Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19561 til 19580 af 31486
-
Vektorer
ForumindlægHej, jeg skal lave en aflevering, men er gået i stå ved en af opgaverne. Jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal gøre. Håber der nogen som kan hjælpe mig :) Opgaven lyder: To vektorer er givet ved a? = [4 ; -2] og b? = [t ; 6] , hvor t er et tal. a) Bestem t, så de to vektorer er ortogona... -
Fysikopgave hjælp
ForumindlægHej, jeg skal bruge lidt hjælp til en lille fyskopgave. Spørgsmålet lyder: En galakse med rødforskydningstallet 0,20 ligger i afstanden 4 milliarder lysår. Hvor langt har galaksen fjernet sig fra os, mens lyset har været undervejs? Jeg søger ikke svaret, bare hjælp til udregningen. -
Dumpet eksamen!
ForumindlægJeg har dumpet min Naturgeografi eksamen, og kan naturligvis ikke tage den om. men min store drøm er at læse Jura så gennemsnittet skal jo være i orden, hvad gør jeg nu? kan jeg tage faget op på VUC, skal ud og arbejde næste år så har tiden? Skal jeg blot satse på den simple chance ved kvote 2?... -
IT på uni hvor
ForumindlægHej.. Hvor kan jeg læse noget om IT ?? Jeg har en fuld hf og jeg søger en uddannelse der er it relateret. Det skal helst være ved Odense eller Kolding, Horsens, Vejle... eller SDU... mvh.. Rixer -
Finde f'(1), når: f(x)=(x^2+7)*ln(x)
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=(x2+7)*ln(x), x > 0 Bestemt f'(x). Jeg er gået lidt i stå. Skal man bruge prodouktreglen eller nulreglen? -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Er der et stort spring fra folkeskolen til 1.g (niveaet)? Skal nemlig starte i 1.g her i august, hvilket jeg ser frem til. Og steg eller faldt jeres gennemsnit, da i begyndte på gymnasiet? Tak :-) -
er gået virkelig i stå
ForumindlægKan simpelthen ikke lave det :S forstår det bare kke Bestem definitionsmængde for funktionerne v = kvadratrod f(x) = v(2x-7) -
High school efter 9.
ForumindlægJeg vil gerne på high school efter 9. klasse, men kan man godt gå på high school "istedet" for 1g? Altså så man tager på 2g efter man har været på high school. Og så ville jeg også gerne vide, hvor højt niveauet er i England og USA -
Hvilken fag på hvilken niveau på gym. for at blive læge?
Forumindlæghej... Jeg vil gerne være læge og skal starte på gymnasiet, men jeg er i tvivl hvilke fag jeg skal have og på hvilken niveau. SKAL jeg have biologi på B-niveau eller højere? Og er kemi på B-niveau vigtigere end Biologi på B-niveau? Jeg er helt forvirret over situationen. Jeg hpber at der er noge... -
Mangler hjælp til en aflevering
ForumindlægHej alle Jeg skal aflevere en aflevring snarest hvori den vedhæftede fil er en af de opgaver jeg skal lave. Dog forstår jeg ikke opgaven. Kan i hjælpe? På forhånd tak -
Mangel på optimisme.
ForumindlægTil daglig er jeg en meget smilende pige, som er med til at gøre andre glade via mit smil. Men som mange andre, var jeg oppe til min allerførste eksamen i torsdags, læsning og diktat. Jeg plejer normalt at få 10-12, men jeg har en dårlig mavefornemmelse, at jeg har været nede over det de seneste ... -
lysår
Forumindlægudregn hvor langt et lysår er i km -
trapez
Forumindlæghej der nogen der ville mig jeg ved ikke hvordan man beregner areal ud af en trapez nogen -
Bestemte Integral Igen :(
ForumindlægJeg skal til den mundtlige eksamen i Mat B bl.a. indenfor integralregningen gøre flg: Giv et eksempel, hvor du udregner en størrelse, der ikke er et areal ved hjælp af et bestemt integral. Hvordan skal det helt præcist forstås? Og skal man bruge det bestemte integrals regneregler, som ligner de... -
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d... -
forberedelse til gym.
Forumindlægnu er det jo så blevet sommerferie, og efter ferien skal jeg på gym og have mat A. jeg har hørt at mat på gym skulle være ret svært, og vil dervfor gerne forberede mig lidt nu, hvor jeg har tid til det. mit spørgsmål er så, hvilke emner i vil tro jeg skal læse på, og om i ikke har nogle gode sid... -
Hjælp
ForumindlægTo funktioner F og f er bestemt ved F(x)=-5(x+5) e^(-0,2x) og f(x)=xe^(-0,2x) Gør rede for, at F er en stamfunktion til f, og bestem ∫(∨0)(^30) f(x)dx. I det følgende betragtes et koordinatsystem med enheden 1 cm på begge akser. Formen af det indre af en karaffel fremkommer ved en drejn... -
Statistik
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med modellen? Hvordan skal den aflæses, synes den er meget forvirrende . Tak for hjælpen -
Forbedre gennemsnit ?
ForumindlægHej alle. Jeg går på HF nu .. Min drøm er at komme ind på Jura senere hen .. Så vidt jeg ved skal man i gennemsnit have 7,2 i snit for af komme ind .. Men jeg regner ikke med mit snit kommer over de 4-5 stykker .. Mit spørgsmål er så, om jeg efterfølgende kan tage de fag jeg har fået 4 osv i o... -
AT EKSAMEN MIN SYNOPSIS DÅRLIG!? HJÆLP!!!!
ForumindlægJeg skal (uheldigvis) op i AT her om en uges tid, dog grundet dette års AT-emne er jeg lidt på spanden, for ikke at sige meget.. Jeg har skrevet om Reformisme - Socialdemokratiets opstående i DK, hvor mit "videnskabelige" gennembrud er Gimleprogrammet, Socialdemokratiets første partipro...
