Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 19521 til 19540 af 34067
-
Integralregning
ForumindlægVil lige høre om der er nogen der kan give et eksempel på hvad integralregning bruges til i virkeligheden.......jeg kan forstå det er udregning af areal mellem 2 grafer..... Men det bliver vel ikke anvendt til at udregen arealer af områder i virkeligheden.....er der nogen der kan give et praktisk... -
Retteark
ForumindlægNogen der sidder inde med facit til FSA 2004 december? -
Brøk regning
Forumindlæg7/54*6/53*5/52 Brøken skal ganges 7,6 og 5 er tæller, mens 54,53 og 52 nævner. Hvordan regner man det her ud Tak i forvejen :-) -
Studieretningsfag på tredje år
ForumindlægKan det passe, at man skal have sine studieretningsfag på det tredje år? Det vil sige, at man med en studieretning A/B/C skal have A-faget alle år, B-faget 2. og 3. år og C-faget sidste år. -
Opbygge hjertemuskulatur
ForumindlægHej Kan nogen forklare mig, hvordan det kan lade sig gøre at opbygge hjertemuskulatur, når man er i konstant kalorieunderskud. Jeg kom til at tænke på det under en løbetur. Det er jo muligt for mange at tabe sig markant (derved må man indtage mindre energi end ens basalstofskifte kræver) ifm.... -
Forsker i krop og medicin
ForumindlægHej Jeg kunne godt tænke mig en gang ude i fremtiden at blive forsker indenfor menneskekroppen og behandling af forskellige sygdomme, meget gerne inden for neuroforskning. Men nu er det imidlertid sådan, at der jo ikke just findes et fag der hedder "hjernespecialist", så jeg søger lid... -
Rumfang af keglestub
ForumindlægHej Jeg har fået en trekantet kegle, en pyramide, som jeg har regnet rumfang ud af: 29 cm3. Der er sat en streg cirka i midten af keglestubbens øvre kant. Hvordan regnet jeg rumfang ud af denne? Jeg har desuden et billede af stubbens øvre flade Jeg har prøvet at søge efter svar, dog uden held.... -
Hjælp-integration
ForumindlægHvordan integrerer jeg: (x+1)/x ?? Håber der er nogen derude der har lyst til at hjælpe :) -
hvad betyder =/ ?
ForumindlægHej Hvad betyderden her tegn? = og skrå streg over(/ ). ?? -
Histogram vs. søjlediagram
ForumindlægJeg ved at et histogram er et diagram, hvor søjlerne har samme bredde som intervallerne i x-aksen, men er det den eneste forskel fra søjlediagrammet? Jeg sidder med grupperet og ugrupperet statistik og så vidt jeg har forstået, bruger man histogram, når der er tale om grupperet statistik. Men je... -
Problemområde Nødhjælp
ForumindlægNødhjælp til Langtbortistan På grund af tørke er høsten slået fejl i Langtbortistan. Der er derfor brug for store mængder af nødhjælp. Nødhjælpen består af konserves på dåse, der skal pakkes i kasser på paller og transporteres med lastbil i sættevognstrailere. I skal hjælpe med at designe en pa... -
Differentiering i dagligdagen
ForumindlægHej igen. Ville høre om der er nogen der har eksempler fra virkelighedens verden på brugen af produkt og differensreglen? Håber i nyder jeres weekend :) Sarah -
Some help... HASTER !!
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal løse følgende opgave: En baktereiekultur vosker fra 800 bakterier til 2000 bakterier på 10 timer. Så skal jeg regne ud med hvor mange procent i timen vokser denne kultur ? -
Vektor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. b) og c)! -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg har brug for lidt hjælp. I skolen har vi i øjeblikket om induktion i fysik. Alt mulig med spoler, vendinger, strøm, og magneter. Mit problem er bare at jeg ikke forstår hvad induktion er. Nogen der kan give en god forklaring på det med simple ord? -
Procent vingeslaget falder med pr minut
ForumindlægHvordan løser jeg opgave c? -
Diskret mat
Forumindlæghej (om Diskret mat.) Er der nogle der ved om de 3 operatorer ? , ? og ? kan alle udtrykkes alene ved hjælp af operatorerne ¬ og ^ . Hvis ja hvordan ? håber der nogle der kan hjæælpe mig. -
Find vandret tangent
ForumindlægHej. Jeg har en graf for funktionen: f(x)= 20,5*sin(0,52*(360 - ((360-x)/360))) , 0<x<365 og vil bestemme de punkter på x-aksen, hvori funktioiinens graf har vandrette tangenter. Hvordan gør jeg det? -
Hurtig hjælp om funktion
ForumindlægHelp me! Jeg skal til mat c eksamen i morgen og er løbet ind i et spørgsmål. Kan I hjælpe? Hvorfor kan a (fremskrivningsfaktoren) i eksponentielle funktioner ikke blive mindre end 0?? -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin...
