Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 19561 til 19580 af 109301
-
logistisk differentialligning bevis
ForumindlægHej jeg ville hører om der var nogen der kunne forklare mig de sidste to led i beviset hvis vi har (1)/((a/b)+c*e^-b*t) hvordan kommer jeg så til (b/a)/(1+c(b/a)*e^-bt) Kan ikke forstå hvordan (a/b) bliver til 1? -
Radioaktivitet - ved du noget? Får ingen undervisning...
ForumindlægHej Jeg går i niende klasse og skal (selvfølgelig) til eksamen til sommer, men jeg er efterhånden en anelse nervøs for fysik/kemi, biologi og geografi, da jeg ikke har nogen lærer, fordi hun er gået ned med stress. Så hvis DU ved noget om emnet (indenfor alle tre fag) eller kender en side, der... -
Tempus
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er desværre stødt ind i nogle problemer i forbindelse med en oversættelse (dansk til engelsk) og ville da blive glad hvis der var nogen hersom kunne have lyst til at hjælpe mig. Hvordan oversættes (så tæt på det danske som muligt): 1) I USA blev antikommunismen særligt vold... -
analyse af world war z ?
ForumindlægHej folkens jeg er virkelig kommet på spanden her i 1.g, da jeg er bag ud med 6 afleveringer. og nu har jeg så fået en engelsk stil for med titlen World war z, jeg tror det er en analyse min lærer vil have jeg laver, men har virkelig svært ved at komme i gang nogen der har lavet den før og kan ... -
Hurtig sætning :)
ForumindlægJeg skal oversætte fra dansk til engelsk: "Han underbygger sin teori: på trods af at de vestlige lande har det mindst dobbelt så godt som for 50 år siden, er de ikke mere tilfredse" Jeg har forsøgt selv og er kommet frem til: "He supports his theory: in spite of the fact that th... -
HJÆLP, DET HASTER!
ForumindlægHejsa derude. Jeg er gået i stå i engelsk. Har et par sætninger, hvor jeg simpelthen ikke kan finde fejlen. 1. It is a good idea to prepare in groups, but you will have to take your exam individual. 2. They both feels entitled to hold on to their values and to express their opinions. 3. ... -
Udvidet-simpel tid
ForumindlægHej Jeg skal oversætte disse sætninger fra dansk til engelsk: 1) Hun var bange, da flyet var ved at lande 2) Nu har du snakket i tyve minutter 3) Kan du klare det? 4) De har danset hele aftenen 5) Kirken er lukket, fordi den er ved at blive malet Jeg har oversat dem således: 1. She was afrai... -
SRP - obama/det amerikanske præsidentvalg
ForumindlægJeg går i 3.g, og er i gang med at finde ud af mit fokus i den store SRP-opgave, der skal skrives i december. Jeg har tænkt, at mit fagvalg skulle være engelsk og samfundsfag, og derved måske have et fokus på det amerikanske præsidentvalg i november, med fokus på retorik, valgkamp, vælgeradfæ... -
Dante's Peak - efterlysning
ForumindlægHej! Jeg er ved at skrive SRP om vulkanisme og Dante's Peak i NG og engelsk. Desværre har jeg modtaget en forkert bog (købt gennem Blackwell online bookshop), men har ikke tid til at vente på en ny. Da tiden er knap og det er ved at være kritisk håber jeg der er nogen der kan hjælpe mig. Er ... -
En Personlig Hjælper?
ForumindlægHej Søde Mennesker. Jeg går i 1.g og er interesseret i at få hjælp i mine 3 hurtige gymnasieår. Jeg går virkelig op i min fremtid og har viljen, men desværre har jeg brug for en hjælpehånd til også at give mig evnen. Håber at nogen erfarne medlemmere gider at hjælpe mig til at forhøje min... -
Essay
ForumindlægKære Studieportalen Det er første gang jeg har skrevet en engelsk essay, og jeg ville være utrolig glad hvis én venlig sjæl herinde, ville spilde 20 minutter af deres liv på at hjælpe mig med at rette de mest væsenlige fejl og give mig skrive om mine mangler - Fx. om min opsætning er rigtig. I ... -
SRP- Breaking Bad (HJÆLP)
ForumindlægJeg går i 3.G og skal meget snart skrive min SRP aflevering, jeg har valgt fagene mediefag og engelsk og valgt at tage udgangspunkt i serien breaking bad, jeg har præsteret godt i både DHO & SRO, men jeg står nu med frie tøjler og er lidt i tvivl om jeg gør det rigtigt. Jeg ville derfor spørg... -
Egentlige vektorer
ForumindlægDav.|a|=5, |b|=3 og v=60.Man skal finde den værdi af t for hvilken (ta+b) står vinkelret på a. t er et tal.Jeg har fundet t=-3/10.Hvordan redegører man for, at (ta+b)er en egentlig vektor? Dette skal helst gøres UDEN at regne konkret med koordinaterne, da opgaven er løst uden brug af disse, men v... -
Optimereig
ForumindlægEn sti er indtegnet i et retvinklet koordinatsystem. Vi har punkterne A og B som er en del af en parabel (og stien) med regneforskriften: f(x)= -0,05x^2+60 Mellem punktet B(20,40) og punktet C er stien en ret linje l. linjen l er tangent til grapen f, med tangentpunkt i B. Vis at linjen l kan u... -
Hjælp til Statistik
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med at løse denne Hændelsen A er at bestå eksamen i erhvervsøkonomi. Hændelsen B er at bestå eksamen i samfundsøkonomi. Sandsynligheden for at bestå erhvervsøkonomi er 0,8 og for at bestå samfundsøkonomi 0,7. Desuden er sandsynligheden for at bestå samfundsøkonom... -
hjælp til nogle stykker
Forumindlæghar brug for lidt hjælp jeg bruger min brors bruger og jeg er en pige som går i 9 klasse har lige fået nogle opgaver som jeg ik kan løse er der en som kan hjælpe :S 1) forkort brøk: x^2 + 2x / 4x + 8 2) reducere: 8a^3 * b * a^-2 / (2b)^2 3) omskriv 4x^2 - 12x+9 til (ax+b)^2 4) undersøg om... -
Fluxtæthed
ForumindlægHej. Jeg har et lille problem. Jeg har en aflevering som skulle være afleveret i fredags, men da der er noget jeg ikke kan finde ud af, og som ingen i klasse kan, har jeg ikke kunne aflevere den, for vil ikke aflevere noget halvt. Min lærer er på grønland, så ingen hjælp at hente der. Jeg har lav... -
HJÆLP! eksamen imorn pleas
ForumindlægHey jeg har brug for hjælp vedr. min bevis: T^2=r*r1*r2*r3. Jeg mangler eksampler på udførte opgaver med dette bevis. Hjælp jeg er desperat pleas så har du gjordt dagens gerning. På forhånd tak ! -
Perspektivering?
ForumindlægHej Må man godt perspektivere til det samme som man gjorde i synopsen? Eller skal det være noget nyt? Jeg kan nemlig ikke finde andet passende... Jeg har læst at det forventes at man skal kunne svare på hvad fagenes begrænsninger, fordele og ulemper er. Hvad kan man svare til det i engelsk og his... -
I ask eller I've asked?
ForumindlægHej søde, kvikke, flinke mennesker derude som gerne vil hjælpe :-) !Jeg har lige et ganske kort spørgsmål omkring min engelsk stil, som skal afleveres engang i næste uge.Sætningen lyder "For example; I ask always my mothers opinion if I am uncertain about sundries things". Lyder den rig...
