Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19461 til 19480 af 59860
-
intermolekylære kræfter i forsøget "syntese og omkrystalisering af aspirin"
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig med følgende ekssamensspørgsmål til mundtlig kemieksamen: Med udgangspunkt i øvelsen: "syntese og omkrystallisering af sapirin" skal du redegøre for de intermolekylære kræfter. Giv herunder eksempler på, hvordan intermolekylære kræfter har indflydelse p... -
Lingning til tangent
ForumindlægJeg har den her ligning : f(x)=1/4x3-x2-x+4 og så skal jeg finde ligningen til grafens tangent. Kan godt gøre det med et enkelt led, men ikke med den her da den har 4 led :S -
Beregning af frekvens???
ForumindlægHej jeg har løst en opgave men er ikke 100% på at den er rigtig. Håber i kan hjælpe! Eleverne i en klasse kastede to terninger 500 gange. De undersøgte, hvor mange gange de to terninger viste samme antal øjne, f.eks. 4 og 4. Resultatet af undersøgelsen blev. Samme antal øjne: 72. Forskellige... -
Klage over mundtlig dansk FSA
ForumindlægJeg var oppe i mundtlig dansk i dag og fik kun 4. Jeg syntes egentlig det gik meget godt. Men så kom min lærer med to dårligformulerede spørgsmål som jeg ikke rigtigt forstod hensigten med. Det ene forstod jeg godt meningen med, da hun sagde svaret, men jeg syntes, at det var så dårligt formulere... -
SRP analyse af breve
ForumindlægHej med jer :) Jeg er igang med SRP, som så mange andre sikkert, og jeg skal analysere soldaterbreve samt deres dagbøger osv. Jeg har dog brug for lidt hjælp med analysen, og ville høre om nogen kender en hjemmeside for en model, eller de selv har en, man kan gå ud fra, når man skal analysere... -
hvordan differentierer man det her?
Forumindlæghvordan differentierer man denne funktion: 2 x 3^X + 5 ? -
reaktionsligning
ForumindlægHej jeg har en opgave hvor der står følgende: Gør hver af flg. reaktionsligninger færdige og anfører reaktionstypen a) C3H8 + Br2 b) C3H8 + O2 kan du venligst forklare hvordan man laver det.. jeg tror nok at a) --> C3H7 + HBr2 men ved ikke rigtig hvorfor. og hvad er reaktionstypen? tak -
2.gradsfunktioner
ForumindlægHey vil lige gerne finde ud af hvornår parabellen skal vende ned eller opad, det har noget med A at gør, men kan ikke lige helt finde ud af det? - Tak på forhånd.. :) -
√x/(√x+√y)+√y/(√x-√y)+1
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med at finde løsningen til denne her opgave?? √x/(√x+√y)+√y/(√x-√y)+1 Mvh Sophie -
Talfølger og kvotientrækker
ForumindlægEr talfølger og kvotientrækker det samme? -
Finde nulpunkt: Forskellig resultat.
ForumindlægHej, jeg roder med denne opgave: Find de mulige rødder i: 2x^2+3x-2=0 Ifølge hånden ( x = (-3 +/- root(3^2-4*2*(-2)))/(2*(-2)) får jeg resultaterne x=-0.5, og x=2 Bruger jeg solve (2x^2+3x-2=0,x) får jeg resultatet x=0.5 og x=-2 Jeg kan ikke helt se, hvor jeg laver fejlen.... -
Oversættelse - imperativ
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål. Når man skal skrive latin i imperativ, hvordan gør man så? Jeg kan ikke finde noget i mine bøger om det og ville gerne have oversat et sætning: Lev i dag, dø i morgen Nogen der kan hjælpe, eventuelt forklare? -
Mængder
ForumindlægEn opgave jeg ikke helt forstår opgaveformuleringen i.5) L A=(1,2,3,4) Opskriv samtlige ægte delmængder af A. -
Population bestemmelse? Ja tak.
ForumindlægHej folkenzzz, jeg har en opgave, som jeg gerne vil have "bekræftet" således at jeg ikke er helt forkert med det. Opgaven er vedhæftet (GLAD) -
Kondital
ForumindlægHej, er der nogen, som kan uddybe hvad kondital indebærer? Jeg kunne godt tænke mig måske at få lidt ord på reaktioner og sådan lidt? Det eneste jeg forstår ved kondital er: <p class="MsoNormal" style="margin-left:63.8pt;text-align:justify;text-indent: -9.8pt;line-height:115%;... -
Sandsynlighedsregning - Sandsynlighedsfelt
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder og er ved at læse op til mundtlig eksamen, og er faldet over et spørgsmål omkring sandsynlighedsfeltet. Jeg har fået udleveret et kompendium af min lærer med denne vedhæftede tegning, og min opgave lyder på at jeg skal gøre rede for sandsynlighedsfeltet. På denne tegning for... -
Blandinger
ForumindlægHvordan definerer man homogen og heterogen blandinger? -
Hvad er forskellen på varmekapacitet og specifik varmekapacitet?
ForumindlægSom overskriften siger: Hvad er forskellen på varmekapacitet og specifik varmekapacitet? -
Trigonometri hjælp bedes.
ForumindlægJeg skal bestemme x udfra tegningen. Jeg har gjort således,m men ved ik om det er rigtigt, så det vil jeg gerne vide: (: 5:3 = 1,66 1,66*5 = 8,3 x = 8,3 ??? -
Hvilken reaktion
ForumindlægMan skal angive reaktionstype for reaktionerne II og III. Jeg er kommet fra til at II = additionsreaktion Men hvad er III? Har vedhæftet fil.. :-) Please help
