Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 19441 til 19460 af 114887
  • svær ligning

    Forumindlæg
    heysa.. en som kan vise mig hvordan jeg gange den her ud og løser den ? (x-3)(x+1)=(2x-6)(-x+5)
  • Den induktive metode

    Forumindlæg
    Hvordan bruger man den induktive metode i matematikken? Man går vel fra et eksempel til noget, der er generalt, men kunne I evt. komme med et eksempel, så jeg bedre forstår det.
  • omskrivning af ligning til formel

    Forumindlæg
    hej.. er der nogen der kan hjælpe med en lille pinlig opgave jeg ikke kan finde uf af :S opgaven lyder således: omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 håber der er nogen der kan hjælpe..
  • få t til at stå alene

    Forumindlæg
    Få t til at stå alene: -t3+4t=0 Vil gerne have udregning med..
  • Rumfang af kugle til radius

    Forumindlæg
    Hej Kan ikke finde formlen til at regne den her opgave ud. Brug lommeregner. Hvor stor er radius i en kugle, hvis rumfanget er a 1000 cm3? b 8000 cm3? c 27000 cm3? Det er side 21 opgave 10 i Kolorit 9.
  • Hjælp tíl fysik/matematik opgaver.

    Forumindlæg
    Har brug for lidt hjælp :) Et skibsanker af jern bliver 200 N lettere, når det sænkes ned i vand. * Beregn ankerets rumfang og massefylde. Man siger at 90% af et isbjerg ligger under vand. * Er dette udsagn korrekt? Håber på lidt hjælp.
  • tangentens ligning

    Forumindlæg
    jeg skal bestemme tangentens ligning i punktet (1,f(1)) for ligningen ½x^2 -4x +6 er det så bare at indsætte 1 på x´s plads?
  • subst. af 4.gradspolynomiom

    Forumindlæg
    Hej Hej... Har et 4.gradspolynomium som ser sådan ud: x^4+x^2-6=0 jeg vil gerne løse det vha. substitution så jeg sætter x^2=y <=> y^2+y-6=0 hvordan kan jeg så herfra finde frem til rødderne? skal jeg bare benytte mig af den gode gammeldags løsningsformel for et 2.gradspolynomium?? el...
  • Procent af tal

    Forumindlæg
    hvordan finder man procent af et tal ex: 20% af 300?
  • navngivning

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal aflevere kemi og har brug for hjælp med opgave a? hvordan er det man navngiver en aromatisk carbonhydrid? håber der er nogle som vil hjælpe! ved ikke om linket virker, men ellers er opgaven her. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdf
  • Kubikmeter

    Forumindlæg
    Hvordan regner man ud hvor mange kubikmeter papir der kan være i en container når dens rumfang er 4m2 Tak :D
  • Bestem koordinatsættet

    Forumindlæg
    Opgave 1. I et koordinatsystem er en parabel P bestemt ved y=2x^2+5x-3 Beregn koordinatsættet til hvert af P&#39;s skæringspunkter med koordinatsystemets akser. Beregn koordinatsættet til P&#39;s toppunkt.
  • Hvordan beregner man massen af Na2CO3?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har kemi rapport for. Hvordan beregner jeg massen af Na2CO3? Rådata: Vægten inden Natrium: 53,42g Masse af digel og lå: 60,251g efter opvarmning er den 57,55g Beregnede Resultater: Masse af NaHCO3 Masse af fast produkt: 6,831g 2,701g
  • Hjælp :(

    Forumindlæg
    Hejsa allesammen, håber nogle af jer som gerne vil hjælpe mig :) Summen af tre på hinanden følgende ulige tal er 111. 1) opstil en ligning med x som det er mindste tal? 2) løs den og angiv de tre tal?
  • Isoler r i en potensfunktion

    Forumindlæg
    Hej Kan i hjælpe os med at isolere r i ligning nedenfor, så vi har r på den ene side og y på den anden. y=3.1684*r^19959 På forhånd tak
  • Addition

    Forumindlæg
    Hvordan løses Addition af vand til 3-ethyl-2-methylhex-2-en. Tusind tak på forhånd!
  • Fra cm3 til liter

    Forumindlæg
    Hej Matematikspecialister. Jeg er i gang med at beregne rumfanget af noget. Jeg har ved hjælp af formlen fra integraleregning med omdrejningslegmer, fundet frem til at min fingurs rumfang er 50. Første spørgsmål.. Jeg har regnet i cm, så er rumfanget så cm3? andet spørgsmål.. Hvor meget e...
  • Koordinatsæt, hjælp!

    Forumindlæg
    Opgave 1. I et koordinatsystem er en parabel P bestemt ved y=2x^2+5x-3 Beregn koordinatsættet til hvert af P&#39;s skæringspunkter med koordinatsystemets akser. Beregn koordinatsættet til P&#39;s toppunkt. Jeg har løst 2.gradsligningen 2x^2+5x-3 = 0 Hvad gør jeg videre ?
  • Aldehyder

    Forumindlæg
    Hvordan kan man se at reaktionen fra ethanol til eddikesyre er forløbet fuldstændig? Det er en redoxreaktion...
  • Eksponentialfunktioner

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare mig hvordan man løser denne opgave? Om en eksponentielt voksende funktion f(x)=ba^x oplyses, at grafen går gennem punkterne P(2,3) og Q(6,13). Bestem tallene a og b? På forhånd tusind tak. :)