Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 19561 til 19580 af 33890
-
sidder mit i en mat. eksamen!!!
Forumindlæghey.. jeg mangler lidt hjælp til en eksamensopgave. Gødningsenheder x - Kornudbytte f(x) 0 300 50 982 a) Beregn en forskrift for funktionen, b) Beregn det antal gødningsenheder, der fordobler kornudbyttet? på forhand tusinde tak -
MiaMette
ForumindlægHej, i følgende indlæg synes jeg at du orienteres angående dit matematiske spørgsmål. Min bemærkning er i #17 i indlægget. https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=530773&reply=17 Jens -
Variabelsammenhænge
ForumindlægHvis man ser på en eksponentialfunktion, hvilken betydning har tallene a og b så for grafens forløb? -
Bestem længden af BD i trekant ABC
ForumindlægI denne opgave får jeg at vide, at ?stålstangen BD er fastgjort i D, således at afstanden fra A til D er 3 m. Jeg skal nu bestemme længden af BD. Kan nogen hjælpe? På forhånd tak :) -
Opgave om carbonmonoxid
ForumindlægHej alle, jeg ved ikke hvordan jeg skal gribe denne opgave an: Los Angeles havde et carbonmonoxid niveau på 15 ppm. Et gennemsnitsmenneske indhalerer omkring 0,50 L luft pr. åndedræt og tager omkring 20 indåndinger pr. min. Hvor mange miligram carbonmonoxid skal gennemsnitsmennesket indhalere... -
samme opgave
Forumindlæghej har spurgt om hjælp til denne opgave før men fik intet svar. har selv kigget på den men ved ikke hvordan jeg skal gribe den an. håber der er en der kan hjælpe Et legeme med en temperatur på -12? placeres i et lokale, hvis lufttemperatur er 27?. Efter 10 minutters forløb er legemets temperatur... -
monotiforholdene
ForumindlægEn funktion er bestemt ved f(x) =1/4x^4-4/3x^3+2x^2+3 Bestem monotoniforholdene for f. hej er der nogen der kan hjælpe, fatter intet -
Oversættelse - "Forskudt eksponentiel vækst"
ForumindlægHej! En der kan fortælle mig, hvordan man siger "forskudt eksponentiel vækst" på engelsk? Jeg mener, at "eksponentiel vækst" kan oversættes med "exponential growth", men har ingen anelse om, hvordan man oversætter det, når det er "forskudt eksponentiel væk... -
Htx / Stx ?!
ForumindlægHej! Jeg går i 9. kl og skal snart finde ud af, hvilket gymnasium jeg skal vælge. Dermed har jeg MEGET svært ved at træffe en beslutning! Altså jeg står i det dilemma, at jeg ikke kan finde ud af, om jeg skal vælge stx / htx. Derfor tænkte jeg på, om der er nogen, som vil fortælle / hjæl... -
Chi-i-anden test - GOF-test hjælp!!!
ForumindlægHej, jeg i tvivl om hvordan jeg skal sætte mine forventede og observerede værdier op! Jeg ville tro at en nulhypotese kunne lyde: "Resultaterne for fodboldkampene i 2016 og 2017 er det samme." men jeg kan simpelthen ikke få opgaven til at give mening samlet set :) HJÆLP (maple bruger) ... -
faktor opløsning af fjerdegradspolynomium
Forumindlægfoklar venligst trin for trin ..kan bare ikke find ud af det here 1. f(x)= x^4 - x^3 - 7x^2 + x + 6 2. p(x)= 100x^4 + 900x^3 - 2300x^2 - 900x + 2200 -
Gymnasie forberedelser
ForumindlægHej:-) Jeg skal starte på HF her efter sommerferien, og jeg er så småt igang med at forberede mig selv lidt. Jeg vil egentlig bare spørge om der er nogen der går på HF der kan sige ca. Hvor mange lektier man får for, og om det er dag til dags lektier, eller om det er afleveringer? Hvor lange er... -
Dem der ikke er go til skole?
ForumindlægHej, jeg har taget 10 klasse, og det gik fint, gennemsnit på lidt over 8 (gammel reform). Jeg tog så på gym, men her er det gået ned af bakke. Mine årskarakter er næsten alle 02, og det samme med eksamen, udover fysik som jeg dumpede i idag. Jeg vil så gerne vide hvad mine muligheder er. Jeg er... -
5. juli!
ForumindlægDen 5. juli er fristen for ansøgninger til videregående uddannelser! Det er 9 dage! Hvad har du tænkt dig at søge ind på? Jeg søger ind på retorikstudiet. Andre? -
poissonfordeling
ForumindlægHejsa. Jeg har en opgave som jeg ikke rigtig kan finde ud af at starte på. Har i evt en ide? Med Venlig Hilsen Mads -
1.g , bog
ForumindlægHej alle sammen, jeg kunne godt tænke mig en bog til noget fysiklæsning i ferien. - Helst en del pædagogisk vejledende. Niveaumæssigt, er jeg ikke klar over, hvad jeg skal gå efter. Jeg har lige afsluttet 9. (men det spiller umiddelbart ikke en central rolle). Jeg skal have fysik i 3 år på B-nive... -
Hvad skal jeg vælge næste år?
ForumindlægHej, Jeg skal om 2 uger vælge hvilket gymnasium jeg skal på næste år. Jeg er stadig meget i tvivl. Jeg står mellem at vælge Niels Brock Det internationale gymnasium eller Zahles gymnasium. Jeg er meget ambiøs og vil gerne gå på et gymnasium hvor der er meget faglighed men på samme tid godt socia... -
Graf afgænser område
ForumindlægJeg ved ikke, hvordan denne opgave skal løses -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
Filosofi og Naturvidenskab?
ForumindlægJeg har flere gange hørt, at filosofi og naturvidenskab hører tæt sammen. Dog ville jeg høre på hvilke punkter gør de det?
