Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 19581 til 19600 af 92030
-
Student-spørgsmål
ForumindlægHej Allesammen :) Jeg havde lige et spørgsmål : når man er gået op til den sidste eksamen i 3.g og man nu dumper til eksamen og lad os sige man os har dumpet i et par andre eksamner og man så får et gennemsnit under 2 tilsammen, kan så ike' blive sudent ... Er det kun eksamens karakter der ... -
Læreruddannelsen - hvilket linjefag?
ForumindlægHej alle. Jeg står lidt i et problem, da jeg på tirsdag skal påbegynde min videreuddannelse - læreruddannelsen i Silkeborg. Jeg har indtil nu været sikker på, at jeg skulle have engelsk som mit første linjefag, men de seneste par dage er jeg kommet rigtig meget i tvivl. Mit ønske har været, at ... -
Lidt matematik
ForumindlægI sættet:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/UDEN_2002-8-4.pdfkan jeg ikke finde ud af opgave 9 og 10.I 9 er jeg helt lost da jeg ikke rigtigt kan få opstillet en ligning for arealet som jeg kan bruge til noget. I opgave 10 kan jeg godt gøre rede for at linjestykket er 1.5 gange ... -
afstem en reaktion
Forumindlægjeg er i gang med at løse opgave 1 fra eksamenssættet august 2005, men opgave 1, spm d kan jeg ikke få til at gå op.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-10-2.pdf kan i hjælpe mig med at afstemme reaktionen? -
Sky Tower
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med opg 4 fra Fysik A studenter eksamen 2004: http://www.emu.dk/gym/fag/fy/uvm/eksamen/2004_7_2.pdf men kan simpelthen ikke få løst a' eren jeg får 112 m? :-S jeg bruger ellers formlen v2-v02=2a(s-s0)? En der kan hjælpe? -
Funktioner
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF11/110823_stx112_MAT_A.ashx opg 11 Jeg mangler denne sidste opgave, men jeg føler mig fortabt. Uanset hvor meget jeg læser i min bog og gør ved kan jeg i... -
Hvilke studieråd kunne du tænke dig at have fået?
ForumindlægHej alle :) Jeg arbejder på at skrive nogle korte hæfter, der indeholder generelle studietips, strategier til eksamen, organisering af studier etc. I den anledning har jeg brug for at høre - hvilke råd og tips kunne I godt bruge/have brugt? Kan I effektivt tilrettelægge jeres studier, eller hvo... -
Hvad skal I op i?
ForumindlægHej til alle jer (u)heldige elever der skal til eksamen her snart :) Hvad skal I op i? Jeg har selv lige fået det at vide: Biologi (yeah!) og TYSK?! ('oh skræk, oh ve' hvad sker der?!...lad mig dog lige leve lidt længere endnu) Er I heldigere end mig; lad mig høre og luk endelig jeres f... -
STX Matematik B. Trigonometri
ForumindlægHej Jeg sidder og tænker på, hvordan man kan løse denne opgave. Jeg er kommet til den konklusion at svaret må være 0,70 meter. Håber der er nogen, der kan den her. Link: opgave 10 a) http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/medi... -
SRP Hjælp
Forumindlæghej her efter sommerferien skal jeg begynde i 3.g, og i den anledning skal jeg til at begynde på SRP, så vores engelsk lærer har sagt til os at vi skal til vores første engelsk time, finde ud af hvilket emne vi vil have til vores SRP samt hvilke fag vi vil bruge til at belyse emnet. problemet... -
Sinusrelationen
ForumindlægJeg har en opgave jeg simpelt ikke kan regne ud hvordan jeg løser, går ud fra det er sinusrelationen men kan ikke få det til at hænge sammen ----------------------------------------------------------------------- I en trekant ABC får du givet: A = 70º, a = 7cm og b = 5 cm. Du skal bestemme v... -
Finde parabelforskrift med to af dets punkter?
ForumindlægHej flotte brugere af Studieportalen. Jeg har glemt en del om andengradsligninger osv. Jeg har en opgave hvor jeg skal finde en parabels forskrift og jeg har to af dets punkter. Parablen: y=1/2x^2+bx+c Skal finde b og c selvfølgelig Punkterne er disse: -1,5 og 3,-3 Hvis nogle kunne lede mig ind p... -
Singularity!! Spg. til mdt. elsamen til 3-årigt A
ForumindlægHej...Jeg har lige 3 små spg. inden min eksamen onsdag.1) Hvordan kan den associative, kommutative og distributive(?) lov beskrives i ord? Hvad er forskellen på dem?2) Projektionsformlen kan skrives på to måder (alle er vektorer - ingen pile):b(a) = ((a*b)/|a^2|)*aog |b(a)| = |a*b|/|a|- hvoraf #2... -
Matematik!
ForumindlægHej! Når et lod er ophængt i en fjeder og svinger omkring ligevægtsstillingen, kan bevægelsen med god tilnærmelse beskrives som en harmonisk svingning med svingningstid T=2pi * kvadratrod af (m/k) Hvor m er massen af loddet plus en tredjedel af fjederens masse. Tallet k er stivhedskonstanten for ... -
Samtidshistorie og IØ
ForumindlægHey alle ! Ville hører om ikk der er en venlig sjæl der skulle have nogle notater liggende i overstående fag ? Gerne afsætning også hvis det var muligt ? Det er til eksamens brug ! Pfh tusind tak :-) -
Karakter, er man bestået eller ikke bestået
ForumindlægHej. Jeg har fået 02 i skriftligt på A-niveau, og 02 i mundtligt. Men fik 00 i skriftligt til eksamen. Er min engelsk A bestået eller ikke bestået? På forhånd tak. -
HJÆLP FOR FANDEN!
ForumindlægJeg vil gerne vide nogen ting omkring The north Irish conflict, det er ligemeget hvad det er, jeg skal bare bruge noget jeg kan fortælle om til den mundlige eksamen på mandag. -
Kognitation
ForumindlægPsykologi B - Kognitation.. Hjæælp!! Skal op i morgen! Er der nogen der kan sige mig hvad man forlanger af en sådan eksamen i psykologi B? Og skal man bruge alle de tekster man har fået udleveret? Er ret lost . -
Er hitsorie A opbilatorisk på STX
Forumindlægjeg har søgt over alt på nettet, men ved ikke om historie eksamen er oblikatorisk eller skal man trække det? Jeg vil også spørge om historie A er slemt, da jeg gerne vil gå på STX?' tak på forhånd! -
Film reklame afgangseksamen
ForumindlægHej, Jeg er en 15-årig dreng og jeg skal snart op til mundtlig dansk eksamen i film reklamer Jeg har trukket Film reklame. Er der nogen der har ideer til en Film reklame som jeg kan bruge?
