Søgning på: virksomhedsøkonomi b december. Resultater: 19481 til 19500 af 88424
-
arealfunkion eksam haster
Forumindlæghej hvordan laver man arealfunktion , er det rigtig det er det samme som stamfunktion. men arealfunktion er bare et bestemt integral. dvs. A´(x) = f(x) altså har lavet en 2 f(x)=X 2 2 S0 X^2 dx jeg forstår ikkke hvorfor, håber i gider hjælpe, og giv en anden der er... -
Historie Prøve-eksamen
ForumindlægHej. Jeg har en prøve eksamen i Historie i 9. klasse. Jeg har trukket den kolde krig, og har valgt underemnet:opførelsen af berlinmuren. Jeg har lidt problemer med at finde nogle kilder, og jeg er også lidt i tvivl om hvordan de skal se ud. Dette er min problemformulering: Under den kolde kri... -
Projektion af vektor
ForumindlægNogen der kan hjælpe med flg. ogpave? http://prntscr.com/i009eh -
Haster
Forumindlæger der nogen der kan forklare mig hvad hypotenuse er? -
Lineær sammenhæng ud fra 2 punkter
Forumindlæg. -
Faktorisering af ligning
ForumindlægHej alle. Jeg har et lille spørgsmål. Jeg har fået stillet opgaven: Løs ved faktorisering ligningen: 2x^2-3x=0 Jeg har forsøgt at bruge factor-funktionen på min TI-89 og der fik jeg x*(2x-3)=0 Mit spørgsmål er så - hvordan finder jeg, ud fra faktoriseringen, ligningens løsning? På forhånd tak. -
Tegning af ekponentielt aftagende funktion
ForumindlægHej, det mit første indlæg her ;) Anyways, Jeg skal tegne grafen for en ekponentielt aftagende funktion f hvor det oplyses at f(4) = 8 og f(10) = 3. Jeg er rimelig blank her så det ville være fantastisk hvis nogen kunne forklare mig hvordan man gør? På forhånd tak! -
trapez
Forumindlægi et ligebenet trapez(har vedhæftet et billed) ABCD er |AB|=|CD| og vinkel BAD= vinkel ADC= 45o.Det oplyses endvidere at arealet af trapez ABCD er 10 bestem |AB| udtrykt ved h, og bestem omkredsen af trapezet som funktion af h -
Brøker. Hjælp mig
ForumindlægJeg har fået nogle ret irreterende brøker for. De er nemlig ret svære at forkorte. En af dem lyder: 27ab2 - 18a2b / 10ab2 - 15a2b Håber i vil hjælpe mig På forhånd tak :D -
Økologi-test
ForumindlægSynes der er et dårligt spørgsmål i biologitesten økologi. Spørgmål 17: Hvad er det mest essentielle stofkredsløb for liv på jorden? 17.1 Fosforkredsløbet 17.2 Kvælstofkredsløbet (Det korrekte svar) 17.3 Kulstofkredsløbet 17.4 Vandkredsløbet Hvorfor skulle kvælstofkredsløbet være mere essenti... -
Renter
ForumindlægPå en konto er 34 563 kr. vokset til 35 105,64 kr. i løbet af en termin. Hvad har rentefoden været? Hvor mange penge vil der stå på kontoen en termin senere, hvis der er samme rentefod? Kan ikke få det til at hænge sammen? Nogle der kan forklarer hvordan jeg løser opgaven ? -
funtioner
ForumindlægHej er der nogle som kan hjl'ælpe med hvordan man regner funtionerne ud da jeg har glemt det, spørgsmålet er på billedet -
At opskrive forskrifter for funktioner
ForumindlægHej, I det vedhæftede billede er en figur for nogle lineære funktioner som jeg skal finde. Jeg ikke hvordan man gør. Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd -
Tal gange med kvadratrod?
ForumindlægHar fået til opgave at udregne dette uden hjælpermidler, men kan ikke lige se hvordan det skal gøre. Har fået opgivet et facit til opgaven. Se vedhæftet fil. Håber at nogen gider at hjælpe! -
differentialregning
ForumindlægNogen der kan hjælpe med at differentier denne? se vedhædtet fil -
Funktioner
ForumindlægHejsa - Der søges hjælp fra mit vedkommende..... :-) Jeg sidder med en følgende opgave: - Begrund, hvilke af funktionerne g(x)= 0,34 * 1,27^x , h(x) = 3,41 * 0,72^x og k(x) = 7,2 * 4,2^x der er voksende og bestem en forskrift for den eksponentielt voksende funktion f, d... -
AT hatte hvad dækker det over????
ForumindlægJeg kan ikke komme i gang med min aflevering da det handler om at hatte at komme fra en normalvektor til retningsvektor og omvendt Jeg får at vide jeg bare skal hatte, men hvad menes der med det? hvad skal trykke på lommeregner please hjælp... På forhånd mange tak... -
Ligning
ForumindlægReducer udtrykket: (x + h)^2 - 2*x*h. -
Ligevægte: hvorfor forskydes den mod venstre efter blanding?
ForumindlægSe vedhæftede billede. Jeg læser, at typisk vil en ligevægt af denne type være forskudt mod venstre lige efter blanding af de to opløsninger, men mit spørgsmål er hvorfor? TAK! -
differentialligninger HJÆÆÆLP
ForumindlægEr der nogle der kan fortælle mig hvordan man løser løsningen til differentialligningen ud fra de givne oplysninger. dSt/dt= K * St*(Smax- St) / Smax Man får opgivet at St er længden (cm), til tiden t (døgn), Smax (Cm) er den ørve grænse for længden af en løgfrøhaletudse, og K er en konstan...
