jeg kun kender siderne på. Opgaven lyder på jeg skal finde højden og derefter arealet af en trapez hvor jeg kun kender alle 4 sider på henholdvis, Side a = 3 Side b = 7 Side c = 8 Side d = 6 PS: J... -
problemer med vref og showkeys-pakken
ForumindlægHey. Jeg oplever problemer i mit pdfLatex-dokument (memoir) når jeg benytter både showkeys-pakken og en vref. Så snart jeg udkommenterer showkeyspakken så fungerer det fint, - men så vidt jeg kan læse mig til i brugermanualerne skulle showkeys og varioref gerne kunne samarbejde. Følgede log: L... -
Dansk stil
ForumindlægHr. Mortens klosterrovEn analyse og fortolkning af folkevisen af samme navnFolkevisen ”Hr. Mortens klosterrov” er nedskrevet i slutningen af 1500-tallet, og det kan med sikkerhed fastslås, på baggrund af det i teksten opgivne geografiske stednavn Slangerup, at størstedelen af visen udspiller sig ... -
Den franske revolution
ForumindlægHej.. Jeg har skrevet en rapport om den franske revolution. jeg er dog ikke færdig endnu, indledningen og konklusionen mangler. Men mit håb er at nogle vil læse den igennem og se om rapport er indholdsrig nok i forhold til problemformuleringen. på forhånd tak:D Problemformulering: Der ønske... -
Synopsis
ForumindlægHej er der nogle der måske kunne hjælpe mig med at finde én problemformulering ud fra to artikler, så jeg kan komme ordentligt igang med min synopsis, kan ikke rigtig komme ordenligt igang! :( Artikler er : Artikel 1 : Fjernsyn : Vi sidder klinet til tv-skærmen Information | 22.01.2... -
Argumentationsanalyse
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og laver SRP i øjeblikket, og skal lige nu lave noget argumentationsanalyse af kronikken 'Nej til status quo i Afghanistan' af bl.a. Mogens Lykketoft, og jeg vil så gerne kunne sige, at man kan bruge Toulmin modellen til at analysere denne kronik. Men jeg har v... -
Spørgsmål til min tysk fremlæggelse? (HASTER!)
ForumindlægJeg har trukket teksten, "Mein Onkel Fred" af Heinrich Böll. Temaet er: "Die fünfziger Jahre". Til eksamen, vil jeg sige (stort set ordret) følgende: - Dieser Text ist eine Kurzgeschichte, mit dem Titel "Mein Onkel Fred". - Der Text ist von Heinrich Böll geschrie... -
Engelsk rettelse(stil)- skal afleveres imorgen!
ForumindlægJeg går i 9.klasse og har skrevet en stil om en halvkriminel mand. Den er lidt lang, men jeg håbede på, at der var nogen, der lige ville skimme den igennem for fejl, inden den skal afleveres imorgen. Og evt. lige vedlægge kommentar, hvis der er noget fuldkommen usammenhængende. Jeg håber meget I... -
Krimi-novelle
ForumindlægHej alle :) Er der en der gider at rette min novelle igennem for stave og gramma'fejl? Det ville være en KÆMPE hjælp, så jeg kan se hvad jeg skal forbedre og arbejde på. Den forbandede mobiltelefon ringede, som så ofte, midt om natten og vækkede mig fra min allerede forstyrrede søvn. Siden n... -
Rettes; Krimi-novelle
ForumindlægHej alle, hvis der var en der ville være så venlig at rette den tekst kunne det bare være en kæmpe hjælp! Den skal afleveres imorgen, så er lidt stesset. Den forbandede mobiltelefon ringede, som så ofte, midt om natten og vækkede mig fra min allerede forstyrrede søvn. Siden naboen havde fået den...
