Søgning på: srp historie musik. Resultater: 19581 til 19600 af 24890
-
Hvordan få 8 i old?
ForumindlægHar ikke været super aktiv året igennem og er ret nervøs for denne sidste eksamen - nogle gode råd? Læser og læser men er ikke sikker på jeg fanger alt det vigtige. -
eventyr
Forumindlæghej alle.. jeg skal skrive et eventyr om en kniv og gaffel. altså tingseventyr.. nolge gode ideer? og evt. t budskabet i den? håber virkelig I kan hjælpe /signe -
Evolution - om Darwins teori
ForumindlægDen stærkeste overlever, siger C. Darwin, og ved naturlig selektion befinder arten sig i konstant udvikling....Det er tydeligt, at mennesket har udviklet jf. forhistoriske fund af urtidsmennesket. Men hvilken ’buffer’ var det, der gjorde, at menneskets hjerne udviklede sig? Fysiske ændringer ved ... -
Den mundtlige prøve i dansk
ForumindlægHej, hvor lang tid for man lov til at tale om sin synopse + oplæning i den mundtlige prøve i dansk og hvor lang tid tager det for at læret og sencor at stille spørgsål og give karakter?? Mvh. -
SSO i engelsk. Forslag?
ForumindlægJeg har besluttet mig for at skrive SSO i engelsk, men mangler inspiration til hvilken roman eller hvilke noveller jeg evt. kunne skrive om. Har kigget i gamle tråde, men fandt ikke noget, jeg kunne bruge. Derfor kunne det være rart, hvis I kunne komme med nogle gode råd og forslag? Og det kunne ... -
Lommeregner og bærbar computer
ForumindlægHejsaDette spørgsmål henvender sig primært til gymnasie elever; Mener i at man bør have en bærbar computer når man går i gymnasiet?Hvis ja hvorfor?Hvilken lommeregner skal man have på gymnasiet?På forhånd mange tak -
Det her kan diskuterres
ForumindlægJeg føler mig uretfærdlig behandlet ved min lærers kommentarer til mig, som var noget negativt! Min lærer sagde da jeg selv er tyrker! " Jeg gider ikke og høre sådan en tyrker attitude" Hvad skal jeg gøre denne situation? -
hvad er ''fortolkning'' haster!!
ForumindlægHej! Skal skrive fortolkning i min stil, men har svært ved at forstår hvad fortolkning betyder!! Kan i hjælp mig med det? -
Latin A, Græsk A og Fransk A/Engelsk A
ForumindlægHej med jer,jeg begynder på stx til næste år og overvejer at tage den studieretning, der hedder Latin A, Græsk A og Tysk fort. A/Fransk fort. A/Engelsk A.Jeg vælger så fransk eller engelsk, jeg er ikke helt sikker på, hvilket fag der bliver endnu.Derfor vil jeg gerne vide, om der er nogen herinde... -
afstemning af reaktionsligning
ForumindlægSidder her en dejlig lørdag og bøvler med en gang kemi. Skal afstemme følgende reaktion C6H5CH2OH+MnO4- --> C6H5COOH+MnO2Kan det så passe at MnO4- har oxidationstallet 7, og MnO2 har oxidationstallet 0? Og hvordan kommer jeg videre. Ved ikke lige hvor jeg skal tage fat på C6H5CH2OH og C6H5... -
plezz hjælp
Forumindlæghej er der ik nogen der hurtig vil kiggem in stol igennem. plleez. på forhånd tak.. Måneskin Der var engang en gammel dronning, som var meget grim og gammel. Dronningen havde ikke nogle børn. Hendes højeste ønske var at få et barn, som var så smuk, at man ikke kan se hende i ansigtet. Engang var ... -
en der har tid
Forumindlægjeg har brug for en som har tid til at rette det jeg har lavet :) -
AT - kildekritik: Er en direkte kopi af en lovgivning en 1. håndskilde? og er den også primær?
ForumindlægHej. Jeg sidder lidt og bøvler med min AT historisk metode, hvor jeg skal lave kildekritik af en lovgivning. Jeg har set de originale dokumenter, men de er næsten ulæselige, men er skrevet ordret ind i et dokument for at man kan læse det, på National achieves of Australia. Mit spørgsmål er: Er te... -
Hjælp med AT
ForumindlægHej Jeg skal snart til og op til eksamen i AT, og jeg er kommet i tvilv om hvad Metode er ? Håber der er en der kan forklare mig hvad det er... På forhånd tak for hjælpen mvh. Nikolaj -
studieretning
Forumindlæghej jeg har valgt naturvidenskabelig studieretning, men jeg har hørt af så mange at det er SYGT svært. Nogen der har / haft naturvidenskablige studieretning der kan hjælpe mig lidt : / -
JAmes Cook og SKørbug - begrænsninger
ForumindlægHejsa ,, jeg skriver i historieA og biologiC, hvor mit emne er om opdagelsesrejseren james cook og den sygdom som har været forfærdeligt for søfolk i den tid, før ham og i hans tid. Men han undgik skørbug meget pænt, da han havde gode erfaringer fra fortidenog hygiejnen gik han også meget op i ..... -
uffffffffffffffffff
ForumindlægJeg skal op i mundt fysik i morgen, og vi skulle læse næsten hele vores 9.klasses fysik og kemi bog....Men jeg har ik læst EN SKID:?...ved nogen hvad jeg skal gøre????? HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPP plssssssssss det er imorgen jeg skal!! -
Kommunisme og det statsløse samfund.
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål ang. den kommunistiske ideologi: kommunisterne tror på det stats- og klasseløse samfund. Men hvordan kan et samfund nogensinde blive statsløst, når det er staten der ejer det hele? Og individet ikke må eje noget som helst? På forhånd tak for hjælpen, Cecilie. -
Hvorfor vil ingen hjælpe mig???
ForumindlægTyskland og Polen, hvordan er deres forhold nu og før i tiden???ps. er der nogle der har nogle ukendte tekster så jeg kan øve min oversættelse... -
spørgsmål
ForumindlægHvis i nu skulle sige noget rigtigt klogt/guldkorn, vedrørende det moderne gennembrud. Hvad skulle det så være? Hvilke forfattere lod sig syne her, og hvad var budskaberne?
