Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 19481 til 19500 af 31756
-
Hvad betyder ≡
ForumindlægHej! Jeg sidder og skriver SRP i samf og matematik, og skal sidde og beskrive RSA kryptering. Det der forvirrer mig aller mest lige nu, er dette tegn, ≡, som jeg har forstået betyder kongruens eller ækvilivant med. Det bliver i mit tilfælde brugt i modulus regning. "Lad a, b, n &is... -
Ny start (gym.)
ForumindlægHej allesammen, så har jeg (sikkert også andre) ferie (: (i princippet, mangler translokation). Og jeg tænkte lidt på, hvordan i havde det, da i begyndte på en ungdomsuddannelse. Var det meget nyt? Jeg er nemlig typen, der er mindre snaksalig i starten og har svært ved at vænne mig til, at al tin... -
Hjælp til en ansøgning til et gym! :)
ForumindlægHej derude, jeg vil spørge om der er nogen, som kunne se på min ansøgning til et gym. Det kunne f.eks. være at jeg har lavet nogle grammatiske fejl, eller om der er noget der kan forbedres. Tak på forhånd, her er teksten: Hej, mit navn er XX og jeg er 16 år gammel. Jeg søger herved om uddanne... -
HURTIG HJÆLP ANSØGNING TIL UNGDOMSUDDANNELSE!!!!
ForumindlægEr der ikke pleeasee nogle der ville være sød at rette den ansøgning jeg har skrevet ??? Jeg er en frisk og glad pige på 16 år, som bor hjemme hos min far i Vangede sammen med mine søskende. Jeg kommer fra Tyrkiet og har boet i Danmark, i næsten 9 år, jeg har desværre startet i skolen i 4. ... -
Opgaver til samfundsfag
ForumindlægHej er der nogen der vil besvare de her spørgsmål for mig. Jeg ved ikke hvad det er jeg skal skrive, og vi må bruge alle hjælpemidler. Her er spørgsmålene: 1. Hvorfor taler folk om "troløse vælgere"? 2. Hvad forklarer de faldene medlemstal hos partierne? 3. Hvorfor bliver part... -
led FYSIK opgave!
ForumindlægNå så fik jeg din opmærksomhed, jeg skal op til fysik skriftlig imorgen, så lige nu er jeg ved at varme op, mangler kun 1 opgave, så er jeg færdig med hele sættet det drejer sig om opgave 4c i denne:[L]http://www.unique.starthotel.dk/hp/opgave.JPG[/L]Opgave a og b i korte træk:a) m*g*h=½*m*v^2 &l... -
udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægHejJeg har hørt at man på nettet kan gå ind og finde et sted hvor man kan regne sit gennemsnit ud mht sine karakterer..Kan man det, og hvor? Jeg går på HH og udregningen af karakterer er ikke så enkel som den gamle måde at gøre det på...på forhånd tak..Gasern -
Mat A eller A+
ForumindlægHejHører mange der siger at de har Mat A+, hvad er forskellen på det og A-niveau?Vi startede med B, så B igen på andet år, og så A på tredje år.Hvad lærer man på A+ som man ikke lære på A? -
uligheder
Forumindlæghej.har lidt problemer med at sætte ulighederne f(x) >= 1½, og g(x)=1½ samt f(x)=g(x)ind i koordinatsystem.nogle tips?på forhånd maaange tak -
Konvergens
ForumindlægHej jeg skal angive om følgende sum konvergere: , n=1..∞ 1/n -> 0 for -> n -> ∞ så Cos() -> 1/2 jeg ville jo så mene at rækken er konvergent med grænseværdi 1/2 Men det er ikke hvad facit siger. Facit siger at rækken er divergent ifølge n'te leds kriteret. E... -
AT2
ForumindlægSå er AT-forløbet endnu engang i gang, i hvert fald for mit vedkommende.Igen er jeg interesseret i at vide, hvad andre gymnasieelever foretager siger: - Emne - Samarbejdende fag - Slutprodukt - (Kompetencer? - Sværhedsgrad i forhold til før?)Men kør den som du lyster... -
Forskrift - laks i Skjern å
ForumindlægJeg kan se, at der allerede er en som har fået svar på denne opgave her på forummet, men jeg forstår ikke svarene, så jeg håber der er nogen som kan hjælpe. Det haster lidt. :) Opgaven lyder som følger: Tabellen viser antallet af fangede laks i Skjern Å i perioden 15 april til 15. september for h... -
Opgavesæt for stx 2008
ForumindlægHej, er der nogle der ved hvor man kan finde opgavesættet fra stx-eksamens i maj sidste år (2008) ? Eller nogen der kan huske de mulige emner? Håber nogle kan hjælpe. Mvh. -
Ting, man bør vide/lige så godt kan lære på gymnasiet
ForumindlægJeg går i 9. og skal til næste år begynde på gymnasiet.Så jeg tænkte på, om der er noget man ifølge dig skal vide? Sagde dine nye klassekammerater noget, hvor du tænkte, at det burde man vide fra folkeskolen af?Eller noget man lige så godt kan lære nu, fordi man bruger det rigtig meget i gymnasiet? -
Lovlig studieretning?
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der ved, om følgende fagsammensætning er gyldig:A: Dan., his., sam., eng., fra. beg.B: Mat., fys., tys. for.C: Rel., idr., mus., bio., nat.geo., old. -
Hvad er forskellen på varians og spredning
ForumindlægJeg tænker at: Varians er, hvor meget de enkelte de enkelte målinger afviger i forhold til gennemsnittet Spredning er, hvor langt der er fra de enkelte observationer og hen til gennemsnittet I mit tilfælde har jeg lidt svært ved at holde dem adskilt fra hinanden. Har haft problemer med at se f... -
IB
ForumindlægJeg søger ind på Pre-IB her til næste år, og ville høre om der er nogle der oplevelser eller erfaringer vedrørende denne uddannelse? Jeg har snakket med et par elever, og har fået det indtryk at det er hårdt, men det hele værd. Jeg glæder mig i hvert fald rigtig meget. -
Supplering ved siden af gym?
ForumindlægHej derude. Vil høre, om der er nogen der ved, om det er muligt at supplere fag, mens man går på gymnasiet? har nemlig en drøm om at blive læge, og har i øjeblikket fysik c, kemi c og mat b. Går i 2.g og sidder og tænker over, hvor smart det ville være at suppler fx Kemi C til B her i sommeren 20... -
Kan man ændre valgfag i 3.g!! Fra Tysk A til Samf A -> hjææælp
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skrev til gym i går for at få svar om jeg kunne ændre fag: "Hej Peter, Jeg ringede op på gymnasiet i dag for at snakke med dig - desværre var du optaget. Det drejer sig om, at jeg godt kunne tænke mig at få ændret fag fra tysk A til samfundsfag A. Jeg håber meget... -
Ang. LaTeX
ForumindlægEr der nogle der ved om pakken "mhchem" virker her på fora'et??
